Ik ben nooit 'alleen'..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Ik ben nooit 'alleen'..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:05

Oke, na lang nadenken toch maar een topic openen.
Ik vind het nogal een rot onderwerp om over te praten, omdat ik het zelf nogal raar vind.
..Maar, ik ben nooit alleen. Qua gevoel dus. Tja, hoe leg ik dit nou eigenlijk goed uit..
Ik heb altijd het gevoel dat ik bekeken word, gevold word of dat er gewoon iemand bij me is, terwijl er toch echt niemand is.
Ik word er soms gewoon akelig van. Laatst was ik echt dood op, en lag ik bij mijn vriend thuis in zijn bed. Ik voelde me zo ongemakkelijk, alsof ik continu bekeken word. Ik heb echt uren wakker gelegen met een zenuwachtig gevoel. Ik vind het ook echt verschrikkelijk om alleen te zijn, of alleen te slapen, en ga zo maar door..

Nu denken jullie vast dat ik gek ben.. :Y)

Wie herkent dit?

Konstantine

Re: Ik ben nooit 'alleen'..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:08

Ik heb hier ook heel lang last van gehad, maar ben er uiteindelijk overheen gegroeid... Kan me wel voorstellen dat het naar is en dat je het idee hebt dat het vreemd is, maar ik geloof dat er wel meer mensen last van hebben.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:08

Heb ik ook
als iemand mij aanspreekt en dat heb ik vooral op me werk dan schrik ik me helemaal wild
heb laatst gewoon keihard staan schreeuwen van de schrik omdat iemand me aan raakte en hoi tegen me zei
word er echt helemaal gek van

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:12

Ik heb dat ook vaak gehad, ik heb het een plekje kunnen geven na een paar readings. Mischien een aanrader?(ook als je er niet in geloofd kan het grappig zijn naar een groepsreading te gaan)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:13

ik heb dit alleen even een periode gehad toen een goede vriend van mij (hij was 16) een paar jaar geleden overleed. het idee dat hij dan constant 'mee kijkt' ..

kan me dus voorstellen hoe gek je er van wordt en volgens mij moet het je ook echt slopen. ik vond het in iedergeval dodelijk vermoeiend en hoogst ongemakkelijk.

Ik heb werkelijk geen idee hoe je er vanaf komt dus niet echt een nuttige post van mij.
maar wilde even zeggen: sterke ermee!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:17

Miracle_ schreef:
Ik vind het nogal een rot onderwerp om over te praten, omdat ik het zelf nogal raar vind.
..Maar, ik ben nooit alleen. Qua gevoel dus. Tja, hoe leg ik dit nou eigenlijk goed uit..
Ik heb altijd het gevoel dat ik bekeken word, gevold word of dat er gewoon iemand bij me is, terwijl er toch echt niemand is.
Ik word er soms gewoon akelig van. Laatst was ik echt dood op, en lag ik bij mijn vriend thuis in zijn bed. Ik voelde me zo ongemakkelijk, alsof ik continu bekeken word. Ik heb echt uren wakker gelegen met een zenuwachtig gevoel. Ik vind het ook echt verschrikkelijk om alleen te zijn, of alleen te slapen, en ga zo maar door..

Wie herkent dit?

Nee, je bent niet gek.
Herkennen niet echt, in elk geval niet binnenshuis. Sommige mensen zijn heel gevoelig voor oude emoties/herinneringen, etc. die nog wel eens in een huis of op een plek blijven "hangen". Huis keertje zuiveren met wierrook en echt van jouw maken kan helpen of anders hardop zeggen dat je het recht hebt om daar te zijn en dat wie niet is uitgenodigd maar moet vertrekken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:48

galley schreef:
Ik heb dat ook vaak gehad, ik heb het een plekje kunnen geven na een paar readings. Mischien een aanrader?(ook als je er niet in geloofd kan het grappig zijn naar een groepsreading te gaan)

Ik geloof wel dat er wat is.. Maar zo'n reading ben ik eigenlijk nog niet aan toe, tenminste niet alleen. Dan zou ik die alleen willen met bv mijn vriend of moeder erbij. Maar dan wil ik het eigenlijk alleen maar van iemand die ik ken/vertrouw.. Want ik heb zoveel oplichters gezien.. ;)

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:38

Ik ben ook nooit alleen ! Alleen als ik dingen voor mezelf wil en moet oplossen sluit ik me er van af en vraag ik of ik alleen mag zijn om na te denken ik ben er wel blij mee hou niet zo van om alleen te zijn

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:47

Als je het niet fijn vindt bijv. In je kamer moet je het hardop zeggen en ook duidelijk " mensen ik wil graag rustig slapen , laat mij dit doen aub , ga naar het licht " zei me moeder ooit en helpt echt ! Al voel je jezelf compleet voor banketstaaf staan haha succes !!!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:18

Als ik heel eerlijk ben als ik dit lees denk ik toch eerder dat het misschien slim is eens met een psycholoog ofzo te gaan praten, niet alleen de TS, maar ook de rest. Ik vind dit namelijk echt niet zo normaal als jullie het lijken te vinden. Als je constant bang en opgejaagd voelt denk ik dat daar een ander probleem aan ten grondslag ligt.

