Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:50

Oud zijn ze vaak nog lang niet, vandaar dat het woord 'oudere' tussen apostrofs staat (bij gebrek aan betere verwoording dus!).

Mij valt het op dat er vrij veel vrouwen op of na een bepaalde leeftijd kiezen voor een kort koppie, soms vergezeld met een leuke rode of hoogblonde haarkleuring.
Nu vroeg ik dit aan wat mensen in mijn omgeving, en ik was niet de enige die dit verschijnschel opgemerkt heeft.

Nu ben ik ontzettend nieuwschierig van aard, en vraag ik me dus af, welk complot schuilt hierachter >;) ? (of is het gewoon makkelijk en lekker fris?).

edit; apostrof, geen appelstrof.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 19-02-10 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Flying_Angel

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:51

Het valt mij op, ook vaak er komen kinderen, en het haar gaat er in een keer af!

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:52

Ik zie het ook heel veel
ben zelf 18 en heb het zelf ook kort (A)

ik denk dat het soms wat makkelijker is ofzo
het lange hoort denk ik gewoon wat meer bij de jeugd.

Anoniem

Ik denk omdat de kwaliteit van hun haar minder wordt (pluiziger en dunner) en dan is kort wat mooier.. Gokje ;)

Boelles

Die appelstrofs, die zijn lekker! :9 (Het zijn apostrofs :') )

Ik weet niet, vind het ook niet echt mooi als oudere vrouwen lang haar hebben..

aerdenhout1

HIHI...waar jij al niet op let zeg..maar ik denk dat het gewoon makkelijk is dat korte haar. Maakt vaak ook jonger.
Niets zo lelijk ( vind ik) dan een vrouw van over de 60 met grijs loshangend lang haar.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:53

Om jonger te lijken (denk ik)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:54

Omdat dat moet van mijn vriend. :')

*ik val nog niet in de categorie oud hoor, maar hij meent dat alle oudere vrouwen hun haar af moeten knippen*

Lous

Je haar wordt dunner naarmate je ouder wordt. Ik denk dat dat ook de reden is.

Hermelijn

Nou, bij mijn moeder (en oma) komt het omdat hun haar erg dun geworden is, en dat is nou eenmaal niet zo mooi bij lang haar. Dus dan maar kort! Mijn ene tante heeft wel nog een bos vol haar, dus zij heeft het lang. Maar goed, zij verft het ook knalrood, dus dat maakt het nog wat mooier :) De rest van m'n tantes heeft het ook kortgeknipt, maar waarom... makkelijker denk ik, of ook omdat het niet meer mooi uitzag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:55

Iris82 schreef:
Omdat dat moet van mijn vriend. :')

*ik val nog niet in de categorie oud hoor, maar hij meent dat alle oudere vrouwen hun haar af moeten knippen*

Hihi, mijn vriend vindt lang haar juist mooi, als ik het in een staart heb vindt ie al vreselijk omdat het dan kort lijkt :+

Anoniem

Ik heb mijn haar ook kort, tot net boven mijn schouders. Lekker luchtig en minder gedoe met wassen. Bovendien krijg ik zo minder hoofdpijn dan met een hele bos lang haar :)

[LZP] > [MW]

zonnebloem18

Ik vind het altijd zo typisch en in veel gevallen klopt het.
Als vrouwen zwanger zijn laten ze vaak voor de bevalling hun haar knippen omdat het handiger is en vaak blijft het daarna gewoon kort.
Het is niet altijd zo maar zeker bij iets van 70% van de vrouwen denk ik.
Mijn schoonmoeder, moeder, tante's (3), buurvrouw en oma hebben hun haar voor de bevalling van hun eerste kind korter laten knippen.

vordur

Om dat langer haar idd slordig gaat staan als je :o boven een bepaalde leeftijd komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:56

Relaxed schreef:
Hihi, mijn vriend vindt lang haar juist mooi, als ik het in een staart heb vindt ie al vreselijk omdat het dan kort lijkt :+

Mijn vriend vindt lang haar ook prachtig, wil ook het liefst dat ik het los draag.
Maar niet meer als ik 50+ ben... :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:57

Unwritten schreef:
Ik heb mijn haar ook kort, tot net boven mijn schouders. Lekker luchtig en minder gedoe met wassen. Bovendien krijg ik zo minder hoofdpijn dan met een hele bos lang haar :)

[LZP] > [MW]

Misschien ook een reden.
Zat net te denken, kan ook te maken hebben met het oude oergedoe. Lang haar is natuurlijk om mannen voor ons te winnen. Als je wat ouder bent heb je dus vaak kinderen en ben je getrouwd. Dan maakt het dus niks meer uit hoe lang je haar is ;)

lalunamyo

mijn moeder en oma hebben lang haar, en staat super mooi!

vind dat korte haar bij vrouwen zo standaard, lijkt wel een ongeschreven regel := het is zo stijf .. sommige staat het wel, maar lang niet alle

MamaMiesje

Als ik ook val onder 'oud' met mijn 35 jaar :') , dan is het bij mij in de afgelopen jaren ook steeds korter geworden.
Maar dat ligt meer in het feit dat ik echt mijn hele leven al lang haar heb gehad -daar raark je ook wel eens op uitgekeken- en ik ben de afgelopen tijd veel afgevallen en dan ga je toch een beetje voor een ander uiterlijk/kapsel.
Maar dus niet omdat mijn haar minder van kwaliteit werd of omdat het minder werk was. Integendeel: ik vind kort haar meer werk dan lang haar :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:58

Omdat ze dat lange haar dat ze waarschijnlijk al vanaf de puberjaren of eerder hadden eindelijk zat zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:59

Omdat je je op een bepaald moment in je leven de benen onder je kont uitrent om je dagagenda bij te kunnen houden, en je dan elke minuut DIE je kunt slapen ook daarvoor wilt gebruiken ipv lange wasprocedures, föhnen etc :D

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:59

Ik denk eerder dat het gemakzucht is want dan is het s'morgens makkelijker dan dat je je lange haar moet verzorgen.
En met zo een kort koppie is het hup,hup en klaar haha.

Maar klopt zoals de stelling aangeeft dat het mij ook altijd opvalt wanneer er kinderen komen gelijk dat haar eraf...

Ben zelf wat ouder dan jullie (38) hier maar heb gewoon lang haar en ben ook nu alweer bijna 12 jr mama :D

Anoniem

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:00

Ik moet nog wel gevangen worden door een mannetje hoor :+ en ik heb toch echt een lekker fris kort koppie wat vaak alle kanten op staat :j :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:00

Dit vraag ik me dus ook al jaren af!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:01

ben "nog maar" 28 heb 3 kids en nog steeds lang haar, en wil dat zolang mogelijk behouden :j
kort haar staat mij niet vind ik zelf.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:01

Misschien zijn ze bang voor het effect van 'van achter lyseum en van voren museum' :+ .