Altijd trek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Altijd trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:28

Is het normaal dat je áltijd trek hebt? :+
Ik zit gewoon nooit vol, lijkt wel of mijn maag een bodemloze put is, en dan gaat het vooral om lekker eten :))

Nu houd ik dus vandaag een 'balans' dag want ik vreet me elke dag een slag in de ronte.
Heb verder helemaal geen overgewicht oid, maar het is gewoon niet gezond.

Toch valt het me even vies tegen hoor, een dag van de snoep/chocola etc af blijven :=

Meer mensen die ook gewoon door kunnen blijven eten?
Ik ben overigens 16 jaar oud.

Mloei

Re: Altijd trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:30

hmm ik moet zeggen dat ik ook niet snel genoeg heb ;)
In lekkere dingen kan ik een heleboel eten. Toch ben ik niet te dik en heb ik een gezond gewicht voor mijn lengte en leeftijd :D Ik ben overingens negentien jaar oud :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:31

Vooral tot 16.00 uur heb ik een onstilbare behoefte aan eten, wordt ook helemal niet lekker als ik niet eet..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:32

De meeste mensen met overgewicht schijnen ook een storing te hebben waardoor de prikkel:ik zit vol,niet door komt.
Maar dat is hopelijk bij jou niet aan de orde en heb je gewoon de 'jonge mensen lintworm'

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:33

ik kan ook echt niet van eten afblijven.. ik pak wat ik pakken kan.. mij lukt het dan ook niet om er een dag vanaf te blijven. de verleiding om toch te pakken is erg groot, zeker als het lekker is.
denk ook omdat ik heel de dag eet ik dun blijf, spijsvertering blijft maar werken :+

( 16 jaar )

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:35

Heel herkenbaar. Bij lekker eten lijkt het inderdaad net of is het een bodemloze put. :))
En als ik eenmaal ben begonnen aan iets lekkers, dan wil ik nog iets, en nog iets..
Het is de laatste tijd wel heel ernstig, en begin het nu ook wel te merken. :=

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:38

heel herkenbaar ook 16 was vandaag om 3uur thuis ondertussen heb ik drogeworst,taart,koek,avondeten en nu ga ik weer soep eten. Haha echt niet normaal

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:38

dit komt me ook bekent voor jah..
ik ben 19 heb een iniminie overgewicht.. ( ben stevig gebouwd maar voor het nette gewoon niet iets te.... ) (ohh en er zijn ook mensen die dus vinden dat ik geen overgewicht het.. :+ )
ik kauw eigelijk de hele dag op kauwgom zo kan ik het nog een beetje stillen.. zonder dan zit ik de hele dag met een drang om te eten.. is naar mijn idee bij mij echt dat me kaken moeten op en neer gaan anders heb ik honger.. :+
ik snoep trouwens eigelijk nooit.. ik weet de laatste keer niet meer dat ik een mars of zoiets op heb.. ook me laatste chipje weet ik niet meer.. bij mij is het meestal de drang om gewoon eten te eten.. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:40

Wanneer je je eetpatroon weer terugbrengt naar 5 maaltijden per dag dan wen je daar weer aan als het goed is. In het begin is het écht afzien, maar uiteindelijk zal je wennen en ook tussendoor geen honger/zin meer hebben.
Als vreet ik ook het liefst de hele dag door :+

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:40

Bij mij begint het ook juist na het avondeten ;) Vandaag heb ik tot het avondeten alleen maar een krentenbol en cracker en mandarijn gehad (weet dat het weinig is) en heel veel koppen thee. Avondeten een gezonde bord zuurkool en net een stukje kaas. Maar kan nu echt wel een heleboel op. Het liefst eet ik nu een zak chips leeg.. maar dat is niet echt gezond

(het is trouwens niet zo dat ik altijd zo weinig eet hoor! Wel moet ik altijd even op gang komen ;))

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:41

Herkenbaar... Heb deze week vakantie en wilde toch maar eens even die 3 kilo snoep, chocola en taart er weer af sporten. Ik heb het vooral 's avonds als ik voor de televisie zit, dan loop ik altijd wel 5 keer naar de keuken om de lekkere trek te stillen :P. Ik ben trouwens ook niet te dik en dat wil ik ook zeker niet worden.

