Vet kuif

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Vet kuif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 20:29

Bah. ik heb er ZO de pest aan.
Mijn haar wordt namelijk zo snel vet!
Ik was het nu om de dag, en ik weet dat het daardoor juist sneller vet
wordt. Maar anders loop ik steeds met vette haren rond op school!
en dat vind ik ook niet zo fijn. Ik denk ook dat het aan de scooterhelm
ligt, dat het daardoor sneller vet wordt ofzo.

maargoed. heeft iemand misschien tips?
vind het echt vervelend namenlijk :+

xx

miss_lizje

Re: Vet kuif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:33

Vraag aan je kapper of je wel de juiste shampoo gebruikt voor je haar. Mijn haar kan ik helaas slecht wassen in die heerlijke kokos shampoo omdat het daar de volgende ochtend al vet en pluizig is.
Ook heb ik mij laten vertellen dat je niet teveel je hoofd moet "masseren" tijdens het wassen. Het zou namelijk je talgklieren stimuleren?? Maar of dat waar is weet ik niet.

Ik lees ook even mee wat andere voor oplossingen hebben.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 20:34

Ik heb al een poos langer fris e.d gebruikt!
maar het andere probleem is dat mijn haar aan de onderkant juist weer snel droog is en pluist/statisch is enz. ;(

hahaha. het valt ook niet mee he!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:56

Ik ken het probleem het ligt volgens mij ook heel erg aan de leeftijd.
Ik heb er van mijn 14de tot mijn 20ste heel erg last van gehad bovenop heel vet punten juist heel droog echt heel vervelend.
Zo op mijn 20ste merkte ik ineens dat mijn haar eigenlijk niet meer vet was en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Ik ben altijd om de dag blijven wassen omdat dat vette helemaal geen gezicht was.
Ik gebruikte toen de shampoo voor droog en beschadigd haar van fructis samen met een cremespoeling dan zag het er na 2 dagen nog best redelijk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:57

Elke dag wassen. :')
Ik los het maar zo op, ik ga niet met vet haar rond lopen namelijk.. :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:56

Elke dag wassen moet ik niet gaan proberen. Dan zijn al mijn krullen omgetoverd in een afro kapsel. _O-

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:59

Als je conditioner gebruikt, probeer die dan alleen in je punten. Want dan wordt het op je hoofdhuid minder snel vet. En misschien voor de rest een shampoo voor vet haar?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:51

leeneliefje schreef:
Ik heb al een poos langer fris e.d gebruikt!
maar het andere probleem is dat mijn haar aan de onderkant juist weer snel droog is en pluist/statisch is enz. ;(

hahaha. het valt ook niet mee he!

Ik heb echt precies het zelfde haar als jij..
Ze zeggen wel eens dat je het dan gewoon een week niet moet wassen, maar ik vind het zo vreselijk om met vet haar rond te lopen.
Ik was het nu ook maar gewoon om de dag, anders ziet het er gewoon niet uit.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:56

Bij mij hielp het om juist een shampoo voor droog haar te gebruiken en het nog maar twee a drie keer in de week echt te wassen, andere dagen alleen uitspoelen.
De shampoos voor vet haar trekken vaak al het vet op je hoofdhuid weg., waardoor de talgklieren juist meer aan gaan maken. Ik heb de eerste maand veel met een vet koppie rondgelopen, wat ik oploste door het in de krul te laten en een beetje wax in de punten te doen zodat het net leek alsof het bij het kapsel hoorde, haha! Ook deed ik vaak een knot, haarband of staart in, dan zie je het minder.
Succes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:00

Je haar went eraan hoe vaak je het wast. Ik heb ook vet haar van mezelf, maar dwing mezelf om het 1 keer in de 3 dagen te wassen. Was ik het vaker, dan kan ik iedere keer sneller mijn haar wassen. Dat wil ik niet, want straks is het ook niet meer schoon als ik het iedere dag was...

Ik gebruik geen stylingproducten, daar wordt het echt vies van. En van cremespoeling gaat mijn haar plat hangen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:15

Ik heb hier ook heel erg last van... Was mijn haren nu ongeveer 4x per week, net hoe het uitkomt.

Ik was met shampoo voor normaal haar. Ik wil heel graag minder gaan wassen, maar ik wil gewoon echt niet met vet haar rondlopen :o En krullen of iets zal bij mij ook niet gaan, want ik heb echt heel plat haar waar alles zo uit zakt...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:18

Ik ken het, sinds ik een pony heb moet ik echt elke dag wassen anders is het niet om aan te zien. Als ik echt lui ben doe ik alleen mijn pony, maar als ik de dag ervoor niet gewassen heb en ik probeer mijn haar anders te doen heb ik ook een probleem.. Elke dag douchen dus maar :+

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:22

Ik had hier last van toen mijn haar nog lang was. Er is één ding wat goed heeft geholpen; EEN KORT BLOND KOPPIE :D

En was ik het om de 1 á 2 dagen, de rest spoel ik het uit met alleen water.

*Koppie mag ook in andere kleur natuurlijk ;)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:46

ik heb hier ook ooit eens een topic over gestart, ik ga het zo even opzoeken voor je :)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:51

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:21

Ik was m'n haar 1 keer in de 2 dagen, vind ik vrij normaal. Mijn haar is ook vet bij de wortel en droog bij de punten. Ik heb vanalles geprobeerd, allerlei dure shampoo's. Nu zweer ik bij:

Gewone goedkope shampoo (eigen merk van een of andere supermarkt)
Haarmasker van Gliss Kur vanaf de helft van m'n haar naar de punten toe. De restjes smeer ik dan meer naar boven erop :)

M'n haar blijft drie dagen goed als het moet en meer dagen krijg ik er echt niet uitgeperst :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:34

Rebeccaa schreef:
Elke dag wassen. :')
Ik los het maar zo op, ik ga niet met vet haar rond lopen namelijk.. :=

Idd :=