Beginnen met de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Beginnen met de pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 14:31

Eind vorige week heb ik bij mijn huisarts de pil opgehaald(eerste keer). Hij vertelde mij dat het het handigste was om op de eerste dag van mijn menstruatie te beginnen met het slikken ervan, omdat ik dan meteen beschermd ben. Maar kan ik bijv. ook al vandaag beginnen? Dat ik dan niet meteen beschermd ben lijkt me logisch, maar voor hoelang?

Anoniem

Re: Beginnen met de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:33

je kunt ook vandaag beginnen hoor! na 7 dagen ben je dan beschermt. Het staat trouwens ook in de bijsluiter!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:33

ik ben wel zo begonnen
volgens mij is het wel slecht voor je omdat anders je menstruatie op schema loopt, en nu dus niet het natuurlijke schema is..
over bescherming weet ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:35

enniee schreef:
ik ben wel zo begonnen
volgens mij is het wel slecht voor je omdat anders je menstruatie op schema loopt, en nu dus niet het natuurlijke schema is..
over bescherming weet ik niet!

De pil is zoiezo niet bijzonder gezond voor je ;) het is namelijk 1 bom hormonen die je hele ritme in de war schopt. Maargoed ik gebruik zelf ook de pil. Omdat ik nogal pijn heb met mijn menstruatie en dat is met de pil wel een stukje minder

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 14:46

Bedankt! Ik zal dan nog eens even de bijsluiter erbij pakken, kon t niet vinden. Maar denk dat ik dan gewoon scheel heb gekeken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:48

in mijn bijsluiter staat het heel erg duidelijk beschreven!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:00

Hm, ik kan het in de mijne niet vinden! Enkel dat als je op de 2de t/m 5de dag van je menstruatie begint je 7 dagen onbeschermd bent. Maar hoe het zit met midden in de cyclus staat nergens?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:09

Ook hetzelfde, je bent 7 dagen niet beschermd. Ik ben ook ergens midden in mijn cyclus begonnen, no problem.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:10

Dankje! :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:15

Nou, ik zou zeggen, want nog een aantal dagen/weken, en begin op die eerste dag van menstruatie...

Ik heb namelijk gehoord van mijn dokter toen ik de allereerste keer de pil ging slikken 3 maanden als je er zomaar mee begint. half jaartje terug ben ik opnieuw begonnen nadat ik een jaar gestopt was... en toen zei die ineens een maand als je nu begint. En nu zie ik heir ergens bij staan: een WEEK!!!!

sorry, als je hem hebt voor veilige sex, zou ik gewoon wachten tot menstruatie, en de rest van de dagen nog wat kapotjes bebruiken, want ik zou dat niet vertrouwen al die stomme pilletjes... zit je dadelijk met een babbie opgescheept...

maar je moet zelf weten uiteindelijk. mijn advies is dit iig ;)

succes

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:16

Je moet toch wel onder je menstruatie beginnen? Niet zomaar ergens in de maand..
Ik ben op de eerste zaterdag na/onder mijn menstruatie begonnen, nu ben ik nooit in het wiekend ongesteld:D Volgens mij ben je dan idd de eerste week niet beschermd..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:17

Ik dacht altijd dat het een maand duurde voordat je beschermd zou zijn.

Je kan idd ook gewoon gelijk beginnen, maar misschien dat je dan tussendoor toch ongesteld wordt, omdat je cyclus wordt omgegooid

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:22

Ik ben begonnen op de 1e dag van mijn menstruatie.. Dan was je inderdaad gelijk beschermt. :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:27

Ik ben er wel aan het begin van de menstruatie mee begonnen :j .
Door de pil heb ik minder last van menstruatiepijnen gehad.. wél werd ik neerslachtiger door de pil.. het zijn hormonenbommetjes :+ .. Ik ben er nu dus weer mee gestopt. Tegen de tijd van de zomer ga ik er weer mee beginnen denk ik..

Ik vermoed dat NL te weinig weet van de pil, er is best weinig voorlichting over, behalve dat er vermeld wordt dat je niet zwanger kan worden/de kans kleiner is.. daarentegen; vrouwen die de pil gebruiken heb ook een grotere kans op borstkanker..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:01