Even een update:
Ik gebruik nu dus bijna een jaar dag-en nachtcreme van de Biocura.
In de dagcreme zit wel degelijk UV protector, wel maar factor 4, maar dat lijkt me genoeg voor normale dagen. Bij meer zon, smeer ik zowieso zonnebrand als ik veel buiten ben.
Dit zit er dus allemaal in:
Citaat:
•Natuurlijke bioflavonen uit vlierbloesem beschermen, in combinatie met vitamine C en E, tegen vrije radicalen en voorkomen daarmee ouderdomsrimpels.
•Coënzym Q10 bevordert de energieverzorging van de huid en vermindert de diepte van de rimpels.
•Een speciaal hydrocomplex, provitamine B5 en natuurlijk Aloë Vera verbeteren de soepelheid van de huid.
•Het UVA/UVB breedbandfilter met LPF 4 tegen huidveroudering door licht.
•Is geschikt voor elk huidtype, maar speciaal voor de droge huid. Het is ook een ideale basis voor onder make-up.
Mijn rimpeltjes zijn (gelukkig) niet verergerd, maar helemaal weg zijn ze ook niet (heb wel het idee dat het iets minder is, maar het kan ook zijn dat ik toendertijd toen ik het topic opende vermoeider was dan nu).
Ik heb altijd last gehad van een erg droge huid op de wangen en een vettiger voorhoofd.
De dagcreme is volgens mij meer voor een gemiddelde huid, dus niet te vettig, niet te droog. Als ik alleen de dagcreme gebruik (met name nu in de winter als mijn huid ruwer en roder wordt door de kou) dan worden mijn wangen toch een beetje schilferig. In combinatie met de vettigere nachtcreme wordt dit euvel weer verholpen. Ik vind het ook lekker om de nachtcreme er 's nachts op te smeren. Ruikt zo lekker fris, aangezien ik normaal mijn gezicht alleen met water was en hier geen zeep voor gebruik ivm het uitdrogen van mijn gezicht.
Ik gebruik de nachtcreme niet elke nacht. Met name als ik voel dat mijn huid te vettig wordt, dan laat ik het.
Al met al ben ik zeer tevreden over de Biocura anti-rimpelcreme.
Ik doe er best lang mee. Ik ben iets later begonnen met de dagcreme. Ik denk dat ik er nu ca. 3/4 jaar mee gedaan heb en het potje is bijna leeg. Dus ik moet vlug weer naar de Aldi om een nieuwe te kopen!