De laatste 4 maanden zijn er 3 mensen uit mijn familie overleden aan kanker, vandaag hoorde ik dat de man van een vriendin kanker had. ik vind het ongelooflijk en krijg bijna het gevoel dat iedereen dood gaat aan kanker ipv ouderdom. die arts had tegen mn vriendin gezegd dat één op de drie mensen kanker heeft/krijgt.
ik vind dit een heel eng idee vooral omdat t steeds dichterbij komt..
eigenlijk wil ik hier niks mee vragen maar moest t even kwijt.. bedankt voor t lezen.
Ja, dat herken ik... eerst hoorde je het amper, en nu hoor ik het ook vaak om me heen. Mijn moeder heeft een knobbeltje in haar borst gehad, waar ze wel 2x aan geopereerd was, en wat na veel gedoe pas onschuldig bleek te zijn, maar die 3 weken waren killing. Ook vaders van meiden om me heen, momenteel 4... Het is inderdaad heel raar, en zo verschrikkelijk oneerlijk... ik snap heel goed dat je dat heel erg goed aan het denken zet...
ja dat vond ik dus ook 1 op 3 (is dan niet gezegd dat ze er allemaal aan overlijden maar toch) ik schrok er best van.. weet natuurlijk niet of t echt zo is, maar kan me er iets bij voorstellen. die mensen die ik verloren heb waren al aardig op leeftijd en hadden een mooi leven gehad, op één na hij was net 2 dagen 50. veel t jong.
ik snap t gewoon niet zo goed, word t dan meer of erger of word de ziekte sterker??
Ik heb laatst enkele tientallen percentages over kanker moeten stampen.
50% van alle kankersoorten kun je voorkomen door gezond te leven (niet roken, weinig drinken, sporten, rusten, gezond eten)
Of er steeds meer kanker is, weten we niet, we hebben de juiste technieken om de diagnose te stellen relatief nog niet heel lang, en steeds meer mensen worden getest. Dus misschien komen er meer soorten bij, maar we zien ook steeds meer doordat de technieken steeds beter worden.
Maartje1990
Geplaatst: 28-02-10 02:37
kanker is gewoon een stomme rotziekte (meer ziektes hoor) ik herken 't wel... m'n moeder heeft borstkanker gehad, gelukkig genezen wel een borst minder. M'n opa heeft nu voor de 2e keer longkanker, maar nu valt 't bij hem helaas niet meer te genezen