Meer lekker gaan vinden, kan dat ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Meer lekker gaan vinden, kan dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:01

Hallo
Ik zit al 5 jaar met een heel groot probleem.
Ik kook heel graag, maar mijn vriend vind bijna niks lekker, erger nog hij wilt wel maar moet echt kokhalzen.
Zelf zit hij ermee, en denkt dat een huisarts er niks aan doet
enige wat hij wel eet is frikandel friet satesaus pizza macaroni mits het die smaak heefd maar dat potje is niet meer te krijgen. ertwen en wortelen
kipschnitzel tartaar, en dat was het ook echt. Nu gaat dit allemaal erg in de kosten lopen , mijn zoon ziet dit ook en gaat ook al zeggen dat hij niks lust.
Bestaat er iets wat mn vriend kan doen om het een beetje lekker te vinden? Nogmaals hij zit er zelf heel erg mee en denk ook dat hij mij er erg mee kwets omdat hij weet dat graag uitgebreid wil koken, al was ik blij als ik voor hem ook een aardappel kon schillen met een lekkere schouderkarbonade, of lekker rode kool met appeltjes

Wie herkent dit ?
Ik hoor graag iets

Nogmaals , hij wilt wel maar moet er echt van kokhalzen

Caira

Re: Meer lekker gaan vinden, kan dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:05

Ik durf eigenlijk wel te stellen dat dit een psychisch probleem is. Er is een tijd terug een televisieprogramma over geweest. Over mensen die een fysieke reactie kregen bij het eten van voedsel dat ze niet 'lusten'. Ik ga even voor je zoeken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:11

the farm of fussy eaters heette dat programma

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:12

ja graag. het kan idd wel kloppen wat je daar zegt, aangezien zn moeder een verschrikkelijk mens was, hij heefd ook geen contact meer met haar, misschien moet ik hem toch wat meer gaan uitvragen over het etens tijd toen hij nog bij zn ma woonde

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:12

oke dankjewel, ga dat straks eens met hem bekijken,

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:38

Hulp zoeken! En er anders voor zorgen dat je vriend niet met jou en je zoon mee eet. Klinkt banketstaaf, maar je zegt zelf dat je zoon nu ook al begint met ´lust het niet´. En je moet op zijn minst voorkomen dat dat uit de hand loopt! Anders heb je er straks twee, en erg gezond is het niet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:45

Lust hij aardappelen en puree gewoon? Als je dan een keer spruiten of rode kool of noem maar op klaarmaakt, dan moet hij dat gewoon prakken onder de aardappelen. Ik at eerst net zoveel als jou vriend nu. Ofja, net zo weinig eigenlijk. Totdat ik MOEST leren eten! En de dingen die ik absoluut niet lekker vond, prakte ik gewoon onder de aardappelen of puree. Het is het puur een kwestie van léren eten. En aangezien hij wel wil, dan komt ie er wel! Waar een wil is is een weg.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 19:49

dat hebben we idd geprobeerd net zolang dat hij het echt uiitkotste overtafel, heb zelfs al alle groente in 1 keer gemaakt alles in bakjes en voor zn neus gezet zodat hij verschil leert proeven tussen bijv spruiten en rode kool 2 totaal verschillende smaken, maar tevergeefs

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:52

Haha, ja, de Farm of the Fussy Eaters. Mijn favoriete tv programma.
Ik ben ook een Fussy Eater. In het Nederlands heet het "Selectieve Voedselweigering".
Het is gewoon een eetstoornis. Voor andere mensen betekend het gewoon dat je een beetje ontzettend heel erg zinning bent, wat betreft eten. Ik probeer samen met mijn familie heel soms nieuwe dingen te proberen. Maar dan moet ik er wel zin in hebben, en voor open staan. Het zweet breekt me uit.
Ik heb al besloten, dat wanneer het niet meer gaat, om naar de huisarts te gaan, en dan hopen op een verwijzing naar een dietiste. Die zou je ook moeten kunnen helpen toch?