Wat heb ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HuppeltjeZ

Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:35

Hee beste bokkers,
sinds gistere avond voor het slapen gaan, heb ik zware hartkloppingen... Vandaag voor de lessen werden ze harder en harder... op een gegeven moment, dacht ik dat ik zou sterven := Ook was ik bang dat ik flauw ging vallen op mijn pony tijdens de les ofzoo... Na het koprijden is het gestopt tot en met nu... Nu heb ik het weer...hoewel mijn hart redenlijk normaal klopt, voel ik het overal en ik kan moeilijk ademen... of m'n hart begint alweer een tempo sneller te slaan...

Heeft iemand dit nog?
Wat is het en wat moet ik er tegen doen?
Laatst bijgewerkt door HuppeltjeZ op 21-02-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaretto27

Re: Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:36

Ik weet het niet, maar het klinkt niet echt gezond. Zou sowieso even bellen met je dokter..

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:38

ja inderdaad even naar de dokter klinkt toch niet helemaal goed, ben je ergens zenuwachtig voor ofzo?

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:40

mimeslosydy schreef:
ja inderdaad even naar de dokter klinkt toch niet helemaal goed, ben je ergens zenuwachtig voor ofzo?

Wel daar dacht ik ook aan maar, nee niet dat ik weet :\
Mijn mama dacht dat ik stress had ofzo.. maar voor wat? Ik weet écht niet wat het is maar nu blijkt dat mijn zus het af en toe ook heeft en dus moeten we naar de dokter... :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:41

Dit is een excuus om naar de huisarts te gaan :) .
Bokt is geen medische database, en als iemand toevallig dezelfde symptomen heeft, is het nog niet perse hetzelfde als jij. Zou gewoon effe langs de dokter gaan.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:44

Sabinee__ schreef:
Dit is een excuus om naar de huisarts te gaan :) .
Bokt is geen medische database, en als iemand toevallig dezelfde symptomen heeft, is het nog niet perse hetzelfde als jij. Zou gewoon effe langs de dokter gaan.

Oké bedankt ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:47

Ik denk dat je onbewust aan het hyperventileren bent. Ik had précies hetzelfde. ik ben ook naar de dokter gegaan en die vroeg of ik problemen had of stress. En ja, want mijn opa lag in het ziekenhuis en was niet goed, en mijn oma was kort daarvoor overleden. Ook had ik het erg druk op school. Daardoor ging ik onbewust hyperventileren als ik er ook maar een beetje overna dacht. Maar, ik zou toch eventjes naar de dokter gaan hoor!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:52

Ambrasoft schreef:
Ik denk dat je onbewust aan het hyperventileren bent. Ik had précies hetzelfde. ik ben ook naar de dokter gegaan en die vroeg of ik problemen had of stress. En ja, want mijn opa lag in het ziekenhuis en was niet goed, en mijn oma was kort daarvoor overleden. Ook had ik het erg druk op school. Daardoor ging ik onbewust hyperventileren als ik er ook maar een beetje overna dacht. Maar, ik zou toch eventjes naar de dokter gaan hoor!

JA! Dat kan best zijn hoor! Het voelt allesinds ongeveer hetzelfde... (ik hyperventileer snel dus ik weet hoe het voelt... maar als het onbewust hyperventileren is, is het heel eng... :P )
Bedankt, ik ga binnekort eens langs de huisarts maar ik ben nu wel opgeluchter dat ik niet elk moment flauw val ofzo... ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:56

Hartkloppingen kunnen verder geen kwaad,hart ritmestoornissen wél.Ik heb ook regelmatig hartkloppingen,keihard.Ik sla dan op mijn borst paar keer en dan ist weer over.
Maar als je het niet vertrouwt,gewoon effe langs je huisarts gaan.Maak je nu niet bang of druk,anders word het alleen maar erger.Succes.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:58

gohya schreef:
Hartkloppingen kunnen verder geen kwaad,hart ritmestoornissen wél.Ik heb ook regelmatig hartkloppingen,keihard.Ik sla dan op mijn borst paar keer en dan ist weer over.
Maar als je het niet vertrouwt,gewoon effe langs je huisarts gaan.Maak je nu niet bang of druk,anders word het alleen maar erger.Succes.

