Ik snap het niet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Ik snap het niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:33

Nee, ik begrijp er niks van .. op dit moment werk ik full-time, en omdat ik een kantoorbaan heb
probeer ik heel erg te letten op wat ik eet en zoveel mogelijk te bewegen.
Nou vraag ik mij dus af, wat ik in hemelsnaam fout doe want voor mijn gevoel kom ik gewoon alleen maar aan.. ik eet 's ochtends gewoon 1 of 2 boterhammen dan rond half 11 eet ik sultana of wat anders. Dan lunch, twee boterhammen en een kop Cup-a-soup..
's middags rond 4 uur een stuk fruit en om 6 uur avond eten en eet ik ook niet overdreven veel.

En dan na het avond eten ga ik of naar stal, of ik ga wat anders bewegelijks doen, en eet ik daarna gewoon helemaal niks meer.

Nou vraag ik me echt af.. wáár gaat het fout :P :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

NonaWen schreef:
Nee, ik begrijp er niks van .. op dit moment werk ik full-time, en omdat ik een kantoorbaan heb
probeer ik heel erg te letten op wat ik eet en zoveel mogelijk te bewegen.
Nou vraag ik mij dus af, wat ik in hemelsnaam fout doe want voor mijn gevoel kom ik gewoon alleen maar aan.. ik eet 's ochtends gewoon 1 of 2 boterhammen dan rond half 11 eet ik sultana of wat anders. Dan lunch, twee boterhammen en een kop Cup-a-soup..
's middags rond 4 uur een stuk fruit en om 6 uur avond eten en eet ik ook niet overdreven veel.

En dan na het avond eten ga ik of naar stal, of ik ga wat anders bewegelijks doen, en eet ik daarna gewoon helemaal niks meer.

Nou vraag ik me echt af.. wáár gaat het fout :P :')

Ik heb geen flauw idee.
Ik eet ongeveer het dubbele en ik kom niet aan!!

Weet jij waar het fout gaat bij mij?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

het gaat fout bij het brood :D
je kan beter ipv brood een salade eten (zonder dressing!!) of een bakje yoghurt met vers fruit oid

Meraki

Re: Ik snap het niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:39

Dan gaan we morgen eens wat brood schrappen :P en langs de supermarkt voor een bak fruit haha.. ik hoop dat dat het is overigens.

En Daantjuhh, ik zou het niet weten.. ik wou dat ik het wist voor je..

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:40

LiSSy schreef:
het gaat fout bij het brood :D
je kan beter ipv brood een salade eten (zonder dressing!!) of een bakje yoghurt met vers fruit oid

Als dat zo is waarom wordt er dan door een dietiste 4-7 boterhammen op een dag geadviseert?

Wat ik weet is dat ze nog best meer kan eten.OK niet overdreven maar best een boterham meer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:45

boterhammen bevatten ontzettend veel koolhydraten. opzich niets mis mee, maar als je dat niet verbrand is dat het beste wat je als eerst kan minderen.
het lijf van de TS heeft het blijkbaar niet nodig ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:46

Waar is het drinken in dit plaatje?

Drink je genoeg water,zodat je geen vocht vasthoud?
Drink je misschien veel sap of frisdrank?
En vergeet alcohol niet,grote dikmaker!

Denk ook aan andere dingen als de pil, gestopt zijn met roken, stress of een trage stofwisseling (door te weinig vezels)

Wat doe je op je brood?
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen kipfilet of een laag roomboter met chocoladepasta :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:48

_Tivoli_ schreef:
Waar is het drinken in dit plaatje?

Drink je genoeg water,zodat je geen vocht vasthoud?
Drink je misschien veel sap of frisdrank?
En vergeet alcohol niet,grote dikmaker!

Denk ook aan andere dingen als de pil, gestopt zijn met roken, stress of een trage stofwisseling (door te weinig vezels)

Wat doe je op je brood?
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen kipfilet of een laag roomboter met chocoladepasta :)

Exact!!
Dat is ook een heel belangrijk gegeven.
Een vriend van mij is 20 kilo afgevallen door zijn koffie en bier te vervangen door water!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:50

Mijn lijf heeft dat inderdaad niet nodig nee :P haha, niet nog meer :') ik kan het wel eens gaan proberen hoor, gewoon minder brood.. 's morgens valt al makkelijk te schrappen :)

@ Tivoli, jah.. dát kan best wel wat meer hoor.. ik drink met name koffie.. alcohol amper eigenlijk ..
De pil heb ik inmiddels een hele lichte, en roken doe ik al niet en stress heb ik vrij weinig last. Misschien een trage stofwisseling, want het is nooit wat geweest bij mij sinds het begin van de pubertijd.

M'n brood is vrijwel altijd hetzelfde, kaas :P met halvarine :') vrijwel nooit zoet beleg en zo nu en dan kipfilet.. maar daar zit vrij weinig variatie in.. :\

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:54

Probeer dan je koffie al eens weg te laten, koffie onttrekt namelijk vocht aan je lichaam,waardoor je juist vocht vast gaat houden.
Echt , water drinken is het halve werk !

Verder zou je misschien wat gebroken lijnzaad door je yoghurt kunnen doen,dit bevat veel vezels en helpt meteen je stoelgang wat meer op gang. (ik kan niet meer zonder :Y) )

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:59

Whehe ik zal eens iets van een eetschema voor mezelf in elkaar gaan knoeien, met vezels en minder brood en meer water :P

In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:05

Brood is juist goed!Doe er alleen eens suikervrije jam op.
Het is de combi van koolhydraten met eiwit wat je suikerbalans in de war maakt en daardoor maak je vet aan.
Dit verteerd niet goed,lees het boek:'zij eet dus zij is slank' maar eens.Dit gaat puur over het goed combineren van voedingswaren.

Kaas met groenten is prima net zoals koolhydraten met groenten.
Je zult merken dat je dan ook minder opgeblazen bent en niet meer moe na het eten.