Morgen oorcorrectie.. brr.. ervaringen.. tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Morgen oorcorrectie.. brr.. ervaringen.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:28

"Eindelijk" worden mijn oren rechtgezet, niet dat ik ernome flaporen heb maar toch heb ik ze liever iets minder opvallend.
Morgenvroeg om half 11 moet ik er zijn..

Alleen het probleem is.. ik ben zo ontzettend bang.
Voor de narcose nog het meest, dit word namelijk mijn eerste keer.

Mensen met ervaringen om de goede moed erin te houden? :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:29

oorcorrectie geen ervaring mee
narcose wel
niks engs aan, je kan alleen erna misselijk zijn
je valt gewoon in slaap en als je wakker word, is het al gebeurd

Anoniem

Re: Morgen oorcorrectie.. brr.. ervaringen.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:33

Allereerst veel succes morgen! Een vriendin van mij heeft dit ook eens laten doen en die was er heel erg tevreden mee en vond de pijn redelijk mee vallen. Voor de narcose hoef je echt niet bang te zijn. Meestal wordt er nog wel wat tegen je gepraat en ben je echt weg voor je er erg in heb, voel of merk je totaal niks van. Achteraf kan het wel een beetje een rot gevoel zijn in je keel, door het buisje dat naar binnen is geweest (kom niet op het woord :o ) kan je wat misselijk zijn maar that's all.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:33

Valt allemaal echt wel mee :j Heb zelf ook een oorcorrectie gehad. Je loopt wel ff flink voor banketstaaf, verband helemaal om je hoofd :P Maar kan me daar nu nog maar weinig van herinneren.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:37

Je wilt vast horen dat het meevalt hè? *vertrekt uit topic*
Nee hoor, grapje, zo erg was het niet. Ik heb jaren geleden mijn oren laten corrigeren, maar dat is niet helemaal gelukt. Het gebeurt redelijk vaak dat het niet helemaal netjes lukt, zo ook bij mij. De operatie zelf uiteraard niks van gemerkt, daarna een beetje hoofdpijn gehad. Het ergste was wel de jeuk, op een gegeven moment werd ik bijna krankzinnig van de jeuk onder mijn dikke, MEGA tulband. Vervolgens heb ik naar schatting nog wel een jaar of 2 gevoelige oren gehad, aan het begin was een aanraking pijnlijk genoeg, later als iemand er per ongeluk tegenaan stootte en zo steeds minder. Bij mij is er bovendien een litteken achter mijn oor ontstaan, een soort rijtje haaientanden van kraakbeen (?). Klinkt enger dan het is, is nog nooit iemand opgevallen.
Ik had kunnen kiezen voor een 2e operatie, omdat de eerste dus niet helemaal gelukt was, maar daar heb ik toch vanaf gezien. Geen spijt gehad van de operatie (ik draag nu bijvoorbeeld altijd zorgeloos een staart), maar een hoop stress was het wel. Komt bij dat mijn chirurg een poolse, onvriendelijke vrouw was en daar werd ik niet zo blij van. Opmerkingen na de operatie zoals: "Oh ja, je oren zijn inderdaad nogsteeds erg lelijk hè? (met zo'n minachtend gezicht erbij) heb ik niet erg positief in mijn geheugen staan.
Al met al er blij mee geweest hoor, veel succes en niet bang zijn, wordt alleen maar mooier!! :D

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:41

Ik heb mn oren late terugtrekken ( :+ )

Het is inderdaad veel mooier en je durft daarna ook meer, met je haar en zo!
Bij mij is eigenlijk alles goed gegaan, alleen maar positief erover!
Narcose zag ik tegenop, maar viel alles mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:41

Bij mijn ex is dit ook ooit gebeurd, hij had er erg veel pijn aan (Goed was een man die kan je nooit zo serieus pijlen :P )
Maar om nu te zeggen dat het er mooier op was geworden? Nee helaas niet, je zag dat zijn oren anders waren dan zoals ze van nature zouden moeten zijn.
Heel strak enzo.
Maar goed kan me voorstellen dat alles beter kan zijn dan flaporen succes hoop dat het goed gaat en je niet al teveel napijn heb.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:26

Hey, ik heb geen ervaring met oorcorrecties, maar ik ben wel twee keer onder narcose geweest, en ik heb beide keren nergens last van gehad hoor! Hooguit een beetje moe achteraf, maar dat ben je sowieso wel na een operatie denk ik. Maak je maar geen zorgen, die mensen weten heel goed wat ze doen, komt helemaal goed!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 03:26

Geen ervaring, maar wil je wel succes wensen voor straks.
Net als pniekepnak... Je bent niet de eerste.. Ze hebben ervaring in wat ze doen, als jij daar vertrouwen in hebt, komt dat helemaal goed

