Blauwe benen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Blauwe benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 13:33

Hallo,

ik zit net op de bank, normaal gesproken ben ik zo gehaast dat ik me gelijk aankleed en er op uit ga, maar nu ik relaxed tv aan het kijken was zag ik dat mijn benen ineens helemaal blauwgrijs werden, voornamelijk daar waar mijn benen elkaar raken (bij knieen en iets erboven) en ook direct aan de buitenkant, het ergst bij de knieen.

Ik heb teveel vocht in mijn benen, dit is al lang bekend, dit stopt een goede doorbloeding, daarbij heb ik deze winter veel op de scooter gezeten in de vrieskou, met bevriezingsverschijnselen als gevolg (knopen aan de binnenkant van mijn benen, zegmaar ontstoken samengetrokken spieren) kon wel gewoon lopen, deed geen pijn, alleen als ik erop drukte (heb wel gehad jaren geleden dat ik helemaal niet kon lopen van de ontstekingen).

Vlak hiervoor heb ik een warme douche genomen, ik ben meer van de hete douches, maar mijn douche werkt niet goed, dus een warme en wat lange douche (om maar goed op te warmen) daarna even in een graag of 16 gezeten, wachten tot de kachel zijn werk begon te doen, en toen zag ik ineens dat mijn benen zo blauwgrijs werden.

Ik heb het niet bijzonder koud, het doet geen pijn, de huid voelt wel ietwat koud aan maar ook niet bijzonder en alleen op de binnenkant van mijn knieeen (daar waar ze elkaar raken) zitten bobbeltjes van ontstekingen (die trekken vanzelf wel weg).
Ik heb een erg droge huid, ik smeer hier bodylotion mee, al zal ik over moeten op een ander denk ik, de huid is zo droog dat er spontaan wondjes ontstaan en die blijven maandenlang zitten.

Jullie zullen mijn vraag al wel zien aankomen:
Is dit een samenloop van omstandigheden? Of is er meer aan de hand?
En wat kan ik hieraan doen? -Ik zal sowieso beter moeten letten op mijn eetgewoonten, want die zijn heel slecht, en mijn gewicht, maar wat kan ik verder nog doen? Voedingssuplementen? Wat is een geschikte body lotion bij dit probleem? Hebben jullie verder nog wat tips?

Voor de duidelijkheid: Mijn huisarts weet dat mijn benen problematisch zijn en dat de doorbloeding slecht is, maar: 'hier is niks aan te doen' oftewel, of ik er niet meer voor terug wil komen...

Xyris

Re: Blauwe benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 13:37

Oh, ik moet nog even toevoegen dat mijn rode bloedcellen te klein zijn, familiekwaaltje, dus zuurstof en voedingsstoffen worden slecht vervoerd...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:38

Ben je getest op suikerziekte?

Geen strakke broeken aan, ipv de scooter op de fiets, veel meer bewegen. Masseren met een olie in plaats van een bodylotion. Je zou ook kunnen denken aan en trilplate (powerplate) bij de sportschool of thuis, want die geven een betere doorbloeding.
Ook kun je met supplementen je ontstekingen aan pakken denk aan curcuma longa, of wobenzym voor een betere bloed circulatie.

Je zou eens nader kunnen laten onderzoeken wat de oorzaak is van de slechte doorbloeding, door wat testen bijv. een kanteltafeltest, een scan met radio actieve injectie, zodat ze de bloedcirculatie helemaal in beeld kunnen brengen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:39

Je zou ook aan zuurstof en ozontherapie kunnen denken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 13:48

Hmm, ik heb even naar de suikerziektesymptomen gekeken maar ik heb verder geen last van trillen, vermoeidheid, hoofdpijn of enig andere van de symptomen, het enige wat ik heb is overgewicht...

Heb je een tip voor welke olie ik zou moeten gebruiken? Sporten staat op mijn lijstje voor wanneer ik weer geld heb (sta nogal in het rood bij familie) Wat betreft bloedcirculatie en huis gebruik ik het volgende: Biergist krachtig supplement van Etos, huid, haar en nagel met B-complex, ook van etos, goed voor een gezonde huid en sterke nagels (nagels breken hier als een gek).

Verder gebruik ik voor de zekerheid een Anti-Oxidantencomplex, wederom van de etos en 2 a 3x per week supradyn bruistabletten met 300% mineralen en vitaminen, maar van dit laatste krijg ik héél erg kramp in mijn spieren als ik dat elke dag gebruikt.... Misschien juist vanwege een erg gebrek aan deze vitaminen en mineralen...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:44

Met de supplementen van de etos kom je er niet vrees ik. Je moet supplementen gebruiken van een homeopatische arts of orthomoleculaire arts. Dat zijn geneesmiddelen.

Je kan ook bewegen zonder dat je naar de sportschool gaat en geld uit geeft, 20 minuten stevig wandelen per dag buiten, geeft al een goede doorbloeding, fietsen, wat oefeningen thuis.Maar wel 7 dagen per week doen.

Ik zal je eerst adviseren om eens bij de huisarts je te laten prikken op suikerziekte, je vitamine B12, je vitamine D, je HD waarde, je witte bloedlichaampjes. Misschien een afspraak maken bij een orthomoleculair arts je kunt daarvoor kijken welke arts bij je in de buurt zit op www.anbg.nl
deze kan ook nog opdracht geven om je te prikken.

Ik vind het heel raar dat je huisarts weet van je slechte doorbloeding en je daar niks voor geeft. En dat hij/zij niet op zoek gaat naar de oorzaak er van.

Een olie om te smeren, maakt niet zo veel uit welk merk, je moet een olie kiezen die niet te snel intrekt in je huid, en niet sterk geparfumeerd is. Maar wel je wel je benen me kan masseren, vraag gewoon even advies bij een drogist.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:54

je hebt niet stomtoevallig een nieuwe jeans aan he?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:50

Ik heb het vaak van de kou. Er komen dan ook blauwe plekken en vooral na het douchen zie je het. Heb gehoord dat veel mensen die buiten werken (met paarden) er ook last vak hebben. Wanneer je vroeg in het jaar begint met benen beschermen tegen de kou (extra broek aan!) zal je er vast minder last van hebben. Ook vaseline, wat schaatsers ook veel gebruiken, houdt de kou goed buiten.... Succes!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:14

ik zie dat ik de verkeerde link heb gegeven het moet zijn www.abng.nl daar kun je een arts vinden.