Terug uit het ziekenhuis, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Terug uit het ziekenhuis, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:03

Heya!

Ik ben gisteren opgenomen in het ziekenhuis vanwege een blinde darm ontsteking, maar ik ben nu dus weer thuis. Kon kiezen; of daarblijven nog een dag of t hele weekend, of naar huis. Ja, ik heb dus voor 't laatste gekozen aangezien ik me nogal dom voelde als ik zei dat ik daar wilde blijven. Nu goed, net me kapot gejankt thuis[stress vd afgelopen dagen I suposse?]

Nou, ik vroeg me eigenlijk af hoe ik het snelst van de zwelling af kwam... ze hebben namelijk mn buik met gas opgeblazen meer en dat is nog niet weg. daarnaast doet het met hoesten vrij veel pijn en lopen gaat ook weer net. De wondjes vd kijkoperatie [waarbij ze de blinde darm gelijk weg hebben gehaald] doen ook verrekte pijn en ik voel me over het algemeen vrij bagger. Vannacht ook erg slecht geslapen; pijn. vannacht 2 paracetamollen gehad, vanmorgen 2, vanmiddag 2 en nog ubiproven en de pijn zakt gewoon niet weg!
Ik twijfel ook eigenlijk gewoon of ik niet gewoon terug naar het ziekenhuis zou kunnen, of dat ik toch beter thuis kan blijven. Vroeg me af hoe ik het snelst van het gas in mn buik afkom. Eten zeggen ze. Ja lekker makkelijk als je gewoon echt geen honger hebt. ;(

iig, iemand die weet wat ik nu het beste kan doen? Ziekenhuis opbellen dat ik terug wil komen, of toch me thuis redden maar hoe dan? :=

Kaitlyn

Re: Terug uit het ziekenhuis, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:05

Tsja, misschien toch maar proberen om wat te eten en jezelf rustig te houden.. Niet teveel lopen, als je loopt neem dan in een keer eten en drinken mee zodat je niet een half uur later weer hoeft..

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:06

Lekker in bed gaan liggen en je lekker laten verwennen.
Als het echt niet meer gaat moet je het ziekenhuis bellen voor advies. Sterkte!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:06

Het ziekenhuis bellen lijkt me? Ik ben in december geopereerd voor een borstlift en vertrouwde de wonden niet en heb ook gelijk gebeld met de plastische chirurgie en kon de dag erop komen om alles na te laten kijken.
Ook al is het niets je word wel gerustgesteld.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:07

Het kan helpen om met warme olie je buik in een rustige grote ronddraaiende beweging te masseren.

MI ben je misschien toch een dagje te vroeg naar huis gegaan. :)
Heb je niemand die voor je kan zorgen? Woon je alleen?

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:08

Ben paar weken geleden ook eraan geopeerd, maar er is niks aan dat gas te doen!
Wachten veel poepen, eten wou ik ook niet beetje vla enz.
Ik ben nog 2 dagen in het ziekenhuis gebleven. maar ooh ik voelde me net zo rot,
Lopen,lachen,hoesten,slapen alles deed zeer.
Na 3/4 dagen ging het wat beter!
Dus lekker in bed rustig aan doen dan komt het wel gped:)
Sterkte

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:12

Ik woon nog bij ma dus die zal ongetwijfeld wel voor me zorgen :) Het is alleen dat ik gek word van de pijn en ik ook doodsbenauwd ben dat ik na de operatiepijn weer last heb van pijn waar ik dat eerst ook had. Plus dat in het ziekenhuis alles veel makkelijker was en ik me een grote last voel nu.

Heb vanmorgen voor het eerst in 40 uur weer wat gegeten en dat viel erg zwaar op de maag, reden waarom ik nu dus niet goed meer durf te eten. Sinds dinsdag al slecht met eten enzo, maar vooral gisteren de hele dag niks gehad.