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 03:33

Heb geen ervaring op dat gebied.maar wilde je alleen maar succes wensen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 03:35

Mijn broer en heel vroeger mijn moeder hebben hun oren ook 'recht laten zetten'. Heb zelf ook oren die iets naar voor staan, maar ik heb er geen last van, mensen zien het vaak niet eens.
Vind het stom dat mn broer heeft laten doen, ik wist niet eens dat hij ermee zat :+
Zn oren staan naar achteren, maar ze zijn nu pertinent rood van kleur. Zijn ze nooit geweest en sinds de operatie zijn ze verkleurd. Ook heeft hij de eerste paar dagen ontzettend veel pijn gehad vooral met slapen. Je kan namelijk geen kant op met je hoofd :(:)

Ikzelf zou het nooit doen, ik heb er geen last van en geen moeite mee. Vind mn oren juist handig, doordat ze wat naar voren staan kan mn haar er makkelijker achter :D

Heel veel sterkte morgen/vandaag

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 08:34

Dankjewel voor jullie reacties! :)
Heel veel mensen zeggen inderdaad dat de narcose niks voorsteld, ben er al een stuk rustiger onder.
Heb wel niet goed geslapen vanacht maar misschien is dat straks alleen maar in z'n voordeel haha.

Ik hoef trouwens waarschijnlijk geen kraakbeen te verwijderen, maar het kon best zijn dat als het zo niet lukte met draadjes.. dat het wel moest.
Dus afwachten maar. :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:24

Nou ik ben terug thuis... heb zo een pijn.
Heb een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven, narcose stelde niks voor. :D
Nu maar hopen dat de pijn snel weggaat... :(

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:35

pfff succes/beterschap ! laat je nog wel wat updates horen?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:38

Ik heb vroeger ook een oorcorrectie gehad, was toen wel nog wat jonger dus kan me er niet echt heel veel van herinneren. Weet nog wel dat ik behoorlijk lang last heb gehouden van mijn oren, maar bij mij was er kraakbeen uitgehaald en ook sommige stukjes gebroken om mijn oren weer in een 'normale' vorm te krijgen.

Heel veel beterschap! :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 15:41

Bedankt! :)
Bij mij is er ook kraakbeen uitgehaald.. als ik het over kon doen deed ik het niet nog een keer.. heb er allang spijt van allemaal.. zo erg waren m'n oren niet eens. ;(
Heb nog steeds pijn.. heb al 2 dagen niet geslapen.. en ik moet antibiotica en paracetamol innemem.. dus een beetje duizelig en slap ben ik ook nog :\

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:39

Mijn flaporen waren echt gigantisch :')
Ik weet inderdaad wel dat ik er de eerste week behoorlijk veel last van heb gehad, en de weken daarna ging het wel wat beter. Ze zijn nog wel heel lang gevoellig gebleven, niemand mocht eraan zitten.
Ik moest van de arts toen ook met oorwarmers naar buiten, zodat mensen niet perongeluk vol tegen mijn oren konden stoten. Geloof dat het na een jaartje of 2 niet meer gevoellig was. Al moet ik zeggen dat ik nu nog steeds afentoe wel wat gevoelige oren heb :j

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:50

Wat apart dat jullie allemaal onder narcose moesten voor jullie oorcorrectie... Ik ben tot 3x toe (helaas nog altijd met onvoldoende resultaat) aan mijn oor geholpen, maar dat ging gewoon onder plaatselijke verdoving. Een half uurtje later liep ik met een groot verband om mijn hoofd alweer richting auto. Volgens de chirurg zou ik zelfs als ik allebei mijn oren liet doen ook gewoon lokale verdoving krijgen, narcose werd alleen op verzoek of bij jonge kinderen gedaan.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:39

take_one schreef:
Bedankt! :)
Bij mij is er ook kraakbeen uitgehaald.. als ik het over kon doen deed ik het niet nog een keer.. heb er allang spijt van allemaal.. zo erg waren m'n oren niet eens. ;(

Lieverd, geloof me, straks vind je het allemaal waard geweest!
Ondanks dat je nu roept dat het niet zo erg was, heb je het wel gedaan. Er was dus wel reden toe.
Geef het even tijd. Je hebt wel een operatie ondergaan hoor, dat duurt even.
Succes, en binnen een paar dagen valt het in eens allemaal mee en is het het zeker waard geweest!

