Snipverkouden, dé gouden tip!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Snipverkouden, dé gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:09

Ik zag hier een topic over wat je moet doen als je paardje verkouden is. Maar ik ben nu zelf snipverkouden! (zoals volgens mij zoveel mensen op dit moment).

Ik vroeg me af of iemand hier dé gouden tip voor heeft. Ik heb al een aantal tips gehoord, maar voordat ik die ga uitproberen ben ik wel benieuwd naar wat bij jou het beste geholpen heeft. Ik heb tips gehoord zoals;

- ui naast je bed
- niet snuiten
- neusspray (welk merk??)
- stoombadje (met wat er in?)

Ik weet hoe ik een verkoudheid moet voorkomen (bewegen, gezond eten etc.) maar ik wil graag weten hoe je er vanaf komt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:10

- neusspray van bv. vicks
-homeopatische druppels
- korrels homeopatisch osobuscon?
- vicks creme op je borstkas en dan stomen onder je shirt :Y)

ikke20

Re: Snipverkouden, dé gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:12

-occilococinum(geloof et zo geschreven is)
- extra vit c daardoor wordt de verkoudheid met 20% sneller genezen
- lekker buiten zijn gaat je neus van open

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:15

Zoals eerder al is gezegd. Stomen gewoon in je badkamer de gootsteen vol laten lopen met heet water. Dan met je gezicht er boven hangen en dan een handdoek over je heen zodat de hete lucht niet wegkan. En dan ademen. !

Je kan ook een kookpan vol laten lopen met heet water!
En dan wat menthol erin.
Laatst bijgewerkt door LisaD op 07-02-10 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:15

Otrivin duo en hotcoltrex doet voor mij de truc. Rustig stallen mesten en 's avonds een borrel op de rand van het bed maakt het karwei af.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:16

kippensoep.(zelfs wetenschappelijk bewezen, zelfs als hij uit een pakje komt) Ga zo eens even een pan maken (maak hem van kuikenborstfilet en dan wat groenten, fijne bamie en chilie saus erin en zout uiteraard en wat peper )Zit hier zelf ook sinds gisteren snip verkouden te wezen en spierpijn ed. Heb de neusspray van Vicks, met Aloe Vera. werkt goed dat spul.

beterschap

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:19

stomen met vicks vapo rub heb ik al geprobeerd, maar buiten dat het stinkt en het je luchtwegen een beetje open zet gaat m'n verkoudheid er niet mee weg helaas..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:23

Stomen schijnt je slijmproductie alleen maar te verhogen. Even lijkt 't te helpen, maar daarna zit je neus dus weer net zo verstopt ;)
Denk dat je het vooral gewoon moet uitzieken... Eventueel 's nachts een extra kussen zodat je wat hoger ligt met je hoofd. Zit je neus 's morgens wat minder verstopt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 14:32

de kippensoep staat inmiddels op het vuur.
ik eet/drink ook geen zuivelproducten nu (ook ergens gelezen)
buiten ben ik gisteren al geweest, met dikke kleren aan in de tuin zwoegen, kreeg het er lekker warm van maar dat snotteren hield niet op... iemand nog dé tip?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:34

Ben je al naar de dokter geweest? Ik heb het ook gehad, toen bleek er iets met mijn amandelen te zijn.

Pittig eten wil ook nog wel eens helpen, voor even dan.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 14:36

al mijn amandelen zijn er lang geleden al eens uitgehaald. En heel eerlijk.. ik ga nooit met een verkoudheidje naar de dokter :o

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:37

Als het langer aanhoud, raad ik het je echt aan. Niet bij 2 weekjes ofzo, maar langer.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:54

Ik zet ook altijd een ui naast mijn bed, werkt goed, je kunt in ieder geval goed slapen omdat je neus open gaat, en goede nachtrust, bevordert ook het herstel weer..

