Doorbraakbloeding of ..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Doorbraakbloeding of ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:45

Hee Bokkers,

Ik slik de pil en ben vorige keer één dag te laat begonnen na m'n stopweek. Moest op vrijdag weer beginnen, maar ben dus pas op zaterdag begonnen. Mijn moeder zei dat ik voor de zekerheid maar weer een stopweek in moest lassen om te kijken of ik ongesteld werd, want normaal slik in de pil door.
Maar ik ben nu al sinds vorige week dinsdag 'ongesteld', terwijl ik donderdag pas de laatste pil van de strip geslikt heb. Meestal word ik 4 dagen na de laatste pil ongesteld, dus had ik pas vandaag ongesteld moeten worden. Ik weet dat doorbraakbloedingen wel eens voorkomen, maar ik heb er nu al bijna een week last van en best wel veel bloed ook. Het is ook nog niet minder geworden, bloed al bijna een week best veel.

Weet iemand wat dit is? Ik ben dus één dag te laat begonnen met de pil vorige keer, maar bloedingen duiden toch juist niet op zwangerschap?
Ik ga sowieso morgen voor de zekerheid naar de HA, maar ik dacht ik vraag het alvast op Bokt.

Alvast bedankt :)
Liefs

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:55

Als je donderdag stopte en dan 4 dagen later, zit je nogsteeds op dinsdag hoor. Of werd je de dinsdag VOORdat je de laatste pil nam al ongesteld?

In beide gevallen is er niets aan het handje. Mijn lichaam is ook nooit helemaal precies met wanneer ik ongesteld word. Soms is het in het de laatste week van de strip al, soms pas 5 dagen na de laatste pil.
En inderdaad: flink bloeden = ongesteld = niet zwanger.
Denk dat de HA overbodig is hier.

chevax

Re: Doorbraakbloeding of ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:58

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Als je normaal de pil altijd doorslikt, heeft je lichaam wel even tijd nodig om zelf de boel weer te regelen. Maar als het je gerust stelt, gewoon even langs de HA gaan. Da's beter dan je zorgen blijven maken, toch? Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:03

Kan idd een doorbraakbloeding zijn. Als je normaal altijd doorslikt, en dan ineens een stopweek inlast kan je lichaam even van slag zijn. Ik had het altijd precies andersom, als ik de pil een keer door wilde slikken ivm vakantie of andere reden werd ik toch ongesteld. Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken als ik jou was.