Ik had een vraag over de pil, afgelopen maand kwam ik erachter dat ik 1 anticonceptiepil vergeten was te slikken. Nougoed gedurende maand geen seks gehad. Mijn vriend is niet van de condooms en tsja.. dat risico ga ik niet lopen.
Goed ongesteld geworden en weer aan een nieuwe strip begonnen, kwam ik erachter dat ik hem dus gister weer vergeten ben
. Net meteen 2 tabletten geslikt en op de bijsluiter gelezen wat nu. Ik baal hier wel van want al die tijd dat ik de pil slik vergeet ik hem nooit, gaat altijd goed en nu dus 2 maanden achter elkaar... Op de bijsluiter staat:
Tabletten vergeten in week 1:
Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou beteknenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten wer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem in dat geval daarom meteen contact op met uw dokter.
Goed, ik ben hem gister vergeten, maandag ben ik begonnen met de eerste pil dus dat betekend dat ik in bovenstaande week zit.
Hoe kan het dat ik na die 7 dagen dan weer 'veilig' ben, dacht dat ik dan de gehele maand onveilig was. Dus stel, tot volgende week zondag heb ik geen seks of met voorbehoedsmiddel dan ben ik daarna weer veilig? Dus is het niet dat ik weer moet wachten totdat ik ongesteld ben geweest? :+
Sorry klinkt misschien een beetje hopeloos haha, maar ben die pil een beetje zat en had mijn vragen bij de bijsluiter..
Groetjes!

. Maargoed, ik moet zeggen dat het ook 99% veilig is en dat er ook vrouwen zwanger worden ondanks dat ze de pil slikken. Dat risico nemen ik ook, tkan natuurlijk altijd, maargoed als ik hem echt vergeten ben vind ik het wel een risico, maar als het toch niet uit maakt( owhee als ik straks zwanger wordt
). Vanwege vorige pil. Ben ook ongesteld geweest, dus dat gaat niet