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:03

Ik drink, als ik voel dat ik verkouden ga worden (begint bij mij met lichte keelpijn) 1 a 2) x per dag een uitgeperste citroen met heet water en honing. Na een dag of drie ben ik weer zo goed als nieuw. Je moet er van houden, maar ik ben in ieder geval al jaren niet meer ziek/verkouden. Is hetzelfde als de vitamine C overdosis uit een potje, maar ik ben niet zo van de pillen dus doe het liever zo.
Wat ook helpt is een bezoekje aan de sauna :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:25

Veel drinken, veel vit C, goed uitrusten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:42

Ik heb het al twee weken, en alles uit het lijstje heb ik al gedaan, niets helpt echt...:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:47

Zidore schreef:
de kippensoep staat inmiddels op het vuur.
ik eet/drink ook geen zuivelproducten nu (ook ergens gelezen)
buiten ben ik gisteren al geweest, met dikke kleren aan in de tuin zwoegen, kreeg het er lekker warm van maar dat snotteren hield niet op... iemand nog dé tip?

Zuivel hoeft niet gemeden te worden. Zoete melkproducten (gewone melk, yogidrink ect.) kunnen slijmvorming bevorderen, maar dat verschilt ook per persoon. Zure producten (karnemelk, yoghurt ect) hoeven al helemaal geen probleem te leveren.

Goed slapen werkt bij mij ook altijd erg goed. :j

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:24

(zout) water opsnuiven ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:07

Ik geloof eerlijk gezegd nooit in al deze dingen die hier genoemd worden. :D

Een verkoudheid is vervelend, maar gaat vanzelf over. Ik ben ook na 3 dagen verkouden zijn weer de oude terwijl ik er nooit iets voor gebruik. In sommige gevallen vind ik het dan ook oenig om aan te geven dat die citroensap e.d. je geholpen hebben. Dat hoeft namelijk niet zo te zijn, gezien een gezond lijf je ook na 3 dagen weer op de been helpt. ;)

Als ik verkouden ben, vind ik het wel zo fijn om een stapje terug te doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:18

dejavu: Lijkt me dat dat voor iedereen anders is. En als een uienwikkel of neusspray me helpen de dagen dat ik verkouden ben te verlichten kan niemand me wijsmaken dat het niet geholpen heeft. Helpen betekend niet altijd genezen, soms alleen verlichten.

OT: Bij mij helpen een kuur echinaforce, neusspay (of de goedkope versie zelf een zoutoplossing maken om te snuiven) na de neusspray een teug van een vapo-stick. En vasiline om te voorkomen dat het rauw wordt.

Bij een griep komt er nog vaporub en een uienwikkel bij. En zoals Margreth al aangeeft kippensoep of kippenbouillon helpt. Krijg raar genoeg altijd zin in een sterke kippenbouilon als ik me iets minder voel, maar dat zal wel toeval zijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:43

Lara_Silver schreef:
dejavu: Lijkt me dat dat voor iedereen anders is. En als een uienwikkel of neusspray me helpen de dagen dat ik verkouden ben te verlichten kan niemand me wijsmaken dat het niet geholpen heeft. Helpen betekend niet altijd genezen, soms alleen verlichten.

OT: Bij mij helpen een kuur echinaforce, neusspay (of de goedkope versie zelf een zoutoplossing maken om te snuiven) na de neusspray een teug van een vapo-stick. En vasiline om te voorkomen dat het rauw wordt.

Bij een griep komt er nog vaporub en een uienwikkel bij. En zoals Margreth al aangeeft kippensoep of kippenbouillon helpt. Krijg raar genoeg altijd zin in een sterke kippenbouilon als ik me iets minder voel, maar dat zal wel toeval zijn.