Veel poepen? Lekker makkelijk als je bijna niks gegeten hebt en ze je de dag voor je opname nog op de ehbo overspoelt hebben met lax voor eventuele obstipatie :\ Lig nu wel fijn op de bank, dus dat is wel weer een pluspunt :) Heb sowieso afgesproken met ziekenhuis dat als de pijn erger word of als ik koorts krijg en de misselijjheid nog verder toeneemt ik weer moet bellen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:14

Probeer anders eens crackers of cracottes. Vooral die laatste zijn erg luchtig!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:15

Kan je moeder niet Rilies voor je halen bij de aphotheek? Is vrij verkrijgbaar en een wonder pijnstiller. Paracetamol hielp ook niet bij mij en toen heeft mijn vriend dit aanbevolen gekregen bij de apotheek.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:16

lekker op bed gaan liggen evt. een warm handdoek (in de magnetron LET OP blijf er bij en doe het heel kort BRAND GEVAAR)

het gas gaat opstijgen je zult merken dat je op een gegeven moment een spierpijn gevoel krijgt in je schouders en/of tussen je schouderbladen. Dat is het gas wat weg trekt.

als je het niet vertrouwd kan je betere een keer te veel het ziekenhuis bellen dan een keer te weinig

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:16

raar dat ze je naar huis sturen zonder wat gegeten te hebben?
toen ik een paar jaar geleden geopereerd werd mocht ik pas weg na geplast (i.v.m. infuus) en gegeten had.
helemaal zo als jij die al zo een tijd niet hebt gegeten.
zal als ik jou was met dingen die licht vallen zoals een bakje yoghurt of soep

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:19

Pijn in de schouders heb ik inderdaad ook, ook tussen de ribben bij het ademhalen. echt een oliebol feeling. Ma is nu sowieso na de winkel dus ook naar de apotheek. ze zou ibuprofen 400 mg ofzo meenemen maar misschien dat de apotheek dat idd aanbeveelt. :)

heb wel gegeten inge ;) Vanmorgen wat vla en daarstraks een stukje cracker. Maar viel eigenlijk allebei best zwaar, maar wat wil je als je zo lang (bijna) niet eet. :\

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:23

En een beschuitje met jam? Of buillion?
Je moet wel iets naar binnen krijgen want met een lege maag word de pijn ook niet te houden.
Hoop dat het snel beter gaat met je!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:27

Ik zal ma dadelijk wel eens vragen als ze terug is :)

ben trouwens best bang dat ik over een paar dagen als de pijn vd operatie afgezakt is, ik weer pijn krijg op de plaatsen waar ik eerst ook pijn had toen ik nog niet geopeerd was. Dit omdat ik bij hoesten nog steeds op diezelfde plaats pijn heb. := daarnaast ook echt bang dat de hechting in mn buik open gaat en straks mn darm lekt ofzo :oo

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:29

Misschien handig om zetpillen als pijnstillers te gebruiken. Werken bij mij beter, en dan heb je ze in elk geval niet in je maag nu je zo weinig eet.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:42

pfieuw ik weet wat je meemaakt, bij mij is het nu 3,5 week geleden. De boel was gaan lekken in mijn buik, dus ik mocht verplicht nog 3 dagen langer blijven, maar tjonge wat ben ik misselijk geweest. Was op maandag geopereerd en heb pas op vrijdag iets kunnen eten zonder groen te gaan zien van de ellende. Mijn advies, veeeeeel slapen, af en toe een rondje waggelen (dat klinkt heel tegenstrijdig, maar hiervan komen je darmen op gang en hiermee dus ook weer je spijsvertering) en heel rustig aan doen. Dat eten komt wel weer. Zoals eerder gezegd craquottes deden het het beste ( ik heb geloof ik pas na 3 weken weer brood gegeten zonder er misselijk van te worden)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 08:31

