Blaasontsteking-> last van rug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Blaasontsteking-> last van rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:46

Hallo,

Loop al elke keer hele tijden de kampen met blaasontsteking (BO), alleen het is niet hele dagen of 2 hele dagen of een hele week..
Nee het gaat gepaard met een paar uur, dan weer over, maar komt heel makkelijk en snel weer terug.

Ik slik al cranberrypillen, cranberrysap (die hele zure), drink erg veel als ik er last van heb..
Het doet gewoon elke keer zo'n enorme pijn, en elke keer laat ik het wel nakijken maar is het; "We kunnen niks vinden"
En dan wordt je weer naar huis gestuurt, met advies van die cranberrypillen :\

Echter stond ik vanmorgen op met hevige pijn in m'n rug..
Ben expres even langer wezen liggen omdat ik het echt niet trok (kon nauwelijks me bed uit komen), toen dat gelukt is lekker onder een warem douche gestaan, met van die spieren shampoo wezen wassen en veel zorg besteed aan de pijn. In de hoop dat het dan weg zou trekken, zelf dacht ik aan spier ofzo wat vast zat en advies bij last van spieren is altijd -> Bewegen. De pijn werd alleen steeds erger i.p.v. dat het wegtrok..

Dus de huisarts gebeld, die begon direct al over een pijn aan de zijkant (toen ze hoorde dat de pijn niet naar m'n benen trok maar juist een beetje omhoog) wat kan ontstaan door een BO. Ze gaf me de tip om veel te drinken, en afgesproken om morgenochtend plas in te leveren omdat ze daar het meeste in kunnen zien. Aangezien ik al veel kamp met die klachten over een BO en er nooit wat gevonden is.

Ik mocht ibuprofen slikken in combinatie met maximaal 2 paracettemollen. Dit doe ik dan ook, en bleef vooral veel in beweging en hou m'n rug lekker warm.
De pijn wordt alleen steeds erger en erger, en toen ik temp ging opmeten stond die op een hele lichte verhoging. Echter is ibuprofen en paracettemol dus ook temp verlagend.. Die verhoging kan dus best wat meer geweest zijn. Weer de huisarts opgebeld, en moest direct wat plas komen brengen. Dit hebben ze onderzocht, maar ze zagen niks, wat eigenlijk ook wel weer te verwachten was.

Ben dus met het zelfde advies als eerder aan de telefoon weer naar huis gestuurd, en morgenochtend moet ik weer plas inleveren.

Ik ben er alleen zelf totaal niet gerust mee, waar komt toch die pijn vandaan? En belangrijker hoe kom ik er vanaf?
Ik heb zo graag dat ze me gewoon binnenstebuiten keren, en nu eindelijk is een keer er echt achter komen waar ik toch telkens last van heb...

Moest gewoon even m'n verhaal kwijt, ze zijn hier best laks en we zitten ze al erg achter de kont aan....

WillemYntJee

Re: Blaasontsteking-> last van rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:57

Volgens mij zitten je nieren aan je rugkant, dus het zou best is door getrokken kunnen zijn naar je nieren. Dus zeker even aandringen op een goed onderzoek want voor je t weet heb je nierbekkenontsteking en dan ben je heel wat verder van huis!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:59

Ik heb er ook weleens last van gehad tijdens een blaasontsteking, die pijn werd zo erg dat ik de hele dag krom op bed heb gelegen. Toch is het wel weer zelf weggetrokken, dus gelukkig geen nierbekkenontsteking. Maar daar moet je wel alert op zijn!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:00

Normaal gesproken krijg je als je blaasontsteking hebt, na urine onderzoek, antibiotica.
Heb je al eerder urine moeten afgeven? Zou ook zeker aandringen op een goed onderzoek als hier ook niets uit komt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:04

@ Noekje, ik heb al heel vaak urine afgegeven maar omdat ze niks zien krijg ik dus ook geen ab kuur mee :\