Maar misschien ben ik veel te nuchter en ik geloof dan ook absoluut niet in geesten en wat Vallie15 zegt.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:27

Het heeft te maken met je psychiesche (fout gespeld ik weet ) onbewust zijn.
Heb er ook last van, maar dan echt overal. Ik heb het weten te accepteren, en soms heb ik er ook wel fijne gevoelens mee.
Op mijn kamer zet ik vaak een wierrook stokje aan, dan heb ik toch het gevoel dat ik beter slaap.
En noem me gek of niet, ik geloof in geesten en meer na de dood.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:54

Ik ken het gevoel.
Voor al als ik alleen ben of als ik niet goed in me vel zit.
Lijkt dat echt of ik af en toe spoken zie.
Om het zo maar even te zeggen.
Wat dat is geen idee.
Overal denk ik iets te horen of dat ik voor al in het donker dingen zie.
Ben totaal niet bang in het donker maar af en toe denk ik wel eens iets van een schim voor bij komen en dat er eentje zo je aan kijkt.
Maar ben er wel achter dat ik wanneer ik dus alleen ben of rot in me vel zit ben ik heel veel bezig met denken.
Mijn gedachtes maken dan echt over uren.
Ben er dan echt mee bezig.

@Loesss even over jou berichtje
Ik daar al bij verschillende mensen geweest voor dit probleem.
Psychiaters zeggen dat dit een soort van werking is.
En dat je daar op te du over heen groeit.
Zelf kon ik helemaal niets met dat antwoord en ben toen ooit eens naar zijn paranormale beurs geweest.
Heb er altijd wel voor op gestaan maar echt in geloven deed ik ook niet.
Maar ik had zo iets misschien weten zij wel iets.
Toen ik daar aan het rond neuzen was kwam er op eens een vrouwtje naar me toe.
Met het verhaal dat ze me echt ergens over moest spreken.
Ze zei van normaal vraag ik voor een reading geld maar ik moet jou echt iets vertelen.
Ze vertelden een heel verhaal van mijn opa en oom.
Die waren pas overleden en sinds dien was onze familie een grote ruzie.
Zij vertelden mij dat mijn opa en oom geen rust konden vinden omdat de familie ruzie makten.
En dat ze dit heel erg vonden.
Ook wist ze meer dingen te vertelen.
Dus ja wat ik nu moet geloven gene idee.
Denk dat beide wel iets van waarheid in zit.
Wat ze vertelde klopte wel.
Had het er met iemand over gehad van mijn opa en oom.
En ook die ander dingen die ze vertelden toen ik echt stom verbaast van te kijken dat ze dat wist.

Dus ja vind het nog steeds erg moeilijk weet ook nog steeds niet wat ik moet denken.
Dus echt tips kan ik je niet geven.
Maar zo als je ziet ben je niet de enigste met dit probleem.

tamary schreef:
Nee, je bent niet gek.
Herkennen niet echt, in elk geval niet binnenshuis. Sommige mensen zijn heel gevoelig voor oude emoties/herinneringen, etc. die nog wel eens in een huis of op een plek blijven "hangen". Huis keertje zuiveren met wierrook en echt van jouw maken kan helpen of anders hardop zeggen dat je het recht hebt om daar te zijn en dat wie niet is uitgenodigd maar moet vertrekken.

Dat is een goede ja.
Daar heb ik ook wel eens van gehoord en nu je zegt kan best wel eens kloppen wat je zegt.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:04

Loesss schreef:
Als ik heel eerlijk ben als ik dit lees denk ik toch eerder dat het misschien slim is eens met een psycholoog ofzo te gaan praten, niet alleen de TS, maar ook de rest. Ik vind dit namelijk echt niet zo normaal als jullie het lijken te vinden. Als je constant bang en opgejaagd voelt denk ik dat daar een ander probleem aan ten grondslag ligt.

Maar misschien ben ik veel te nuchter en ik geloof dan ook absoluut niet in geesten en wat Vallie15 zegt.

Maar als nou zo veel mensen in het topic dit hebben en er staan er ook nog een paar in het geesten topic ..... Moeten we dan allemaal naar een psycholoog of zo er dan echt wat aan de hand zijn ? Ik weet dan het geesten zijn en of u het gelooft of niet ze zijn er toch wel ...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:25

LZP -> MW

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:50

Zo'n 2 jaar geleden is de broer van m'n oma overleden.
Wij noemden hem altijd oom.
's Nachts werd m'n achterneefje wakker en zag hem bij zich.
Daar werd hem verteld dat ie het goed had en dat het oké was.

Zijn oma (vrouw van de overleden man) had dus ook bezoek gehad. En daar werd dus ook hetzelfde tegen gezegd.

Ze wisten het beiden niet van elkaar, en het is toch moeilijk te geloven.
Maar ik denk toch echt dat er meer is na de dood, en dat er ws iemand is die altijd bij je is.

