vancky2005 schreef:Oxazepam is een benzodiazepine-derivaat en is bijgevolg zeer verslavend. Het veroorzaakt geheugenverlies, je voelt minder, je kan ervan trillen, enz. Zoek eens op op internet. Je kan de bijsluiter downloaden. Een vriend van mij neemt al jaren zulke pillen en is er echt niet op verbeterd. Hij heeft veel last van geheugenverlies en op de duur verandert ook je karakter.
Beter niet aan beginnen, natuurlijk ik neem aan dat er situaties zijn dat je niet anders kan.
Als je van elk medicijn de bijsluiter zou moeten geloven en alles zou moeten ervaren wat je ervan "zou kunnen" krijgen, dan was de hele wereld akelig leeg en stil geweest.
Elk medicijn heeft zowel positieve als negatieve bijwerkingen, maar wat zouden de lange termijn gevolgen voor jezelf zijn ,wanneer je deze medicijnen niet zou gebruiken?
Dat Oxazepam op een vriend van jou deze negatieve uitwerking heeft,hoeft niet per defenitie aan het gebruik van Oxazepam te liggen,misschien ligt er nog een andere oorzaak aan ten grondslag, die te maken heeft met het ziektebeeld van die vriend?
Misschien een andere ziekte die geheugenverlies en karakterveranderingen veroorzaakt, en waarvan nu de schuld op de medicatie wordt geschoven?
Een arts schrijft medicatie niet voor niets voor en zal deze ook niet langer dan noodzakelijk handhaven,zou een beetje stom zijn om deze dan niet te gebruiken denk ik.
Laten we eerlijk zijn....paniekaanvallen zijn niet prettig en kunnen leiden tot nare situaties waar je liever niet aan denkt....mensen hebben gekkere uitvluchten verzonnen om aan een probleem te ontsnappen,dus laten we blij zijn met het bestaan van hulpmiddelen in de vorm van een medicijn.