Wat te doen tegen koude handen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Wat te doen tegen koude handen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:12

Het koude voeten probleem is inmiddels redelijk opgelost.
Nu nog het koude handen probleem. Ik heb vrijwel altijd koude handen, ookal is het gewoon warm.
Buiten draag ik dikke handschoenen en toch zijn mijn handen ijskoud.
Heeft iemand dé tip?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:14

ehm geen vaseline smeren als het koud is alleen binnen, met je vingers bewegen, thermo handschoenen.

chrisje_83Jarig

Re: Wat te doen tegen koude handen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:52

Juist géén handschoenen meer aandoen. Klinkt misschien gek, ik heb ook altijd koude vingers, maar heb mezelf verplicht om niet te snel handschoenen aan te doen. Ik had voor mezelf het idee dat mijn handen aan de kou moeten wennen en dat kan maar op één manier...ze niet verwennen.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:07

emigreren of in ieder geval overwinteren in Spanje!
Voor het eerst eens geen koude handen in deze wintermaanden 8-)
Vandaag een heerlijke rit door de bergen gemaakt in het zonnetje en in m'n t-shirt. Pas toen de zon onderging werd het frisser, maar ach, het is hier natuurlijk ook februari.

Sorry, dan nu nog wat serieusere tips...
Zorg dat je lijf en voeten lekker warm zijn en draag iig een muts om zoveel mogelijk warmteverlies tegen te gaan.
En als je je vingers niet apart hoeft te kunnen bewegen zijn wanten vele malen warmer dan handschoenen.

In buitensportwinkels verkopen ze echt goede handschoenen (zijn ook duurder en echt wind en waterdicht met bijv. goretex) laat je hier adviseren. Ook mbt de maat, je moet een stukje over hebben bij iedere vinger bijvoorbeeld.

Nou, sterkte. Als ik morgen op een terrasje een glaasje rosado drink zal ik weer even aan jullie denken... }> :(:)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:05

Rook je?
Dat kan iig vreselijke koude voeten en handen veroorzaken.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:00

vreselijk die koude handen EN voeten.
Ik maakte er mijn vriend altijd mee wakker als ik per ongeluk met mijn voeten tegen hem lag in bed.

idd, ook binnen koude handen.

ik heb nog nooit gerookt en sport redelijk wat

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:28

Ik heb gehoord dat de warme voeten creme van Hansaplast heel goed werkt bij voeten. Misschien dus ook wel bij handen?

(ik ga het zelf ook proberen, want heb altijd koude handen en voeten)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:50

chrisje_83 schreef:
Juist géén handschoenen meer aandoen. Klinkt misschien gek, ik heb ook altijd koude vingers, maar heb mezelf verplicht om niet te snel handschoenen aan te doen. Ik had voor mezelf het idee dat mijn handen aan de kou moeten wennen en dat kan maar op één manier...ze niet verwennen.

Dat is wel heel simpel gezegd, je weet natuurlijk niet hoeveel last iemand heeft van de kou. Ik heb een hele slechte doorbloeding in handen en voeten en kan ook echt wel janken van de pijn zelfs al heb ik wel super goede handschoenen aan. Nog maar niet te spreken over de pijn die ik heb als mijn handen weer op gaan warmen...

Tip voor de ts: gevoerde leren handschoenen doen het bij mij het beste. En als je dan weer binnen bent je handen onder de koude kraan houden om tintelen, jeuk en opzwellen te voorkomen... tenminste dat werkt bij mij het beste.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:22

wisselbaden nemen als je handen heel koud zjin.. ik trek dat echt niet, ga gewoon knock out van de pijn hahaha dus ben afgehaakt!! Maar het is wel de blijvende oplossing!!!

je moet eerst beginnen met weinig temperatuurverschil (5 graden), eerst koud en voordat ze gewend zijn naar warm en weer terug.. Dan vergroot je de verschillen iedere keer..