Pijn voet - wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Pijn voet - wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:36

Vorige week liep ik naar school toe en ineens kreeg ik pijnscheuten in mijn voet (rood aangegeven deel op het onderstaande plaatje; geen idee hoe dat deel van de voet heet.:x).
Afbeelding

Niet zoveel aandacht aan besteed hoewel het wel zeer deed. Maar nu heb ik het continue. Met wat ik ook doe, zelfs in ruststand.

Even ter informatie verder nog; ik heb een chronische blessure aan achillespezen/kuiten waardoor mijn voeten niet in de 90 graden stand komen (alleen met grofgeweld). Verder draag ik aan beide voeten een achillotrain (brace). De pijnscheuten komen ook als ik de brace niet draag. ;)

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Sonja_vR

Re: Pijn voet - wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:26

misschien ge-irriteere pees, of peesaanhechting?
dat heb ik zelf in ieder geval, als ik weer eens eigenwijs een paar dagen op slechte schoenen heb gelopen , of door omstandigheden mijn voet net even anders gebruik door een adere blessure

kan flink pijnlijk zijn , op te lossen door schoenen met en goed voetbed en eventueel een ontstekingremmer

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:43

Het zit wel echt op een plek dat je meer zou denken aan banden en pezen. Maar gezien jouw voorgeschiedenis durf ik daar niet zomaar een uitspraak over te doen hoor.

Mocht het aanhouden zou ik eerder even naar de fysio of de HA gaan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 18:31

Ben er gisteravond achter gekomen dat een pees of spier (denk zelf een pees) een ''bobbeltje'' heeft en op één stukje van een halve tot 1 centimeter een stuk dikker is dan de rest. Is volgens mij de pees naar mijn grote teen toe en is dikker in het gedeelte dat zeer doet.

Ben zelf niet meer onder behandeling van een fysiotherapeut ; ben er niet echt meer vatbaar voor. En ga liever niet zo snel naar een huisarts toe. (ze gooit alles maar op één ding en daar hou ik niet zo van. ;))