hoelang voor oplosbare hechting is opgelost?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

hoelang voor oplosbare hechting is opgelost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:27

4 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn pols en er zijn toen oplosbare hechtingen in gedaan.
Goed, hand 3 weken in het gips en nu gips met klitteband, maar aan het ein van de wond zit nog een los en een draadje van een hechting. Als ik dr aan trek gaat het bloeden dus het zit nog echt vast, maar verder zijn wel elle hechtingen opgelost en alles is mooi genezen.
Weet iemand of dit hoort, of dat ie allang opgelost moest zijn?
Vorige week bij de controle hadden ze niet naar de wond gekeken, dus had ik het pas thuis gezien.

VDB

Re: hoelang voor oplosbare hechting is opgelost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:53

Gemiddeld 8 weken tot ze er echt uit zijn?
(bij paarden in ieder geval wel) ;-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:56

Oplosbare hectingen lossen alleen op wanneer ze onder de huid zitten. De stukjes die eruit komen zal je dus tzt eruit moeten trekken/af moeten knippen. Ik zou dit wel voorzichtig doen en eventueel door de huisarts laten doen.

Toen ik een borstverkleining heb gehad kreeg ik deels oplosbare en deels van die ouderwetse hectingen. Een paar weken naderhand ontstond er langs de rand van één van mijn tepels een puistje. Paar keer open gemaakt, maar het bleef maar terug komen. Totdat ik zag dat er een uiteinde van een hecting zat. Ik heb deze er toen zo ver mogelijk uit getrokken en zo kort mogelijk afgeknipt. Toen is hij verder gewoon verdwenen. Later heb ik nog een paar van die plekjes meer gehad die ik op dezelfde manier heb aangepakt en de rest is toen gewoon verdwenen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:36

Als de huid gewoon genezen is zou ik het draadje doorknippen en eruit trekken. Ik had in mijn mond oplosbare hechtingen die er met een week uit moesten vallen. 5 Weken later zaten ze er nog. Als ik ze zelf door had kunnen knippen had ik ze er zelf uitgetrokken, nu haalde de tandarts ze er uiteindelijk uit.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:44

Ik heb alleen ervaringen met dat soort hechtingen in mijn mond. Met een week vallen die er inderdaad uit en weeeeeeeeeken later zitten er nog stukken in. Die heb ik er zelf met een pincet uitgepunnikt. Maar er zit natuurlijk wel verschil tussen hechtingen in de mond en op de huid, de mond geneest over het algemeen ietsie sneller.. Ik zou de dokter gewoon even bellen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 14:13

oke bedankt voor de reacties.
Zal het gewoon zo kort mogelijk afknippen.
Dacht net van, ff een keer flink trekken, maar het zit dus echt vast want het bloed nu nog, dus als dat gestopt is zal ik het afknippen. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:17

O ja die ellendige dingen in je mond...
Bah dat heb ik 2 keer gehad. Een keer werd ik wakker met 3 hechtingen.
Je blijft er maar aan prutsen aan die hechtingen. B-)
Ik heb ze gewoon afgeknipt op een gegeven moment, ze gingen maar niet weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:52

Zonnebloem schreef:
oke bedankt voor de reacties.
Zal het gewoon zo kort mogelijk afknippen.
Dacht net van, ff een keer flink trekken, maar het zit dus echt vast want het bloed nu nog, dus als dat gestopt is zal ik het afknippen. :)

Iig niet eraf knippen... Soms blijft er een knoopje zitten, en als dat te lang blijft zitten, wil het nog wel eens gaan ontsteken. Als je het uiteinde er dan af hebt geknipt, kan de arts het er nog moeilijker uithalen.
Ik zou gewoon even je behandelend arts opbellen om te vragen of het normaal is, en het er anders uit laten halen door je eigen HA :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:52

Lekker dat draadje laten zitten! Als je voor controle gaat kunnen zij het voor je afknippen. (incl. knoopje die er ws nog zit) Eruit trekken of eraan trekken NIET DOEN want onder je wond lost het draad wel op en dan trek je het open.

Pas wel op met HA, want die weten vaak niet of het oplosbaar is of een gewone en gaan dan gewoon trekken (werd ik voor gewaarschuwd door mijn chirurg)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:08

Mijn hechtingen hebben ze er net uitgehaald.

Ik had ook oplosbare maar het knoopje stak er nog uit dus die moest even weg worden gehaald. Bij mij zat er wel gips omheen dus dat scheelt ook wel.