ontsteking in kaak/kies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

ontsteking in kaak/kies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 11:22

Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik op een donderdagavond last van mijn gezicht. Aan de rechterkant deed het flink zeer van onder mn kaak tot net boven mn oor. Overdag ook al wel maar niet zo erg. Aangezien ik altijd 's avonds iets heb even afgewacht tot de volgende ochtend en naar de huisarts. Die dacht dat mijn lymfeklieren ontstoken waren. Dus flinke pijnstillers meegekregen en ziek maar lekker uit.
De pijn werd echter alleen maar erger. Pijnstillers hielpen niet meer en mijn vriend is uiteindelijk zaterdagnacht naar de nachtapotheek gegaan voor een slaapmiddel omdat het gewoon niet meer te doen was.
De volgende dag zat ik fruit te eten en stak het ineens in mn kies. Toen viel het kwartje dat het misschien daar aan kon liggen. Dus op zondag naar de spoedtandarts. En jahoor een zenuwontsteking in mijn kies. Was voor het eerst in mn leven blij met een verdoving.
Daarna was de pijn gelukkig helemaal weg.

In de weken erna was die kies soms nog even flink gevoelig maar met pijnstillers goed te doen. Ben geen fan van tandarts of dokter dus had zo iets van als het met pijnstillers te doen is zal het wel meevallen.

Tot afgelopen dinsdag op woensdag nacht.
DE pijn in mijn kies begon weer. Heb weer amper geslapen..
Dus 's ochtends meteen naar de tandarts en die heeft de boel weer open gemaakt, schoongemaakt en weer gevuld. Bleek dat het zo ontstoken was dat de zenuw gewoon verder afgestorven was met alle gevolgen van dien.
Ging allemaal prima dacht ik, tot de verdoving uitgewerkt was. Ik werd helemaal gek van de pijn. Na twee uur trok ik het echt niet en ik heb de tandarts gebeld. Kreeg haar niet om gepraat dat deze pijn toch echt te erg was. Ik lag gewoon te janken op bed van de pijn niet normaal...
Dus uiteindelijk tot 5 uur de pijn uitgezeten en toen nog een keer de tandarts gebeld maar kwam weer niet verder.. Moest maar een antibiotica kuurtje halen.
Gelukkig was het daarna tijd voor de spoedarts en daar was ik wel welkom. Dus ik daar heen en hij heeft de boel open gemaakt en zei dat de pijn kwam doordat de ontsteking te hevig was waardoor de druk met een vulling te groot wordt. Dus m'n kies open
gemaakt met watjes er in zodat het vuil er uit kan. Mocht 3 uur niet kauwen tot de verdoving uitgewerkt was maar had nog bijna niks gegeten door de pijn dus viel bijna om...Heb plakjes kaas helemaal klein gemaakt zodat ik in een keer de boel door kon slikken.

Toen de verdoving uit begon te werken had ik echt nagenoeg geen pijn. Maar liep wel met een gapend gat in mijn kies rond.
Dus volgende dag de tandarts weer gebeld. Kon vrijdagochtend weer terrecht.

Dus weer naar de tandarts geweest. Ze zegt dat het openmaken een voordeel heeft omdat het vuil er dan uit kan waardoor er geen druk op staat en dus geen pijn. Maar dan is het wel open waardoor er weer andere rotzooi in kan komen. Dus volgens haar is open een groot risico. Conclusie het moet dus dicht. De pijn is ook zo hevig doordat mijn weerstand heel laag is waardoor mijn lichaam de ontsteking niet goed aan kan. De ontsteking zit in mijn kaak en komt er via het zwakste punt uit, wat bij mij dus die kies is. Dus weer dichtgemaakt en nog geen 15 min later was de pijn alweer terug. Zat weer volop aan de pijnstillers en moet zeggen deze keer hielpen ze wel.

Maar 's nachts werd ik weer wakker van de pijn. Weer in volle hevigheid terug en niet te doen. Dus om half 2 's nachts kwamen we weer bij de spoedtandarts aan. Hij zegt dat het niet normaal is dat het weer dicht gemaakt is want dat vuil moet er toch uit omdat mijn lichaam het niet redt.
Omdat ik verging van de pijn was ik al blij dat hij het open wilde maken want dan ben ik tenminste pijnvrij. Maar dus nog geen uiteindelijke oplossing.

