paardenvlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:10

eigenlijk wel heel benieuwd :+

Wie eet hier wel eens paardenvlees of is hier bereid om het te doen?

Mijn visie: Elke dierenliefhebber kan het beste paardenvlees eten. Paarden worden uiteindelijk niet
gefokt voor vlees en hebben over het algemeen een goed leven gehad.

Ik wil best eens een lekker paardenbiefstukje eten, nog nooit gedaan omdat ik het nog nooit heb
zien liggen, maar zal het zeker eens doen.

bluebeauty

Re: paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:21

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:26

ja bijna hetzelfde maar mij gaat het dus vooral om het eten van paardenvlees en wat de motivatie is, gezien paarden toch echt het beste leven hebben gehad van alle biefstukken bij elkaar om het maar zo te zeggen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:06

Totaal geen moeite mee.

En het smaakt prima :)

Ze hebben een prima leven gehad, over het algemeen, en nee, ik zou er ook geen moeite mee hebben om mijn eigen paard op te eten. Misschien omdat ik van het platteland kom, dat weet ik niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:07

hier zijn echt al 100000 topics over

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:14

id zijn al veel topic over :j Maar ik eet gerust ook wel eens een broodje er mee. :) Smaakt niet anders dan ander vlees.

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:19

Waarom zou je wel ander vlees maar geen paarden vlees eten? Zou een beetje hypocriet zijn... Ikzelf ben vegetarier, dus eet sowieso geen vlees, maar ik vind t altijd zo'n onzin als mensen bepaald vlees niet eten, omdat ze een konijn of paard eten zieliger vinden dan een koe of een varken..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:21

vineetje schreef:
Waarom zou je wel ander vlees maar geen paarden vlees eten? Zou een beetje hypocriet zijn... Ikzelf ben vegetarier, dus eet sowieso geen vlees, maar ik vind t altijd zo'n onzin als mensen bepaald vlees niet eten, omdat ze een konijn of paard eten zieliger vinden dan een koe of een varken..

Dat noemen ze perceptie ;) Je past alles zo in dat het binnen jouw vertrouwde kadertje past.
Anderen noemen t hypocriet.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:21

Ben het er niet mee eens dat paardenvlees zoveel beter is dan andere vleessoorten vanwege het leefgenot van het paard.

Ik koop rundvleespakketten van de boer. In het najaar en voorjaar (als er geen vliegen zijn) slachten ze zelf een van hun koeien (geen stier ivm de smaak). Ik weet hoe deze dieren er bij staan en ze hebben echt een goed leven met zo veel mogelijk weidegang.
Ook hun stieren, die ze voor de gewone slachterij optrekken, hebben zo'n zelfde leven gehad.
Bij paardenvlees heb ik toch vaker mijn twijfels (met name in het verleden toen die verplichte paspoorten er nog niet waren met medicijngegevens) ; je weet niet wat het dier vaak vlak voor zijn dood nog aan wormkuren/medicijnen heeft gehad. Bij een rund staat dat allemaal duidelijk geregistreerd en worden de wachttijden goed in de gaten gehouden.

Ik maak overigens zuurvlees vaker van paardenpoulet. Alleen de laatste keer was de poulet volgens mij van een oud paard (ook al zoiets). Het was hartstikke taai en droog vlees. Dat heb ik niet met mijn rundvleespakketten van de boer. Die koeien zijn allemaal 1 tot 1,5 jaar jaar oud.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:59

Ja, waarom niet? Ik vind het helemaal niet zielig, als een paard geslacht wordt heeft het meestal een goede rede, bijvoorbeeld dat het paard pijn heeft. Ik vind het net zo "zielig" voor een kip, schaap, varken of vis.. en voor een vis misschien wel erger, aangezien die gewoon levend in een pan gegooit worden en de mannier waarop ze gevangen worden is al helemaal niet fijn.
Ik eet het dus gewoon.
Sommige vegetariërs eten geen vlees "want het is zielig" máár wel vis.. is dat dat niet zielig? Dat vind ik nog veel erger..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:04

vlekkie_fan schreef:
Sommige vegetariërs eten geen vlees "want het is zielig" máár wel vis.. is dat dat niet zielig? Dat vind ik nog veel erger..

Dan heet je geen vegetariër, maar pescotariër of iets dergelijks :D
De reden is meestal niet omdat het minder zielig is, maar omdat vissen minder intelligent zijn als zoogdieren, dus minder ervan mee krijgen, en omdat vissen (in de ogen van veel vis-eters, want eigenlijk is het niet altijd waar) hun hele leven vrij in ze zee hebben gezwommen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:14

Oke, dat wist ik niet dat dat zo heette, mijn buurmeisje zegt dat ze vegetariër is maar eet wel vis.. dan is ze dus eigenlijk.. pescotariër.. weer wat geleerd :Y

Ja.. dat minder intelligent zijn dat zal ook wel, en ze staan natuurlijk verder van je af.. als huisdieren en andere zoogdieren, maar ik vind niet dat dat een rede is om het minder zielig te vinden. Het lijkt me toch echt dat een vis het niet zo fijn vind om levend in een pan met gegooit te worden :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:53

eerst zou ik het sowieso niet doen, maar nu weet ik het niet meer. := in italië is het heel normaal paardenvlees te eten, vooral in het zuiden. dus altijd als het over eten gaat met vrienden (ken eigenlijk alleen maar zuid-italianen :+ ) gaat het áaaltijd over paardenvlees. dat het zo lekker is en dat ik het echt een keer moet proberen, het beste vlees enz enz. en eigenlijk, voor een paard is het even erg om geslacht te worden voor vlees als voor een koe. dus ik denk dat ik misschien binnenkort wel een lapje paardenvlees ga eten. :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:54

ik kan echt geen paardenvlees eten. dan heb ik altijd het idee dat ik mijn eigen dier op t bord heb liggen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:56

zijn al zooooooooooooooooooveel topics over geweest

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:04

ik eet wel paardenvlees, maar eigenlijk alleen als het ergens in zit. Ik eet dus wel frikadellen enzo, maar ik heb nog nooit echt paardenvlees gekocht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:17

Loose schreef:
eerst zou ik het sowieso niet doen, maar nu weet ik het niet meer. := in italië is het heel normaal paardenvlees te eten, vooral in het zuiden. dus altijd als het over eten gaat met vrienden (ken eigenlijk alleen maar zuid-italianen :+ ) gaat het áaaltijd over paardenvlees. dat het zo lekker is en dat ik het echt een keer moet proberen, het beste vlees enz enz. en eigenlijk, voor een paard is het even erg om geslacht te worden voor vlees als voor een koe. dus ik denk dat ik misschien binnenkort wel een lapje paardenvlees ga eten. :+

In Italië zou ik het al helemaal niet eten eigenlijk := Daar kijken ze niet zo nauw naar dierenrechten.. Gaan tig vrachtwagen paarden en pony's heen, dagenlange reizen zonder eten en drinken en met veel te veel dieren in een kleine wagen gepropt..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:21

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:47

Er zijn inderdaad al behoorlijk wat topic geweest mbt dit onderwerp, daarnaast past deze vraag/discussie ook binnen het topic dat momenteel loopt:
[VT] Eet jij paardenvlees?

Om die redenen plaats ik een slotje