bobbel op zijkant voet, exostose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

bobbel op zijkant voet, exostose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:46

vrijdag zag ik dat ik een bobbel op de zijkant van mijn voet had. was de 2 weken daarvoor al wel wat gevoelig, maar ik dacht dat ik me vast ergens tegenaangestoten had.
het zit op het stukje dat de kleine teen vastzit aan de voet.

ben net naar de HA geweest en moet nu een foto laten maken. hij denkt dat het exostose is en dat betekent dus dat het botvorming zou zijn.
als het bot is moet dat verwijderd worden (en daar zit ik eigenlijk niet echt op de wachten :o )

iemand ervaring hiermee?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:45

Yep, onder m'n enkel (waar het ijzer van je sporen zit) heb ik botvorming. Zit er al zeker 10 jaar. Hiervoor naar het ziekenhuis geweest etc. Ze zeiden dat ze het konden verwijderen, maar operatie zou vervelend zijn en het kon ook weer terugkomen. Uiteindelijk dus besloten om er niets aan te laten doen. Heb er verder ook geen last van, dus is goede keus geweest. Sinds ik geen sporen meer draag is het ook minder geirriteerd en (iets) kleiner geworden..

Liselot

Re: bobbel op zijkant voet, exostose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:54

ik kan nog maar één paar schoenen aan op dit moment omdat andere schoenen zeer doen. dus als er wat aan te doen is wil ik dat zeker wel laten doen.

vind het alleen wel vreemd dat ik er nu ineens last van heb terwijl en de laatste weken niets veranderd is

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:59

Ik heb het aan de binnenkant van mijn voet gehad, maar dat was gelukkig geen woekering maar een ontsteking door overbelasting. Was erg onhandig, het enige paar schoenen dat ik aan kon waren hele uitgelopen wijde zomerschoenen, een rijlaars was ook een drama.

Ik hoop dus voor je dat het meevalt en gewoon een ontsteking is.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:52

Lissy, ik heb het aan beide voeten gehad en ben ook aan beide voeten geholpen. Zijn Tailors Bunions. Ik heb ze gekregen door mn platspeidvoeten. Operatie is erg pijnlijk. Bij mij hebben ze het bot langs mn voet gebroken en net onder mn kleine teen een wig gemaakt. Daardoorheen een pin (in de lengte van mn voet) die een aantal weken heeft gezeten. Ben je wel even zoet mee. Behoorlijke poos in het gips gezeten toen. Niet elke orthopeed wil deze operatie uitvoeren. Wachttijd voor mij was 3 maanden voor het eerste consult en bijna een jaar voor de operatie. De 2e ging wel sneller qua planning. Heb er nog foto's van dus als je ze wilt zien dan moet je maar ff pb sturen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:55

Dat heb ik ook!Met te krappe schoenen gaat het zelf kloppen.
Dan heb ik er echt een tijdje flink last van.
Kan het weg laten halen,maar dan mag je een tijdje geen schoen aan.
Dan kan ik niet rijden en daar verdien ik mijn geld mee dus ik hou het maar zo.
Wel jammer van mijn 60 paar pumps...

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:13

Ambre, ja dat is een keus die je zelf moet maken. Ik verdien mn geld er ook mee. Moet alleen mn hele leven nog met mn voeten.
Tis alle ellende meer dan waard! Bijna nooit geen zere voeten meer, en met rijden zoveel minder last. Komt je echt ten goede... Een tijdje geen schoen aan? Denk maar aan een hele poos gips en dan van het gips af en nog 2 weken geen schoen aan je voet kunnen verdragen :D (ik reed gewoon met gips en pin in mn voet hoor :P :+ )

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:24

O,ij mij is waarschijnlijk botwoekering en dat zouden ze weg kunnen schaven?
Heb er nooit echt goed naar laten kijken maar omdat het steeds groter wordt wil ik dat wel eens laten doen.Met rijden nooit last,behalve als ik te strakke laarzen aan heb.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:40

Kan uiteraard ook hoor, zoals ze het beschrijft lijkt het op wat ik had. Door mn te platte voeten werd de hele zijkant van mn voet naar buiten gedrukt. Had ook altijd naden doe over mn jodhpurs of schoenen liepen heel snel kapot. Eerst een tijdje zooltjes gehad via een podoloog, maar dat hielp ook niet. Tis echt zoveel beter nu, ook al blijven de littekens erg gevoelig en kan ik mn kleine tenen niet meer buigen.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:19

zijn dat soort bobbeltjes hard? of kun je ze indrukken?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 00:52

bianca: poeh, dat klinkt wel heftig hoor!
vriendin van mij had het aan de binnenkant van de voet, bij de grote teen. die is er ook een hele tijd zoet mee geweest.
hoop dat het niet zo'n heftige ingreep zal zijn (als dat het wordt) omdat ik er wel vlot bij ben.
snap alleen nog steeds niet wat ik de afgelopen weken anders heb gedaan dat die bobbel er ineens zit :? geen nieuwe schoenen gekocht oid.
wel veel gestaan op het werk, maar dat doe ik al jaren...

yvette: de bobbel is hard ;) is ook geen eeltplek ofzo, daar had ik ook al naar gevoeld

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:44

Lissy, ik denk dat je het pas merkt als het groter wordt, had ik namelijk ook. De ingreep aan de binnenkant (Hallux Valgus geloof ik) komt veel vaker voor. Steeds minder ver kunnen lopen, in mn rijlaarzen op CH was een drama! Ik neem aan dat je de uitslag via de dokter krijgt? Als hij vind dat je er wat aan moet laten doen, moet je me maar even pben. Zal ik je de naam van de arts doorgeven en de foto's doorsturen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 08:47

heb net foto's laten maken, krijg woensdag de uitslag via de dokter.

lopen en staan gaat in bepaalde schoenen nog prima gelukkig. maar als ik ergens tegenaan kom ga ik door de grond ;(
moet morgen mijn rijlaarzen weer aan sinds lange tijd, hopen maar dat die niet al te pijn doen

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:55

Erg pijnlijk als je ergens tegenaan loopt ja... Dat heb ik nog steeds. Hopelijk goede berichten woensdag Liselot!

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:23

oke, heb ook een bobbel op me voet, maar dit is het dus niet.
echt een vies groot ding, kan um ook helemaal indrukken maar heb geen idee wat het is. was al naar de dokter geweest maar is niet kwaadaardig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:05

mams heeft vandaag even in de computer gekeken (zij werk op het ziekenhuis) en het is gelukkig geen bot.
bel woensdag de HA even op en zal dan wel te horen krijgen hoe en wat precies

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:57

Ik ben hier pas ook voor naar de dokter geweest.
Had het ook bij mij kleine teen en die teen ernaast.
Mij werd ook gezegd dat ik me eraan kan laten opereren.
Ze heeft me een verwijskaart gegeven voor de podoloog.
Moet nog steeds bellen want op een of andere duistere reden is het nu verdwenen.