Ineens flauwgevallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shego

Ineens flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:20

Hoi,

Ik werd vanmorgen vroeg wakker met heel erge buikpijn.Dus ik naar de badkamer, en toen ik in de badkamer was wou ik naar de wasbak met kraan lopen.Het volgende moment lag ik op de grond naast het douchegordijn (Thank God,we hebben geen bak onder de douche maar gewoon een verlaging in de grond) en ik hoorde mezelf jammeren,heel raar. Ik kwam weer bij omdat mijn moeder op de deur bonkte.
Toen stopte ik met huilen, vond het ook heel raar dat ik dat deed terwijl ik niet bij bewustzijn was. Ik zei tegen mijn moeder:'Wat is er?' ( :+ ik bedoelde 'wat is er gebeurd') daarna heb ik de deur opengedraaid.Mijn moeder heeft me naar m'n kamer gebracht,ik was zo duizelig dat ik bijna niks zag.Toen heb ik ff op een burostoel gezeten en daarna ben ik weer in m'n bed gaan liggen.
Het rare is ook dat mijn hoofd van achter nat was terwijl er geen water lag waar ik gevallen ben.En ik heb geen erge koppijn, maar mijn moeder hoorde wel een hele harde klap en toen na 2 minuten begon ik dus te huilen... vind het erg vaag allemaal.

Mijn vraag is nou: Is het normaal dat je de val niet voelt als je flauwvalt, en is het normaal dat je begint te huilen dan?

kruimellover

Re: Ineens flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:23

Je voelt de val inderdaad niet, of je begint te huilen weet ik niet. Ik ben een keer zelf flauwgevallen en had zelf niks in de gaten. Mijn vriendin en ik waren bij ons toenmalige verzorgpony'tje en zij ging nog even de waterton vullen en ik was vast op mijn fiets gaan zitten. En even later lag ik met fiets en al op de grond en zag ik haar bezorgde hoofd boven me. Ik had echt geen idee..

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:25

Ik ben als 16-jarig eens flauwgevallen op de WC. Heb er niks van gemerkt, werd alleen wakker op de grond terwijl m'n vader aan m'n schouder stond te schudden. Dus, ja volgens mij ben je al "weg" voordat je valt en dus voel je daar niks van.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:27

is bescherming van je lijf; bij flauwvallen worden alle spieren slap waardoor de kans op kwetsuren afneemt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:28

Mijn zoon valt wel vaker flauw, Hij voelt het aankomen en begint te jammeren. Als hij weer bij is is hij weer redelijk snelde oude.

Hij heeft het achteraf wel vaak koud.

Er is bloed afgenomen, hij heeft een EEG en een ECG gahad en alles was goed.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:29

Ja, het is normaal dat je de val niet voelt als je flauwvalt, op het moment dat je aan het vallen bent, ben je dus al buiten bewustzijn, en zijn je spieren helemaal slap. Vandaar dat je op dat moment niets voelt.

Ik ben zelf 2x flauwgevallen, waarbij ik blijkbaar eerst tegen een tafel aan gevallen ben, en vervolgens op de grond. Nooit gevoeld :+
En de andere keer, toen viel ik flauw toen ik in de tandartsstoel lag... :+ :=

Als het normaal is dat je begint te huilen weet ik niet... toen ik 'wakker' werd, huilde ik niet.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:30

Vallen en het niet voelen is normaal inderdaad, je bent weg voor je ligt (anders ga je immers al wel vrijwillig liggen omdat je weet dat je neergaat) En als je flauwvalt ontspan je inderdaad alles. (soms zie je mensen die ook alles laten lopen zeg maar)

Huilen kan een reactie op de klap zijn van je hersens die je zelf nog niet door hebt omdat je nog niet helemaal op de wereld bent.

Ik raad je aan alsnog even naar de dokter te gaan. Zo flauwvallen er veel last van hebben en buikpijn etc. zijn toch niet doorsnee.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:34

Ik huilde niet met tranen,ik zat eerder een beetje te jammeren :+
maar bedankt voor alle info iedereen!
Lolleke, dit is de 1e keer in mijn leven dat ik flauw ben gevallen..komt denk ik doordat ik in de groei ben.dus ik denk niet dat ik naar de dokter hoef...tenzij ik morgen of zometeen weer flauwval natuurlijk

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:36

Hou het een beetje in de gaten, ook hoe je je verder voelt.

Mocht het niet lekker gaan stel een bezoekje aan de ha dan ook niet uit

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:37

Shego schreef:
Ik huilde niet met tranen,ik zat eerder een beetje te jammeren :+
maar bedankt voor alle info iedereen!
Lolleke, dit is de 1e keer in mijn leven dat ik flauw ben gevallen..komt denk ik doordat ik in de groei ben.dus ik denk niet dat ik naar de dokter hoef...tenzij ik morgen of zometeen weer flauwval natuurlijk

In de groei zijn is niet echt een reden om flauw te vallen. En in mijn ogen liever een keer te veel dan een keer te weinig. Zoals je het vertelt klinkt het best naar en ben je niet alleen maar een paar seconden weg geweest, flink duizelig na de klap, en aangeven dat je waarschijnlijk op je hoofd bent gevallen.
Maar natuurlijk eigen keus, hou het in ieder geval even in de gaten :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:38

Oke,zal ik doen :)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:01

ik ben wel s flauw gevallen toen ik ziek was(tegen de prullenbak en die was toen kapot :P) ik werd misselijk en wilde wat eten maken tot ik ineens heeeeeeeeeeeeeel duizelig werd en toen tsja later werd ik op de grond wakker toen papsie me wakker probeerde te maken, het kwam dus doordat ik ziek was en me heel slap voelde.

Vaak voel ik het wel aankomen en ben ik er op tijd bij. laatst was ik ook ziek en toen voelde ik het ook aankomen ben dus direct op de grond gaan zitten en toen ging het weer een beetje, snel naar de bank gegaan en gaan liggen.

maar het komt bij mij mede doordat ik een lage bloeddruk heb.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:20

Ik val zelf ook regelmatig flauw...

De eerste keer kwam ik ook huilend bij...niets om je zorgen over te maken.
Tegenwoordig voel ik het aan komen als ik flauw dreig te vallen.
Je bent inderdaad al weg voordat je neer komt. Niets om je zorgen over te maken.