We dringen er overigens al een hele tijd ontzettend op, en na de laatste keer weten we dus nu dat het op kweek gezet kan worden voor een beter onderzoek. Hier is de huisarts nooit zelf mee gekomen, en deze keer wordt het daadwerkelijk ook eindelijk op kweek gezet..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:06

Je kan mss ook last hebben van nierstenen. Dit is zo pijnlijk dat je er morfine voor krijgt. Ik zelf heb er geen ervaring mee maar mijn pap heeft ze zeer vaak gehad.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:06

mijn dochter had hier ook atijd last van. een paar maanden geleden heb ik op http://www.schoneblaas.nl het middel care free
besteld en sindsdien heeft zij er geen last meer van gehad.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:39

Ook ik heb een keer een niersteen gehad en dat deed echt verschrikkelijk pijn! Idd op de rug! Maar met jouw probleem zou het dus ook 'iets' met je nieren kunnen zijn.. Bij bij zagen ze toen bloed in de urine (niet zichtbaar op het oog) en dat gaf aan dat er een steentje zat. Wel konden ze me alleen flinke pijnstillers geven, steentje moest er zelf uit komen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:41

Als je plast..., zit er dan bloed bij?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:52

In je rug zitten idd je nieren. Daar kan je als je plas te lang ophoud ook last van krijgen!
Ik zou ook wel even aandringen op een goed onderzoek!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:58

Ik heb het ook gehad, blaasontsteking waar probeerde tegen te drinken... Geen AB dus.
Dit resulteerde in echt hevige rugpijn, beide kanten. Was dus nierbekkenontsteking geworden.. heb een paar dagen plat gelegen.
Dus idd zo snel mogelijk ochtendurine inleveren! Evt. dan maar de avond ervoor iets minder drinken? zodat de ochtendurine geconcentreerder is? (weet het, tis niet heel goed maar als het helpt qua uitslag)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:01

Klinkt echt als een nierbekkenontsteking :j
Moet je vlug mee wezen, anders gaan je nieren er echt aan :j Kan idd behoorlijk pijnlijk zijn. Voor nu: veel drinken! En dan ook echt veel, goed doorspoelen zodat er niet nog meer bacteriën omhoog kunnen.

Tip: D-Mannose gaan slikken ipv cranberries. Bij mij hielpen cranberries eerst, maar later niet meer... D-Mannose is het stofje wat in cranberries zit, maar dat kan je dus ook gewoon puur slikken. Helpt bij mij echt :j
Je kunt het kopen bij De Tuinen of via www.blaasontsteking.nl

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 12:14

Nou ik heb net gebeld, en ze zien er een minimale blaasontsteking in, ze heeft overlegd met m'n huisarts en die wil me wel graag zien. Dus ik vroeg hoelaat ik dan vanmiddag langs kan komen... Is ze er vanmiddag niet... |o en dus waarschijnlijk net naar huis gegaan :\

Dat ze dan niet even 's ochtends al bellen,, heb er zo ontzettend veel last van.. wou ze me eerst voor morgenmiddag pas op een afspraak zetten!! _-:(
Heb gevraagd of ze me niet een AB kuur o.i.d. kunnen doen, of andere pijnstillers ofzo zodat ik iig wat beter de dag door kan komen :\
Maar dit konden ze niet doen, want mijn huisarts wil mij eerst zien en zelf onderzoeken of het niet wat anders is!! :n

Ben iig wel blij dat ze een minimale ontsteking hebben kunnen vinden, en zijn tot de conclussie dat die ontsteking niet in verhouding staat met m'n klachten. Je hoort bij zo'n minimale ontsteking als wat hun zeggen eigenlijk nog geen klachten te hebben.. :=

Bedankt voor de tips, helaas schiet het hier totaal niet op met die huisartsen... en vooral de assistentes echt een zooitje..
Wanneer gaat er een lampje branden......................

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 12:15

Lotus83 schreef:
Als je plast..., zit er dan bloed bij?

