hoe snel van oogontsteking afkomen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe snel van oogontsteking afkomen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:46

heeii
ik heb sinds een paar dagen oogontsteking. iemand tips om de genezing te versnellen?

ben al bij de huisarts geweest en die zij dat het vanzelf beter moest gaan. draag normaal trouwens lezen. nu natuurlijk niet ;)
en hoelang duurt een gemiddelde oogontsteking ? :+

Estribo

Re: hoe snel van oogontsteking afkomen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:55

Toen ik een ootstoken oog had heb ik camille thee er op gedaan. Gewoon in een bakje en dan met een watje er in dopen en daarmee je oog goed schoon maken. Wel opletten dat je elke keer een schoon watje gebruikt, dus bij elk oog een andere, anders besmet je je andere oog steeds. Bij mij was het zo over! Sterkte.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:30

Idd lenzen voorlopig niet in doen... wees er voorzichtig mee ik heb het ook gehad en heb uiteindelijk ruim drie maanden met bril gelopen. Als je je lenzen straks weer in doet en je hebt er last van gelijk weer uit!

Verder heb ik toen homeopatische oogdruppels gehaald, verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat. Dat gaf wel fijn verlichting.
Make-up zou ik ook even vermijden de komende tijd. :)
Beterschap!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:43

en je make-up wegdoen, dus een nieuwe mascara etc kopen. Daar kunnen anders ook besmette deeltjes inzitten en elke keer als je hem dan weer gebruikt besmet je je oog weer.

Verder hoor je bij een "gewone" oogontsteking al vrij snel te merken dat het beter gaat, zo niet gewoon weer terug naar de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:48

okee dankje :) gelukkig is mijn mascara toch op. maar bedankt want dat wist ik niet :)

ik ga niet zo graag naar die huisarts, want hij is in opleiding en schreef me laatst toen ik last van mijn knie had 4 x 2 paracetamols voor. en nu zij die dat ik gewoon moest wachten tot het over ging.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:50

Hangt er vanaf wat voor ontsteking je hebt. Ik ging in 2004 ook naar de huisarts voor een ontsteking en dankzij zijn foutieve diagnose (het gaat vanzelf wel over en gebruik maar een druppeltje om het vochtig te houden) heb ik drie maanden doodziek thuis gezeten en heb ik dankzij kortdaat ingrijpen van de oogarts nog net geen blijvende schade opgelopen...

Ik had btw een regenboogvliesontsteking, die daarna nog twee keer is teruggeweest en nu gelukkig al bijna 6 jaar niet meer.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:19

Ik werd gister ook wakker met een beste oog ontsteking. Draag normaal ook lenzen, dus die uit en bril er bij. Het beste werkt bij mij altijd is water koken, goed aflaten koelen en daar je ogen mee spoelen. Gekookt water is super schoon, en is iets waar je zeker weten tegen kan zonder allergische reacties. En het kost ook nog eens niks!
Paar keer per dag spoelen en je bent er zo weer vanaf. En je huisarts heeft gelijk hoor, aan een normale oogontsteking kun je als huisarts weinig doen. Uiteraard moet je wel oppassen dat je geen taferelen krijgt als Moska.
Merk je dat het erger word of niet over gaat direct terug naar de arts.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:23

Ik krijg altijd een zalfje van de HA. Lenzen moet je weggooien en nieuwe halen.....
Idd mascara ed ook nieuwe halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:33

mn lenzen heb ik gister avond al weg gegooid :)

jij ook veel succe Monster_tos

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:23

Mijn lenzen weggooien zit er voor mij niet in! Daar zijn ze veel te duur voor!

Dankje jij ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:32

ik heb maandlenzen dus voor mij is het niet zo heel duur :) moest ze volgende week zowiezo weg gooien. ik weet niet wat jij voor hebt.

ik ga me iniedergeval daglenzen kopen. voordat ik straks mijn maandlenzen weer weg kan gooien als hetnog niet helamaal weg is.