Sommige dingen, zoals 'mintmeuk' e.d., kunnen heus de boel verlichten. Dat is zo. :j
Je komt er daardoor alleen niet sneller van je verkoudheid af, omdat het gewoon een virus is en die moet je uitzieken. :)

Het lijkt mij trouwens niet dat dat voor iedereen anders is. Een verkoudheid is een verkoudheid, en als andere mensen geloven in middeltjes, dan is dat hun goed recht, maar het maakt het er niet minder of meer van. Het blijft een virus.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:14

dejavu schreef:
Lara_Silver schreef:

Sommige dingen, zoals 'mintmeuk' e.d., kunnen heus de boel verlichten. Dat is zo. :j
Je komt er daardoor alleen niet sneller van je verkoudheid af, omdat het gewoon een virus is en die moet je uitzieken. :)

Het lijkt mij trouwens niet dat dat voor iedereen anders is. Een verkoudheid is een verkoudheid, en als andere mensen geloven in middeltjes, dan is dat hun goed recht, maar het maakt het er niet minder of meer van. Het blijft een virus.

Denk dat je mijn post alsnog verkeerd begrepen hebt daar je open deuren intrapt. Natuurlijk is het een virus, lijkt me dat iedereen zich daar goed van bewust is. ;) Echter als je je prettiger voelt tijdens de verkoudheid lijkt het alsof deze sneller over gaat. Dus dit topic is helemaal niet zo onlogisch nog niet.

Ik had het er niet over dat een virus voor iedereen anders is enkel de manier waarop ze met hun verkoudheid omgaan. Fijn dat jij dit allemaal niet nodig hebt en dat je het op eigen kracht uitziekt. Sommigen doen het dan weer anders. Niks mis mee lijkt me. :)

Mij boeit het geen bal of het een virus is dat mij ongemak veroorzaakt en dat het lichaam dat vanzelf wel oplost met een beetje tijd. Maar ik wil me gewoon altijd zo prettig mogelijk voelen dus gebruik ik tijdens een verkoudheid middelen om die periode te verlichten. Als ik knallende hoofdpijn heb ga ik ook niet zeggen 'oh ja maar dat komt door onbewuste spierspanningen/gebrek aan vocht of migraine dus dat gaat vanzelf wel over.' Nee dan neem ik gewoon een aspirine.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:16

Ik was als kind vroeger de hele winter door verkouden... Tot ik aan de actimel ging! Niet normaal maar ik heb nergenst meer last van. :D Terwijl het vroeger echt maanden aan een stuk was. Ben dan wel begonnen met een kuur van de apotheek zegmaar, dat is wat "sterker." Echt een boost voor je weerstand.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:16

goh neusspray en sinutab gebruik ik :P

Maar kdenk niet dat er iets is dat 100% werkt :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:30

Lara_Silver schreef:
Denk dat je mijn post alsnog verkeerd begrepen hebt daar je open deuren intrapt. Natuurlijk is het een virus, lijkt me dat iedereen zich daar goed van bewust is. ;) Echter als je je prettiger voelt tijdens de verkoudheid lijkt het alsof deze sneller over gaat. Dus dit topic is helemaal niet zo onlogisch nog niet.

Ik had het er niet over dat een virus voor iedereen anders is enkel de manier waarop ze met hun verkoudheid omgaan. Fijn dat jij dit allemaal niet nodig hebt en dat je het op eigen kracht uitziekt. Sommigen doen het dan weer anders. Niks mis mee lijkt me. :)

Mij boeit het geen bal of het een virus is dat mij ongemak veroorzaakt en dat het lichaam dat vanzelf wel oplost met een beetje tijd. Maar ik wil me gewoon altijd zo prettig mogelijk voelen dus gebruik ik tijdens een verkoudheid middelen om die periode te verlichten. Als ik knallende hoofdpijn heb ga ik ook niet zeggen 'oh ja maar dat komt door onbewuste spierspanningen/gebrek aan vocht of migraine dus dat gaat vanzelf wel over.' Nee dan neem ik gewoon een aspirine.

Open deuren intrappen? Ik reageer gewoon op jouw post en geef mijn visie daarop. :)
Ik snap dat je je prettiger wil voelen tijdens een verkoudheid, maar ik geloof niet dat het daardoor lijkt alsof iets sneller weggaat.

In mijn vorige post schrijf ik ook gewoon dat het ieders goed recht is om iets te gebruiken tijdens een verkoudheid, maar dat het het virus niet helpt sneller weg te gaan.