Tjeetje, dat klinkt niet echt bemoedigend! Hoe voelde dat lekken precies aan? ik merk nu namelijk de hele tijd gegorgel in mijn darmen (gisterenavond op aandringen van mijn moeder 4 kaascrackers gehad) en op het moment ook vrij pijnlijk in de buurt van mijn rechterheup := Buik is trouwnes oook nog erg dik van de operatie en het gas en ma vind nu al dat ik afgevallen ben. Like, hoe erg gaat ze dat vinden als de zwelling van het gas is afgenomen. }:0 Dadelijk maar een cup a soup proberen ofzo -geen honger - :Y)
Hoe ging dat bij jou trouwens met traplopen en andere activiteiten? Heb namelijk te horen gekregen 4 weken niks inspannends te doen, dus ook geen paardrijden en helpen op stal :\

Daar gaat je vakantie :(

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:33

Limit, de boel was gaan lekken voordat ik geopereerd was!! Daarna kan bijna niet hoor, dat klemmen ze af met klemmetjes die niet meer open kunnen. Het is logisch dat je daar nog pijn voelt want er is wel een wond in je buik. Niet te ongerust zijn hoor. Bij mij duurde het zeker 3 dagen voordat die opgeblazen buik wat minder werd. Ik heb van dinsdag tot donderdag (maandag was de operatiedag) in zijn totaal geloof ik 3 beschuiten 2 halve boterhammen en een klein beetje joghurt op, maar ik heb vrij zware antibiotica gehad waar ik heel misselijk van werd. Het gerommel in je darmen is goed want dat betekent dat ze weer op gang komen. Probeer iets van opkikker, dat valt minder zwaar en is wel lekker zout (dan voel je je wat minder flauw). Ik ben komende maandag 4 weken geleden geopereerd en afgelopen week heb ik halve dagen gewerkt, dat gaat goed, maar na een halve dag en ik gesloopt. Komt ook bij jou vast allemaal wel goed hoor.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 10:49

oei! Da's minder zeg!
Heb de afgelopen dagen ook erg weinig gegeten. Dinsdag 2 rijstwafels, woensdag 2 broodjes en donderdag helemaal niks. Gisteren weer wat dus, en nu ook nog niks. Heb echt geen honger, word nog misselijker door eten.

drie dagen voor de opgeblazen buik? Hopen dat het bij mij morgen dan ook wat minder is. Hij is ook vrij rood, vind het er maar eng uit zien. Ma loopt ook constant te klagen dat ze me afgevallen vind (ja vind je het gek?) en zeurt dat ik, als straks de opgeblazen buik kwijt ben, ik nog dunner ben. :\ Lekker bemoedigend weer. :=
Misschien dan idd maar een opkikker proberen. :)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:54

Dat afvallen,tja bij mij ruim 7 kilo (maar goed kan het wel hebben) maar dat trekt wel weer bij als je je beter gaat voelen. Advies van het ziekenhuis was, niet eten als je zo misselijk bent want dan ga je alleen maar spugen en dat is helemaal niks. Beterschap!!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 10:55

zeven kilo? Wow! :oo Zeer goed voor de lijn dus, haha :P
Bedankt :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:04

Limitless schreef:
Ik zal ma dadelijk wel eens vragen als ze terug is :)

ben trouwens best bang dat ik over een paar dagen als de pijn vd operatie afgezakt is, ik weer pijn krijg op de plaatsen waar ik eerst ook pijn had toen ik nog niet geopeerd was. Dit omdat ik bij hoesten nog steeds op diezelfde plaats pijn heb. := daarnaast ook echt bang dat de hechting in mn buik open gaat en straks mn darm lekt ofzo :oo

Jij legt nu zelf al de vinger op de zere plek :+
Je bent bang.....en angst zorgt ervoor dat je ook dingen voelt die er niet zijn....
Gewoon relaxen meis, eten en drinken wat je lekker vind en je niet te druk maken!
Die pijn bij het hoesten is heel normaal.....en echt...het gaat over.
sterkte!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 14:45

Haha, I know :P Maak mezelf vrij vaak onnodig bang :)
Moet zeggen dat de pijn nu echt heel erg gezakt is! Alleen nog pijn bij hoesten en opstaan en af en toe wat druk/kloppingen bij de hechtingen. Ook op de plaats van voorheen, maar da's normaal lijkt me :)