Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
2misty2 schreef:Frozen schreef:Ik heb ze 10 maanden geslikt,en je heb totaal geen bijwerkingen,want het zijn alleen maar vitamines...en verder doet het niks met je:)
Nou ik hoop wel dat het wat doet haha.
Girley_ schreef:Ik moet ze eigenlijk nu ook dagelijks slikken maar ik ben gewoon meer ijzer gaan eten e.d., rauwe spinazie, vlees, appelstroop en drink er iets van vitamine c achteraan zodat het beter opgenomen wordt... heb nu eigenlijk geen problemen meer dus ik denk dat ik die pillen gewoon maar laat staan voortaan. ik las ook op internet dat een teveel aan ijzer gevaarlijk kan zijn? je zou maar tot 45 gram per dag mogen slikken? De pillen die ik kreeg zijn namelijk 200 gr per stuk!! en die zou ik 2 op een dag moeten slikken...
2misty2 schreef:Ik heb het wel over de ijzertabletten voorgeschreven door een arts. Niet over een doosje uit de drogist. Je hebt vele soorten. Maar heb het dus echt over het "medicijn".
linky schreef:De ijzertabletten van de arts bevatten meestal anorganisch ijzer, dat slecht door het lichaam wordt opgenomen.
Je zou ook eens bij een natuurwinkel kunnen vragen.
Ik heb vanaf mijn vroegste jeugd staaltabletten geslikt, een ramp voor de stoelgang.
Nu heb ik een multi met ijzer (Lamberts) en 1 x per dag groot glas Roosvicee Ferro. Ook appelstroop op brood is een goede en makkelijk opneembare ijzerbron. En geen problemen met de stoelgang. Wel zo fijn.
annebe schreef:Een aantal jaren geleden toen ik zwanger was van de eerste en ik flauwviel van het ijzer tekort... Maar ik heb ze snel in de prullebak gekieperd!
Floradix was voor mij een goed alternatief (ook fijn als je slap voelt bij het menstrueren)