Niet wat ik kan zien, 's ochtends is het wel heeel erg donker en overdag drink ik dan erg veel (vooral heel veel water en thee)
En dan wordt het echt zo'n beetje helemaal doorschijnend... :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:09

Als je echt van die 'kolieken' blijft houden, gewoon naar de EHBO gaan. Op het moment dat je de kolieken krijgt natuurlijk. Heeft mijn pap ook gedaan. Die kon van de pijn niet meer lopen, zitten, bewegen enz. Kwam door de nierstenen.
Denk ook echt dat jij deze hebt!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:27

Ik heb ooit eens van een bokker de tip gekregen om Kanne Brooddrank te nemen, had een jaar lang blaasontsteking.
Het heeft me erg geholpen.
Op internet kan je er info over vinden en is tegenwoordig ook in nederland bij schlecker of natuurwinkels te krijgen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:29

Je kunt ook een nierbekkenonsteking hebben. Dat is het gevaar van een verwaarkloosde blaasontsteking. Ook je verhoging/koorts kunnen daarop wijzen.
Misschien nog even een belletje eraan wagen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:32

Gewoon naar de EHBO gaan dan. Als je niet nu geholpen kan worden bij je eigen HA mag je daar gerust heen gaan aangezien je veel pijn hebt.
En als er echt iets met je nieren is (die geven die rugpijn) dan moet je er echt snel bijzijn. Tenzij je graag voor de rest van je leven 3x per week in het ziekenhuis nierdialyse wil krijgen...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:35

Naar de eerste hulp ja, heb ik ook gehad maar heb het geluk dat mijn dokter nog van de ouwe stempel is zeg maar en het gelijk goed aanpakt.
Het kan ook bij je nieren zijn en als je daar dus te laat mee ben heb je een nog groter probleem.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:38

Je moet ook niet te guitig zijn met AB!
Tijdens zwangerschap heb ik wel 3 maanden blaasontsteking gehad. Dan mag je geen AB. Veel cranberrysap en veel zure drankjes drinken helpt redelijk. Minimaal 2,5 liter per dag drinken. Vooral water met citroensap. Lekker goor, maar werkt wel.
Heb je al een echo gehad van je nieren? Niersteentje is niet ongewoon.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:38

Klinkt als nierbekkenontsteking. Ik heb ook wel eens blaasontsteking gehad, dat ze het bijna niet zagen.

Wat ook helpt om blaasontsteking te voorkomen (ik heb er sindsdien bijna geen last meer van) is om na het vrijen te plassen (Hmm netter kan ik het niet neezetten hier).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:42

marcha1987 schreef:
Naar de eerste hulp ja, heb ik ook gehad maar heb het geluk dat mijn dokter nog van de ouwe stempel is zeg maar en het gelijk goed aanpakt.
Het kan ook bij je nieren zijn en als je daar dus te laat mee ben heb je een nog groter probleem.

Precies. Met je nieren kan het echt heel snel fout gaan, dus je kan beter geen dag verspillen hoor...

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:47

Ik heb chronische blaasontsteking, dus kom er niet meer vanaf. Als het blaasontsteking is kun je misschien bij je huisarts vragen om nitrofurantoine, die verhelpt dat (meestal).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:49

Goed dat je verder actie onderneemt, dit is zeker niet normaal. Ik heb ook regelmatig blaasontsteking en 1 keer was ik er te laat bij en kreeg ik ook enorme last van rugpijn, bleek dus beginnende nierbekken ontsteking te zijn. Dat konden ze echter wel gelijk aan mijn urine zien. Wel vreemd dat jouw urine maar een lichte ontsteking laat zien, wijst er inderdaad op dat er meer/iets anders aan de hand is.

1Boefje: hoezo zou je tijdens de zwangerschap geen AB mogen hebben? Ik had pas ook blaasontsteking en heb gewoon een kuurtje gekregen van de huisarts
(nitrofurantoine). Het is niet echt aan te raden met een blaasontsteking door te blijven lopen als huis tuin en keuken middeltjes niet (meer) helpen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 14:13

Hmm, ben net voor bijna 2 uur in slaap gevallen :oo
Hoor enorme vermoeiing ook bij de symptomen??