Ik was vandaag in het ziekenhuis voor een echo in me buik.. Ze konden niks vinden waar de pijn vandaan kwam maargoed daar gaat het nu niet over. Hij zei dus dat ik een knik in me baarmoeder heb. weet iemand of je hierdoor niet meer zwanger kunt raken. of andere problemen er mee kan krijgen..?
Ja is ook een beetje dom van me dat ik dat niet gedaan heb.. maar was zo in de war eigelijk dat er niks uit die echo kwam. en ondertussen had ik enorme pijn in me buik.. dus was eerder druk met andere dingen.
Je zou de polikliniek (neem aan dat je daar geweest bent) morgen ochtend even kunnen bellen, en deze vragen voorleggen aan de assistente, de assistente kan jou daar misschien wel antwoord op geven, en anders overlegt ze het misschien even met de arts?
In elke baarmoeder zit een 'knik', al of niet naar voren (antroflexie/anteroversie) of naar achteren (retroflexie/retroversie). Als dat is wat ze bedoelden, dan maakt het helemaal niets uit. Gelukkig ziet niet iedereen er hetzelfde uit, zowel van binnen als van buiten.
Een baarmoeder zonder knik bestaat niet, hij hangt immers niet met bandjes aan de top vast, omdat hij in het geval van een zwangerschap enorm moet kunnen groeien. Dat kan alleen als je de baarmoederhals vastzet, en de rest en beetje los in de buik laat liggen. Dan zakt 'ie dus een beetje in een knik over je blaas (naar voren) of tegen je endeldarm (naar achter).
Compliment
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-10 17:53
Oke dankjewel.. me moeder zeg dat ik me er niet te druk ommoet maken want anders had de arts het wel gezegt zegt ze..
Snap best wel dat je je toch beetje druk maakt hoor, bedoel als het logisch is dat elke baarmoeder een knik heeft waarom vermeld hij het dan Maar als het iets ergs zou zijn zou hij dat ook wel vermeld hebben.
Ik heb blijkbaar een gekantelde baarmoeder, altijd fijn om te weten mocht iemand me ooit vragen: zeg Bon_Bon hoest met je baarmoeder kan ik in elk geval vermelden dattie gekanteld is