Nou moet ik morgen weer terug naar de tandarts maar weet niet goed wat ik nou moet.
Vandaag is de laatste dag dat ik aan de antibiotica zit en voel duidelijk dat ik nog steeds een ontsteking heb zitten in mijn kaak.

Iemand dit ook gehad en hoe is het bij jullie opgelost??
Ben namelijk nou al als de dood voor morgen omdat het feest dan weer op nieuw begint.

Bon_Bon

Re: ontsteking in kaak/kies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:14

als het een van je achterste kiezen is, is het dan geen optie hem eruit te laten trekken??
Heb zelf meerdere malen ontstoken kiezen gehad, 1 daarvan had de wortel van een melkkies al verteerd zeg maar :p die zat ook los, en een van mn achterste kiezen deed ooit zo een pijn dat ik ook jankend op bed lag, god wat kan je daar beroerd van zijn zeg!! Ik heb m toen laten trekken! Wat een verademing!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:17

Mijn vriend heeft dit ook een jaar geleden gehad, wat een drama!!! Groene leem en tea three hebben we wat geholpen, maar heeft hij helaas onvoldoende gedaan.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:23

Ik heb ook zoiets, ondertussen is 1/4 deel van m'n kies afgebroken en heb ik een doorverwijzing voor de kaakchirurg om die kies eruit te laten halen(bij mij is het linksonder helemaal achteraan).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:26

Het lijkt mij dat er genoeg geprutst is door tandartsen, en dat het tijd is voor een verwijzing naar een kaakchirurg. Blijkbaar is dit erger dan een tandarts aankan.....

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:06

Lalidan schreef:
Het lijkt mij dat er genoeg geprutst is door tandartsen, en dat het tijd is voor een verwijzing naar een kaakchirurg. Blijkbaar is dit erger dan een tandarts aankan.....

Bij mij was dat ook gelijk gedaan, ik had de tandarts gezegd dat het er zat en dat hij er echt vanaf moest blijven. Alleen naar gekeken, foto's gemaakt ook ivm verstandskiezen en had al een doorverwijzing.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 15:02

Bon_Bon Het probleem is daar volgens mij bij dat als de kies getrokken wordt de ontsteking nog steeds in mijn kaak zit...

annebe Bedankt voor de tip!

Lalidan Ja daar zat ik ook al aan te denken. Mede doordat beide artsen iets anders zeggen waardoor ik het echt niet meer weet....

Ben op het moment pijnvrij maarja loop wel met een holle kies rond...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:06

Wat je kan doen is morgen even een pakje bocasan halen om te spoelen. Dit houdt het gat in je kies goed schoon waardoor de ontsteking zich in elk geval niet verder uitbreidt en het de kans heeft om rustig te genezen.

Ik vind het ook raar dat je tandartsen dit advies niet mee hebben gegeven.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:41

laulau85 schreef:
Bon_Bon Het probleem is daar volgens mij bij dat als de kies getrokken wordt de ontsteking nog steeds in mijn kaak zit...

annebe Bedankt voor de tip!

Lalidan Ja daar zat ik ook al aan te denken. Mede doordat beide artsen iets anders zeggen waardoor ik het echt niet meer weet....

Ben op het moment pijnvrij maarja loop wel met een holle kies rond...

O ja, ik ook maar dan moet er ook echt niets tegenaan komen. Dan zit ik nl weer uren met pijn als het tegenzit. Ik heb pijn (gehad) van m'n kaak tot aan m'n jukbeen, en uiteindelijk is er na een half jaar een stuk van m'n kies afgebroken. Toen ik ervoor bij m'n huisarts was had ik diclofenac gehad, hielp wel een beetje maar blijkbaar niet genoeg.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 08:33

Diclofenac mag ik niet want daar ben ik allergisch voor.
ibuprofen mag ik eigenlijk ook niet want heb ook maagproblemen en paracetamol doet bij mij niks haha..
Werkt dus lekker.

Heb nou dus toch ibuprofen maar dan met een maagbeschermer erbij....

