Uhm....ik heb ruzie met mijn inhaler

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uhm....ik heb ruzie met mijn inhaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:41

Inderdaad, ruzie met mijn inhaler. :+
Ik loop al een maand of 2 te hoesten, vandaag naar de dokter geweest (applaus graag, ben érg bang om naar de dokter te gaan) en een inhaler meegekregen voor de komende twee weken. Daarnet geprobeerd, maar-het-lukt-níet :+
Ik adem niet hard genoeg in, waardoor het allemaal in mijn mond komt te liggen :+
Heb gelukkig nog wel wat naar binnen gekregen (met moeite) maar ja. Ik krijg het ook niet voor elkaar/ durf onbewust niet om hard genoeg in te ademen. Je hoort dan namelijk zo'n geratel en dat is maar heel zachtjes bij mij :n

Iemand tips?

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:43

je moet je hoofd een stuk achterover houden en dan inademen...
heb er namelijk zelf ook last van gehad. en dit werkt bij mij goed...

_Miistral_

Re: Uhm....ik heb ruzie met mijn inhaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:44

Is het niet zo'n puffertje zo'n langwerpig L vormig ding, moet je dan niet de bovenkant indrukken, en dan hoofd stuk achterover en dan inademen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:45

Wat voor spul zit er in je inhaler? Misschien dat een ander soort inhaler handiger voor je werkt. Bij de apotheek geven ze je normaal gesproken ook een advies hoe je moet inhaleren. Maar zeker als je nog last hebt van hoesten kan het lastig zijn!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:45

even schudden van te voren, en dan eerst goed al je lucht uit je longen persen, dan goed hard inademen. Helpt bij altijd

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:46

Jep, gewoon tanden op de inhaler, lippen sluiten, hoofd iets naar achteren en heel diep inademen ( hard ). Easy as that! Je zal echt de geperforeerde pilletjes niet in je longen krijgen hoor :D ( ik neem in ieder geval aan dat je er pilletjes in moet stoppen aangezien de inhaler ratelt?)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:46

ding goed schudden en goed in je mond stoppen, goed uitademen, indrukken en op dat moment paar keer heeeeel diep in en uit ademen. daarna ook goed je mond spoelen want van dat spul kan je een schimmelinfectie in je mond krijgen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:48

Welke inhaler heb je??
Zorg er goed voor dat je snel en diep inademt, met je tanden om het mondstuk zodat het ook echt in je luchtwegen komt..
Naderhand altijd even paar slokken water drinken zodat het niet in je keel blijft plakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:48

Bergje schreef:
Wat voor spul zit er in je inhaler? Misschien dat een ander soort inhaler handiger voor je werkt. Bij de apotheek geven ze je normaal gesproken ook een advies hoe je moet inhaleren. Maar zeker als je nog last hebt van hoesten kan het lastig zijn!

Euh... iets :+

Het is zo'n T-vormige, maar het medicijn wat ik dus krijg kan niet in een andere.
Ze hadden wel verteld hoe het moest maar ik dacht, doe ik wel even... Niet dus :')

Ik hou trouwens mijn hoofd al achterover :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:50

Sam2 schreef:
Jep, gewoon tanden op de inhaler, lippen sluiten, hoofd iets naar achteren en heel diep inademen ( hard ). Easy as that! Je zal echt de geperforeerde pilletjes niet in je longen krijgen hoor :D ( ik neem in ieder geval aan dat je er pilletjes in moet stoppen aangezien de inhaler ratelt?)

Jep :j
En dan zo spiesen met die knopjes aan de zijkant :D

Maar het is net dat hard inademen, om de een of andere reden lukt dat niet

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:53

ik heb zelf astma,
als je een pompje neemt moet je eerst recht gaan zitten,
dan blaas je alle lucht uit je longen(heel belangrijk)
en dan pak je het pompje je zet je de tanden en lippen er goed omheen,en je zuigt met alle kracht in,
en heel belangrijk een paar seconde je adem inhouden,anders adem je weer wat uit.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:56

En als het gelukt is je mond even goed spoelen ;)
Succes, na alle tips hier zou het wel lukken :D

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:57

als het een gas inhaler is kan je daar een voorzetkamer voor krijgen die heel makkelijk is met het inademen. als je geen gas inhaler hebt kan je daar natuurlijk omvragen als het inhalen echt niet lukt met een poeder inhaler... maar goed.... je longen leeg maken en dan gewoon heel erg diep inademen door de inhaler....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:03

Naar de apotheek gaan, die helpen je leren inhalen ;)