Dankje ;) mijn zus heeft wel hart ritmestoornissen (dat het een slag overslaat en dan extra hard gaat tot het normale tempo terug goed zit ;) )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:59

ik heb het ook wel eens, bijvoorbeeld in de bios. het is toch een vorm van stress. Ik heb ook een beetje een hartritme stoornis, niet dramatisch ofzo, maar dus ook niet 100% zuiver. Maar ik kan dan idd ook het gevoel/idee hebben dat ik flauwval, gelukkig is dat nog nooit gebeurd

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:15

Brr, ik krijg er helemaal de kriebels van! Maar als ik jou was, Amber7777, zou ik lekker naar de dokter gaan! Kan nooit kwaad en als het niet erg is ben je toch wat meer gerust gesteld!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:27

Ambrasoft schreef:
Brr, ik krijg er helemaal de kriebels van! Maar als ik jou was, Amber7777, zou ik lekker naar de dokter gaan! Kan nooit kwaad en als het niet erg is ben je toch wat meer gerust gesteld!

idd :P Bedankt! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:30

Klinkt niet prettig, heb dit ook gehad toen ik wat jonger was... Alleen in veel mindere mate. Het benauwde me wel heel erg.
Ik ben toen afgevallen, en het was over...
Maar ik geloof niet dat het bij jou aan het gewicht kan liggen, als ik de foto's in je profiel zo zie...

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:31

Ik was al lang naar de huisarts gegaan := Ik zou als ik jou was toch ook maar even langsgaan!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:50

Janine1990 schreef:
Klinkt niet prettig, heb dit ook gehad toen ik wat jonger was... Alleen in veel mindere mate. Het benauwde me wel heel erg.
Maar ik geloof niet dat het bij jou aan het gewicht kan liggen, als ik de foto's in je profiel zo zie...

Bwaa.. er mag wel een kilo of 2 af hoor xD Na water te drinken en ademoefeningen te doen is het al wat minder maar dan begint het weer... Ik ga toch maar is naar de HA moeten gaan idd :j

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:52

Ben je bang dat het weer gebeurt of vooral nieuwsgierig wat het nu precies geweest is? En durf je bijvoorbeeld niet naar drukke plaatsen te gaan uit angst dat het weer gebeurd? Zou een paniekaanval kunnen zijn. Niets gevaarlijks, maar wel erg vervelend.
Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:56

Amber7777 schreef:
Janine1990 schreef:

Bwaa.. er mag wel een kilo of 2 af hoor xD Na water te drinken en ademoefeningen te doen is het al wat minder maar dan begint het weer... Ik ga toch maar is naar de HA moeten gaan idd :j

Ik heb toen alleen maar tussendoortjes geminderd, al dat suiker kwam het bij mij van...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:35

Aangezien paarden niet het 'hoofdonderwerp' zijn in dit topic en het topic gaat over gezondheid verplaats ik dit topic naar MW.

YRT => MW

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:55

heb dit ook eens een week gehad en elke avond kon ik niet normaal ademhalen,en had ik pijn aan mijn hart,bleek van de stress te zijn,van de breuk met mijn lief (het is nu terug aan :+ )

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:05

paniekaanvallen en hyperventileren!!! Ik weet er alles van.
Heb het jaren gehad, vanaf mijn 16e tot mijn 20e.
Ik kreeg het eerst benauwd, werd duizelig, raakte in paniek en dan was het weer feest en ook niet eventjes, maar heel erg lang, soms dagen achter elkaar.
Ik ben er vaak mee naar de dokter gegaan, maar die nam me nooit serieus. Het werd hoe langer hoe erger. Ben na iets van 7x weer eens naar de dokter geweest en had een waarnemer. Die heeft mij onderzocht en naar het ziekenhuis verwezen, om alles uit te sluiten. Heb bloed geprikt en ze hebben een hartfilmpje gemaakt en alle swas prima in orde.
Misschien is het ook wel goed voor jou. Dan heb je zekerheid dat het niets ernstigs is, want hoe meer je eraan denkt, hoe erger het wordt.
Probeer op zo'n moment afleiding te zoeken. Mocht je nog meer willen weten dan kun je altijd even PBen ;)