Is er niemand van je familie of vrienden/kenissen eens overleden, dat diegene nu bij je is?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:56

Ik ben opgegroeid met het geloof in God en het geloof dat hij álles van je weet, weet wat je doet en weet wat je denkt. Ik ga er vaak nog steeds van uit dat een 'Almachtige' alles van je weet en je uiteindelijk bij de poort ter verantwoording roept. Het lastige is daarmee wel dat je gedachtes niet geheel van jezelf zijn en dat er 'dus' altijd iemand met je meekijkt...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:27

Loesss schreef:

Nee dat denk ik niet, dat ik daar heen moet. :) Ik ben namelijk niet bang. Ik voel me gewoon bekeken. Het word wel steeds minder de laatste tijd, dus wie weet groei ik er overheen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:28

Chubby schreef:
Ik ben opgegroeid met het geloof in God en het geloof dat hij álles van je weet, weet wat je doet en weet wat je denkt. Ik ga er vaak nog steeds van uit dat een 'Almachtige' alles van je weet en je uiteindelijk bij de poort ter verantwoording roept. Het lastige is daarmee wel dat je gedachtes niet geheel van jezelf zijn en dat er 'dus' altijd iemand met je meekijkt...

Ik geloof helemaal niet, dus dat is het ook niet. :) Maar kan me voorstellen dat het door sommigen zo ervaren word.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:31

tamary schreef:
Miracle_ schreef:

Wie herkent dit?

Nee, je bent niet gek.

Misschien is dit wat ja...jullie huis spookt zowiezo met die tv en de lampen _O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:32

Haha ja dat ook idd. Maar we hebben nu een nieuwe TV, dus wie weet :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:32

Ik heb ook al wat jaren het idee dat er naar me gekeken word, toch vind ik dit niet vervelend op beangstigend.
Het is net alsof er iemand op me let.
Zelf ga ik er vanuit dat mijn vader dit is en dat maakt waarschijnlijk dat ik het niet vervelend vind.
Klinkt ook heel raar, want dat weet ik natuurlijk helemaal niet maar toch voelt het vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:33

Als je het echt zo voelt, is het misschien ook zo, maar dat geeft toch niet? Dan denk je in jezelf, "kijk maar, als ik het niet goed doe, zeg je het dan"? Dan kan het zijn dat je je dan wel alleen gaat voelen...omdat je er aan toegeeft en het niet tegen houdt.

Het gevoel dat je bewaakt wordt is ook fijn, vraag of ze op je willen waken als je slaapt, zodat jij niet op hoeft te passen, geeft ook rust. Maar ik denk dat als je er gevoelig voor bent, dat je er nooit helemaal over heen groeit, je went er aan en soms is het ook fijn.

Ik vraag wel eens iets en ik krijg dan antwoord waardoor ik verder komt met een probleem. Dat antwoord is dan zo simpel maar ook zo waar, waardoor je sterker wordt.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:34

Miracle_ schreef:
Haha ja dat ook idd. Maar we hebben nu een nieuwe TV, dus wie weet :+

Okee ja who knows...we zullen zien k hoor t vanzelf wel als je tv weer aanspringt 8-)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:37

Ik heb dit ook best vaak , ook wel eens buiten ofso , of op de fiet , heb ik wel eens het gevoel achtervolgt te worden... soms word ik er helemaal gek van , ook vaak genoeg dat ik in m ebed lig en me idd ook bekeken voel, ik geloof ook egt wel dat er meer is.. maarja daar heeft iedereen zijn eigen mening over, en
loessss , dus wij zijn allemaal gek en moeten allemaal naar een psygiater... bedankt ;)

Ook heb ik wel eens gehad dat ik vroeg '' is hier iemand?'' en of er dan 3 keer geklopt kon worden, werd 3 keer geklopt, (was alleen thuis), en toen vroeg ik ben je hier met goede bedoeling 3x kloppen , werd weer 3x geklopt , en ook precies het zelfde, dusjaa ik weet niet maar ik geloof er opzich wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:09

Valliej15 schreef:
Loesss schreef:

Maar als nou zo veel mensen in het topic dit hebben en er staan er ook nog een paar in het geesten topic ..... Moeten we dan allemaal naar een psycholoog of zo er dan echt wat aan de hand zijn ? Ik weet dan het geesten zijn en of u het gelooft of niet ze zijn er toch wel ...

Dit heeft niet altijd met geesten te maken, maar kan ook zijn dat je een beetje paranoïde bent.
Ik geloof best in geesten, dus het is niet zo dat ik nuchter ben wat dat betreft. Maar je hoeft daar niet altijd de oplossing te zoeken.
Ik zou zeggen dat je gewoon naar de huisarts gaat, want als ik het zo lees is het wel degelijk een psychologisch probleem.
Tenzij de TS ook andere dingen meegemaakt heeft?

EDIT: Mocht je bezoek hebben ;) Moet je je voorstellen, héél sterk, dat je wit licht uitstraalt. De hele kamer vol :)
Helpt bij mij iig wel.