(bijna 18)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:41

Ik sluit me helemaal bij je aan TS. Ik ben 17 jaar, en heb totaal geen overgewicht (1.77m 55kg) maar ik eet me toch elke dag helemaal vol! Ik blijf maar honger hebben, en het is gewoon ook ongezond wat ik allemaal naar binnen werk :o Het komt volgens mij ook doordat ik heel erg onregelmatig eet, met allemaal tussendoortjes enz. Ik moet toch maar eens probeer wat ritme te gaan aanbrengen..

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:43

Oeh, ik ken het helemaal! := Maar ik eet dan wel redelijk gezonde dingen haha!
Heb ook geen last van overgewicht, ben 17 jaar, 1.77m en ongeveer 55 kg?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:44

@ Liez horses zijn we precies even groot en wegen we evenveel _O- en even oud ook nog zie ik! :')
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 15-02-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:44

Ik moet me ook aan zo'n ritme gaan houden, ik maak mezelf gewoon gek :=
Een door deweekse schooldag sta ik 7 uur op en heb ik voor 1 uur toch al minstend 3 keer 'honger' gehad en wat gegeten :+
Terwijl ik in het weekend soms uitslaap tot 1 uur en dan heb ik nergens last van.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:44

Ik heb dit ook. Ben 19 jaar, maar heb altijd al veel gegeten. De hele dag door, en ik raak ook gewoon niet vol :+
Maar tot nu toe kom ik ook niet aan, dus maak me nog niet echt zorgen :D

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:45

ik heb presies het zelfde!
ben ook 16 en kan eten wat ik wil raak nooit vol!
als ik me avond eten op heb gooi ik nog geen 30 min zo loempia's de frituur in en daarna een bakje chips of chocolade..en ga zo maar door tot ik na bed ga..

me moeder zegt altijd dat ik twee lindwormen heb whah, als de een slaapt eet de ander hiihhii..

en ik heb zekker geen overgewicht ben 1.63 lang en weeg 48 kilo
probeer de laatste tijd wel iets te minderen al gaat dit met moeite..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:46

misschien verstandig eens naar een dieetist te gaan? was zit je voedingspatroon verkeerd in elkaar.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:46

Maar dan heb je geen hongerhonger, maar 'honger' inderdaad :+
Zorgen dat je de drie grote maaltijden goed en stevig eet en een klein tussendoortje neemt. Al heb je ook best kans dat je nu zoveel kleine maaltijden eet waardoor die grote maaltijden niet meer passen haha.
Ik vind zo'n ritme ook wel heel moeilijk als ik op school ben, tussenuren hier, pauzes daar, niks komt uit met een fatsoenlijk ritme etc :Y)

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:47

Bij mij precies hetzelfde, ik heb ook áltijd honger (totaal geen overgewicht ;)) vooral als van school thuiskom tosti's koekjes enz. echt heel ongezond :o

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:47

Naomi_unique schreef:
@ Liez horses zijn we precies even groot en wegen we evenveel _O- en even oud ook nog zie ik! :')

Hahaha, ik zie het. _O-

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:48

ik ken het maar eet al heel me leven
mensen in me omgevingen vinden het ook raar als ik NIET eet :+
mijn kaken staan niet stil en ben 25 jaar en weeg 65 kilo en ben 1,72 :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:48

BK, 3 grote maaltijden is ook niet goed:
's ochtends eet je als een vorst (dus veel)
's middags als een edelman (dus minder)
's avonds als een bedelaar (dus weinig)

naast deze 3 moet je 3 gezonde tussendoortjes inplannen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:50

Een vriend van m'n broer kwam hier laatst binnen en hij zei ook al: áltijd als ik jou hier zie ben je aan het eten :+

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:51

benangelique schreef:
BK, 3 grote maaltijden is ook niet goed:
's ochtends eet je als een vorst (dus veel)
's middags als een edelman (dus minder)
's avonds als een bedelaar (dus weinig)

naast deze 3 moet je 3 gezonde tussendoortjes inplannen.

Aan de 3 maaltijden houd ik me wel, maar 3 gezonde tussendoortjes zijn ver te zoeken.
Zeg maar gerust 5 ongezonde.