De dagen erna bleef ik last van mijn maag houden, en ook de hele rechter zijkant van mijn buik (vanaf borstbeen tot blinde darm) deed zeer. Bij druk erop kreeg ik het gevoel alsof ik over moest geven.
Ik dacht in eerste instantie aan een buikgriepje of zo, maar zo voelt het niet...
Gisteren 's ochtends een eitje op mijn boterham en weer deed het rond m'n maag en rechts ervan meer pijn.Ik googlede eens (jaja, elk pijntje wordt hier gegoogled) en kwam tot mijn verrassing op een pagina over symptomen bij galstenen uit.
Nou ja, verrassing... zo'n grote verrassing is dat eigenlijk niet.
Mijn moeder, haar zussen, haar broer en beide ouders hebben/hadden geen galblaas meer.
Mijn oma van vaderskant, mijn tante, en mijn overgrootoma en betovergrootoma hebben ook allemaal geen galblaas meer.
Situaties van 'enkele kolieken' tot 'bijna dood' zijn in mijn familie door die stomme galblaas aan de orde geweest.
Dat ik hem ooit eens zou moeten inleveren stond voor mij dus eigenlijk als een paal boven water, maar ik had niet verwacht dat het echt snel zou zijn.
Natuurlijk is er de kans dat het iets anders is, en dat is ook de reden dat ik nog niet bij de huisarts op de stoep sta. Ik heb een beetje het gevoel van 'ze ziet me aankomen' met mijn vage klachten en nog niet eens een koliek.
Toch denk ik; is het niet verstandig om eens een echo van dat ding te laten maken? En als er galstenen zitten hem meteen maar te laten verwijderen? Dóen ze dat überhaupt? Ik heb aan de ene kant liever dat ze er vlug bij zijn dan dat ik (met mijn drie jonge kinderen) een koliek krijg.
Voor m'n gevoel staat er druk op m'n levergebied, maar dat kan ik me natuurlijk ook in m'n hoofd halen... ergens wacht ik op die koliekaanval, alsof hij binnen dagen kan toeslaan...
Kan iemand met galstenen me vertellen hoe het bij hen voelde? En weet iemand of het nut heeft om bij m'n huisarts langs te gaan? Ik heb niet zo'n goede band met haar, dus als ik haar kan vermijden doe ik dat graag

Alvast bedankt!