Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Slik al sinds mijn 7de ritalin en rook er ook al jaren bij.

Citaat:Koolmonoxide zorgt voor een slechtere conditie. Koolmonoxide zit in het bloed in plaats van zuurstof. Het bloed brengt minder zuurstof door het lichaam, als u rookt. U bent dan sneller moe bij sporten of traplopen.
Chiqa schreef:Ik denk dat er wel degelijk een verband bestaat hoe weten jullie dit dan zo zeker? Onderzoek gezien?
Ik hoor dit namelijk wel vaker bij mensen die dit soort medicijnen slikken, het lichte gevoel wat in je hoofd komt als je je eerste hijsje neemt, Dit kan zo heftig zijn dat je al je energie uit je lichaam voelt glijden en je verschrikkelijk in kan kakken.
Heb het dus vaker gehoord, niet specifiek over doorgediscussieerd omdat we dachten dat dit normaal was.
Heino schreef:Ik weet niet hoelang je de Ritalin al slikt maar het kan ook een bijwerking van de Ritalin zijn.
Of het een wisselwerking betreft weet ik niet, maar het zou me niets verbazen. Nicotine is namelijk dacht ik een stimulerende stof en Ritalin juist een dempende stof

Marloes__ schreef:Uhh nee. Maar er bestaat wel een onderzoek waaruit blijkt dat ritalin een versterkende werking heeft op alcohol & drugs. Lijkt mij dat als er dan een verband zou zijn tussen roken en ritalin daar ook wel informatie over te vinden zou zijn...
Overigens niet alleen bij dit medicijn, kwartje viel pas bij dit topic Chiqa schreef:Ben je arts?
Ik heb anders al van verschillende mensen die dit slikken dit 'probleem' gehoortOverigens niet alleen bij dit medicijn, kwartje viel pas bij dit topic
pniekepnak schreef:Maar ik slik het medicijn niet, slik helemaal geen medicijnen, hoe komt het dan dat ik het 'probleem' ook heb, volgens jou?
calimero2 schreef:beste bokkers,
een tijd geleden is bij mij ADHD vast gesteld. Ik krijg nu medicijn beter bekend als Ritalin..
Nu rook ik ook wel eens een sigarretje.. Tijdens het roken krijg ik een heel licht gevoel in me hoofd. Net alsof je flauw kan vallen.. Nu zult u denken, waarom stop je dan niet met roken?
Ik rook niet vast, maar ik vroeg me af ofdat het roken en ritalin voor een licht en draaierig gevoel in je hoofd kan zorgen
Mvg
pniekepnak schreef:Ik rook al jaren en gebruik geen medicijnen, maar nog steeds krijg ik dat gevoel als ik m'n eerste sigaret van de dag opsteek hoor, hebben heel veel mensen! Ik zeg ook altijd dat ik 'stoned' word van m'n eerste sigaret, omdat ik hem zo duidelijk voel alsof het een joint is ipv een simpel sigaretje, haha!
Denk niet dat dit heel erg kwaad kan hoor!
MaaikeMo schreef:Dat lichte gevoel is normaal als je weinig rookt en weer is een sigaretje rookt..
Koolstofdioxide word koolstofmonoxide in een hijs van een sigaret en daarom heb je dat lichte gevoel..
En waarom je dan een licht gevoel ervan krijgt mag iemand anders uitleggen
Heeft dus niks met ritalin te maken
Edit:Citaat:Koolmonoxide zorgt voor een slechtere conditie. Koolmonoxide zit in het bloed in plaats van zuurstof. Het bloed brengt minder zuurstof door het lichaam, als u rookt. U bent dan sneller moe bij sporten of traplopen.
Dus je word licht in je hoofd wegens minder zuurstof hebben
En als ik een aantal dagen niet gerookt hebt, (komt eigenlijk nooit voor) of een dag niet en ik rook weer een sigaret, dan heb ik dit ook.