(Ja ja, ik heb het ook laten doen ;) )

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:44

heel veel sterkte met de pijn! gaat allemaal weer over!.
En straks ben je blij dat je het hebt gedaan

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:55

Ach Meis,
De eerste week is even doorbijten, maar het is het waard :(:)
Ik had zelf mega flaporen!, ik heb het laten doen toen ik 11 jaar was en ben nu 24.
En ik moet zeggen het is voor mij een enorme levensverbetering geworden.
Ik werd altijd gepest om mijn oren |( , en ik had altijd een kapsel wat recht onder mij oren eindigde, zodat ze niet te zien waren. (Vreselijk!!!)
Nu heb ik mooi lang haar en ben superblij met mijn oortjes, de mensen die mij vroeger pesten kijken tegen mij op wat ik inmiddels in mijn leven bereikt heb.
(er was zelfs 1 verkikkerd op mij :D )

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 07:59

lonniejj schreef:
Mijn flaporen waren echt gigantisch :')
Ik weet inderdaad wel dat ik er de eerste week behoorlijk veel last van heb gehad, en de weken daarna ging het wel wat beter. Ze zijn nog wel heel lang gevoellig gebleven, niemand mocht eraan zitten.
Ik moest van de arts toen ook met oorwarmers naar buiten, zodat mensen niet perongeluk vol tegen mijn oren konden stoten. Geloof dat het na een jaartje of 2 niet meer gevoellig was. Al moet ik zeggen dat ik nu nog steeds afentoe wel wat gevoelige oren heb :j

2 jaar gevoelig.. dat meen je niet.. :(:)
Alleen als er iemand aan zit.. of ook gewoon zo spontaan ?

Patos: ik ben toch blij dat ik onder volledige narcose geweest ben haha, zou het niet allemaal mee willen maken.. brr.

Tot nu toe heb ik nog steeds pijn maar wel minder, heb gisteren andere watjes over mijn oren gelegd.. wat raar zo even zonder verband.. het zag er niet heel vies uit aan de voorkant maar het voelde wel heel vreemd zo niets over m´n oren.
Heb vanacht voor het eerst een beetje geslapen.. wel afentoe wakker geworden door de pijn.
Heb ook afentoe jeuk, probeer om er niet aan te zitten maar soms kan ik me niet inhouden om een beetje te krabbelen. }:0

Ben ook ongesteld geworden gisteren.. zou dit kwaad kunnen denken jullie?
Is het trouwens wel normaal dat ik nog niet zo goed kan lopen vanwege duizeligheid ? Nou heb ik ook wel chronische hyperventilatie.. dus dat zal er waarschijnlijk ook wel mee te maken hebben maar ben er toch niet gerust op.

Ik hoefde ook pas over 4 weken op controle.. beetje vreemd ?
Ga maandag bellen of ik niet dan al langs kan komen want voel me anders een beetje aan m´n lot overgelaten. ;(

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:44

Over 4 weken op controle komen is niet vreemd hoor, voor die tijd kan de chirurg toch niet zeggen of de operatie wel/ niet geslaagd is. Als het goed is heb je ook instructies mee gekregen, dat je zodra je koorts krijgt en meer pijn je contact moet opnemen met het ziekenhuis. Zolang je klachten langzaam minder worden is er niets aan de hand en zul je gewoon moeten afwachten. Jeuk is overigens een goed teken, dat hoort bij het herstelproces (en komt ook door het oude bloed trouwens).

Ongesteldheid heeft weinig invloed op je ooroperatie. Het is wel goed mogelijk dat je wat sneller duizelig bent doordat je tijdens de operatie en tijdens je menstruatie bloed verliest waardoor je hemoglobine nu wat laag is. Gewoon goed eten, eventueel wat extra dropjes en dan is er niets aan de hand. Daarnaast kom je ook op mij over als een type dat zich snel druk/zorgen maakt, samen met je chronische hyperventilatie zou dit ook een gegronde reden voor je duizeligheid kunnen zijn.

Ik zou zeggen, wacht rustig af, de chirurg kan nu toch nog niets zinnigs over je oren zeggen. Bij koorts, meer pijn, (toegenomen) warme/kloppende oren is het wel verstandig om even te bellen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:45

Hmm oke.. zit me weer druk te maken om niets dus haha.
Komt omdat ik op internet had gelezen dat iedereen na een week terug op controle moest.
Opzich kan er ook niet veel fout gaan.

Heb de pil toch maar weer ingenomen wel 3 dagen te vroeg maar voelde me er toch niet goed bij.
Heb het snachts eigenlijk alleen warm aan m'n oren en gezicht, ben dan helemaal rood, m'n haarband helpt daar natuurlijk ook aan mee :(:)

Het lopen gaat overigs ook al beter, kan nog niet echt naar beneden kijken want dan val ik een beetje weg maar er is vooruitgang. :D
Ben idd ook wel een beetje een aansteller, heb natuurlijk ook niet voor niets chronisch hyperventilatie. :(:)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:11

Misschien is het inmiddels al veranderd, maar ik moest toen der tijd wel na een week terug komen voor controle en het wisselen van het verband.
Maar god, dan spreken we inmiddels over 17 jaar geleden...