Blaasonstekingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Blaasonstekingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 10:29

Hoi!
Fijn dat je even mijn topic leest..
Ik wil graag weten of er meerdere mensen zijn die dit probleem (her)kennen, er iets van weten en/of er misschien ook zelf mee te maken hebben..

Ik heb sinds ongeveer een jaar, steeds last van blaasonstekingen.
Het begon vlak voor de meivakantie 2009, toen kreeg ik de eerste keer last van een blaasonsteking.
Hier gewoon medicijnen voor gehad en vervolgens geen last meer.
Na ongeveer 2 maandjes, kreeg ik weer een blaasonsteking. Weer medicijnen en vervolgens na de kuur mijn urine weggebracht ter controle, maar toen was het helemaal schoon.
Nu krijg ik steeds weer blaasonstekingen, meestal zit er ongeveer 1 á 2 maanden tussen.
Ik heb nu vanochtend voor de 5e keer (sinds mei 2009) mijn urine weggebracht.
Ik begin er nu toch echt wel genoeg van te krijgen, want het is echt heel pijnlijk!

Ik ben hiervoor 2 weken geleden naar de huisarts geweest.
Nu moet ik vanmiddag moet ik even bellen voor de uitslag, of ik weer blaasonsteking heb.
Als dit zo is, moet ik een kweekje naar het ziekenhuis brengen en dan kijken ze wat voor soort bacterie het is..

Is er iemand die dit probleem kent? Of hier iets over weet ofzo?
Sorry voor het hele verhaal, maar ik moest het even kwijt!

Nienke_

Re: Blaasonstekingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:52

Het gebeurd een enkele keer dat een bacterie erg moeilijk te pakken is. Een kweek insturen is de korste klap. Dan kun je gericht behandelen. Eventueel kun je bijv. zelf eens cranberrycapsules aanschaffen. Ze zitten vol vit.C en cranberry's maken je urine zuurder waar bacterien mindergoed tegen kunnen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:19

Urine opsturen voor kweek en dan gericht behandelen is al een goed plan.
Maar normaal gesproken als je 3 tot 4 in een jaar een blaasontsteking hebt gehad wordt je meestal doorverwezen na de uroloog voor verder onderzoek en vaak krijg je ook een tijd een onderhoudskuur.(1 x daags een lage dosering antibiotica gedurende een langere tijd)
dus zal nog maar eens een afspraak maken en vragen voor een doorvewijzing of evt via de huisarts een onderhoudskuur maar ik zou eerst willen weten of er gene andere reden zijn voor de terug kerende blassontstekingne.

Gr Genja

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:23

ik heb toevallig ook net vandaag een afspraak bij de uroloog gemaakt voor dit probleem :D bij mij doen daarentegen heel vreemd de ontstekingen geen pijn maar stinkt mijn pies alleen maar naar bleek / rotte eieren :o
al eens geprobeerd om na de gemeenschap te gaan plassen binnen 10 min? bij mij hielp dat vroeger goed toen ik er ook vaak last van had...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:31

Er loopt al een topic over ergens geloof ik, maar wat mij enorm geholpen heeft (4xblaasontsteking in 1 jaar tijd en dat voor een man waarbij de kans op blaasontsteking veeeel kleiner is :wow: ), is D-mannose van www.blaasontsteking.nl. Ik heb het toen de eerste keer intensief gebruikt en sindsdien heel af en toe als ik het voelde opkomen. Inmiddels heb ik al een jaar lang geen d-mannose meer in hoeven nemen +:)+

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:35

Dat is inderdaad wel heel veel. Een verzoekje voor de uroloog is dan ook geen raarheid in dit geval.

Als tip, ga asjeblieft aan de cranberry, tabletten/sap het maakt niet uit maar begin er mee.
En daarnaast vitamine C, evt in pilvorm als je daar in je groente niet aan komt, maar geef jezelf een paar extra dosis.

Zeker van de cranberry is het bewezen dat het helpt. Ik ben vroeger ook bij de uroloog geweest, veel blaasontstekingen etc. Ben daar nu vanaf, en voel ik er een aankomen begin ik meteen aan de cranberry. Dan is het de volgende dag hoogstens de dag daarop over :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:09

Hoi allemaal!

Heel erg bedankt voor alle tips :D Een aantal van deze tips heb ik natuurlijk ook al van de huisarts gekregen!
Zo ga ik na gemeenschap altijd meteen naar het toilet. Ook drink ik elke dag Cranberrysap!

Ik heb vanochtend een kweekje naar het ziekenhuis gebracht, hiervan krijg ik over 2 weken de uitslag.
Ik wacht dit even af (en wat ze hiermee gaan doen), anders ga ik idd nog even naar de huisarts, vragen of ik een doorwijzing kan krijgen naar de uroloog!

Wat is er bij jullie uitgekomen bij de uroloog enzo?
Alvast bedankt weer :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:14

Bij mij helemaal niets :\