Vannacht en vanochtend gemerkt dat er toch echt nog steeds vuil uit komt...Bah

Moet zo meteen terug en heb er echt geeeen zin in...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:37

[quote="laulau85"]Bon_Bon Het probleem is daar volgens mij bij dat als de kies getrokken wordt de ontsteking nog steeds in mijn kaak zit...

[\quote]

uhu *knikt* maar dan kan het er wel uit, leef in elk geval met je mee, weet hoe het voelt, laatste keer bij mn ontstoken kies had ik voor- en bijholte ontsteking oor ontsteking en die kies die daar dus zat was ontstoken, weet hoe zeer t kan doen ;)

Ik ben best makkelijk met trekken dus als ik iets kan missen doe ik t graag! boren vind ik een marteling zelfs met verdoving, kan daar echt niet tegen!

Ik hoop dat je tandarts nu eens met een oplossing gaat komen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:41

De Bocasan mondspoeling werkt echt heel goed.
Men raad het ook aan na het trekken van een kies of tanden.

Het is een poedertje dat je oplost in een heel klein beetje water en je moet je mond er 2 of 3 minuten mee spoelen.
Je krijgt een enorm schuimbad in je mond. Je zal heel snel merken dat de pijn wegtrekt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:56

Heel veel sterkte straks. En als je het allemaal niet meer weet, gewoon melden dat je nu liever naar een kaakchirurg gaat!! Succes!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:28

laulau85 schreef:
Diclofenac mag ik niet want daar ben ik allergisch voor.
ibuprofen mag ik eigenlijk ook niet want heb ook maagproblemen en paracetamol doet bij mij niks haha..
Werkt dus lekker.

Heb nou dus toch ibuprofen maar dan met een maagbeschermer erbij....

Vannacht en vanochtend gemerkt dat er toch echt nog steeds vuil uit komt...Bah

Moet zo meteen terug en heb er echt geeeen zin in...

Dat paracetamol niet werkt heb ik ook last van... Diclofenac werkt bij mij heel goed, jammer dat je er niet tegen kan (heb diclofenac 1x als pijnstiller en 1x als ontstekingsremmer gehad)

Dat er vuil uit komt heb ik ook, smaakt heel vies. Weet je al iets meer?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:40

Ben weer terug van de tandarts.
De ontsteking was een stuk rustiger en ze heeft het weer dicht gemaakt. Ze wil het nou om de dag en mocht ik te veel last hebben iedere dag open maken en schoonmaken.
Ze doen wat dat betreft echt heel erg hun best. Vroegen ook hoe het zat met mijn werk. Dus ik vertel niet werken is geen geld dus als ik het woensdag (volgende afspraak om half 11) wel redt met de pijn zouden ze me 's middags ergens er tussen zetten zodat ik 's ochtends gewoon voor de klas kan staan. Ze denken dus echt wel mee en vinden het ook heel rot voor mij.

Heb ze wel gevraagd of ze geen regeling hadden dat de 10e keer in een maand gratis was :P daar deden ze jammer genoeg niet aan haha...

Maaaaaaaaaaaaaar ik ben tot nu toe pijnvrij!!!! Heb mijn laatste pijnstiller om half 9 genomen en ik heb nu nog geen last :D :D *\o/*
Hoop dus echt dat het zo blijft en dat ik de nacht zonder pijn door kom (dan is het het ergst) zodat ik morgen eindelijk weer eens kan werken...

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:05

Zie nu dat ik het ben vergeten te zeggen maar zo'n cold/hot pad opwarmen en ertegen houden werkt ook heel goed! Maar ik hoop gewoon dat je er nu vanaf bent.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:20

pfoe klinkt echt als heel pijnlijke bedoeling allemaal! hoop voor je dat het nu pijnvrij blijft! enne als dat niet het geval is, niet zeuren maar gelijk door naar de kaakchirurg hoor!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:11

Bedankt nog voor de tip amillia!

Vandaag weer terug geweest en de boel is weer schoon gemaakt. Heb gisteren bijna geen pijn gehad dus vond het wel eng dat het weer open moest.

Maar nadat ik van de tandarts kwam weer geen pijn dus helemaal happy. Daardoor iets te fanatiek geweest en gaan paardrijden. Daarna had ik wel even last maar trok gelukkig snel weg i.c.m. een ibuprofen.
Nou weer hopen dat het vannacht goed gaat.