Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zidore schreef:de kippensoep staat inmiddels op het vuur.
ik eet/drink ook geen zuivelproducten nu (ook ergens gelezen)
buiten ben ik gisteren al geweest, met dikke kleren aan in de tuin zwoegen, kreeg het er lekker warm van maar dat snotteren hield niet op... iemand nog dé tip?
Lara_Silver schreef:dejavu: Lijkt me dat dat voor iedereen anders is. En als een uienwikkel of neusspray me helpen de dagen dat ik verkouden ben te verlichten kan niemand me wijsmaken dat het niet geholpen heeft. Helpen betekend niet altijd genezen, soms alleen verlichten.
OT: Bij mij helpen een kuur echinaforce, neusspay (of de goedkope versie zelf een zoutoplossing maken om te snuiven) na de neusspray een teug van een vapo-stick. En vasiline om te voorkomen dat het rauw wordt.
Bij een griep komt er nog vaporub en een uienwikkel bij. En zoals Margreth al aangeeft kippensoep of kippenbouillon helpt. Krijg raar genoeg altijd zin in een sterke kippenbouilon als ik me iets minder voel, maar dat zal wel toeval zijn.

dejavu schreef:Lara_Silver schreef:dejavu: Lijkt me dat dat voor iedereen anders is. En als een uienwikkel of neusspray me helpen de dagen dat ik verkouden ben te verlichten kan niemand me wijsmaken dat het niet geholpen heeft. Helpen betekend niet altijd genezen, soms alleen verlichten.
OT: Bij mij helpen een kuur echinaforce, neusspay (of de goedkope versie zelf een zoutoplossing maken om te snuiven) na de neusspray een teug van een vapo-stick. En vasiline om te voorkomen dat het rauw wordt.
Bij een griep komt er nog vaporub en een uienwikkel bij. En zoals Margreth al aangeeft kippensoep of kippenbouillon helpt. Krijg raar genoeg altijd zin in een sterke kippenbouilon als ik me iets minder voel, maar dat zal wel toeval zijn.
Sommige dingen, zoals 'mintmeuk' e.d., kunnen heus de boel verlichten. Dat is zo.
Je komt er daardoor alleen niet sneller van je verkoudheid af, omdat het gewoon een virus is en die moet je uitzieken.
Het lijkt mij trouwens niet dat dat voor iedereen anders is. Een verkoudheid is een verkoudheid, en als andere mensen geloven in middeltjes, dan is dat hun goed recht, maar het maakt het er niet minder of meer van. Het blijft een virus.
Echter als je je prettiger voelt tijdens de verkoudheid lijkt het alsof deze sneller over gaat. Dus dit topic is helemaal niet zo onlogisch nog niet. 
Terwijl het vroeger echt maanden aan een stuk was. Ben dan wel begonnen met een kuur van de apotheek zegmaar, dat is wat "sterker." Echt een boost voor je weerstand. Lara_Silver schreef:Denk dat je mijn post alsnog verkeerd begrepen hebt daar je open deuren intrapt. Natuurlijk is het een virus, lijkt me dat iedereen zich daar goed van bewust is.Echter als je je prettiger voelt tijdens de verkoudheid lijkt het alsof deze sneller over gaat. Dus dit topic is helemaal niet zo onlogisch nog niet.
Ik had het er niet over dat een virus voor iedereen anders is enkel de manier waarop ze met hun verkoudheid omgaan. Fijn dat jij dit allemaal niet nodig hebt en dat je het op eigen kracht uitziekt. Sommigen doen het dan weer anders. Niks mis mee lijkt me.
Mij boeit het geen bal of het een virus is dat mij ongemak veroorzaakt en dat het lichaam dat vanzelf wel oplost met een beetje tijd. Maar ik wil me gewoon altijd zo prettig mogelijk voelen dus gebruik ik tijdens een verkoudheid middelen om die periode te verlichten. Als ik knallende hoofdpijn heb ga ik ook niet zeggen 'oh ja maar dat komt door onbewuste spierspanningen/gebrek aan vocht of migraine dus dat gaat vanzelf wel over.' Nee dan neem ik gewoon een aspirine.