Bloedneus & Verkoudheid??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prospice

Bloedneus & Verkoudheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 00:59

Ik ben nu twee weken intensief verkouden, koorts is weg, hoesten neemt af. Neus zit nog wel wat vol, maar niet extreem meer. Snuiten doe ik heel beperkt. Ik heb sinds twee dagen bijna continu een bloedneus, het drupt er echt niet continu uit, maar ik heb wel steeds rood gekleurd slijm wat los komt. Als ik toch een keer mijn neus snuit is de gehele zakdoek rood. Kan een bloedneus komen door de verkoudheid, trekt dit vanzelf weer weg? Ik ben hiermee niet naar de huisarts geweest, omdat ik het niet ernstig genoeg vond, maar ik ken dit ook niet.

PoelieWoelie

Re: Bloedneus & Verkoudheid??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:10

Niks om je druk om te maken. Je neusslijmvlies is wat geïrriteerd door het snuiten en het opsnuiven, gaat vanzelf over. Probeer zo min mogelijk te snuiven en te snotteren! :P

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:14

Ik had dus echt nog nooit een bloedneus gehad, en sinds ik zolang verkouden ben, al zo'n 4 weken, kreeg ik opeens een bloedneus. Dokter keek er niet raar van op, dus zal wel niet zo erg zijn en er bij horen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:18

Dit heb ik ook vaak tijdens een verkoudheid , ben er zelfs eens mee bij een k.n.o arts geweest , en die
rade aan neusspray te gebruiken , wat de bloedvaten vernauwt .

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 09:20

Ah oke, niets om me druk om te maken dus :)
Bedankt voor jullie reacties :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:30

Ik heb zowat altijd bloedneuzen tijdens/na een verkoudheid.
Bij mij druipt het bloed wel heel erg; 1 keer was het zelfs zo erg dat het bijna een uur heeft geduurt voordat het stopte! Toen spoot het er zowat uit... :\ (Was ook wel een beetje in paniek geraakt, waardoor het nog erger werd :o ) Het komt ook altijd op de meest onverwachte/onhandige momenten. Deze week weer eentje tijdens werk...
Maar ik denk inderdaad ook dat het gewoon komt door al dat snuiten en neus ophalen tijdens de verkoudheid.