Regenboogvlies ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurvlinder

Regenboogvlies ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:28

Wie heeft hier ook last van?
Ik heb hier sinds juni vorig jaar last van,ik heb het hlab 27 gen,waardoor de onsteking steeds terug komt.(kunnen ze door bloedonderzoek testen)

in november vorig jaar kreeg ik weer een onsteking in mijn linkeroog,en ik ben net sinds 2 weken gestopt met de oogdruppels na het afbouwen ,want de laatste controle bij de oogarts(27 januarie)was goed ,geen cellen meer te zien.
Gisteren kreeg ik weer last van mijn linker oog,pijnlijk,rood, last van licht en druk om het oog(druk om het oog had ik al een aantal weken maar de oogarts zei dat er niets te zien was)vandaag naar de doktersdienst,en ik heb weer een rbvo. ;(
dus weer begonnen met oogdruppels (atropine en predforte) en maandag afpraak maken met de oogarts (als ik nu niet meer last krijg ,want dan direct na het ziekenhuis)

Door de atropine wordt je pupil verwijd en daardoor zie je heel slecht en alles is wazig, en lezen enz met mijn linker oog wil niet.en rechter oog wordt gauw moe.

Ik las op internet iets over homeopatiche korrels: apis, iemand hier ervaringen mee?

ben benieuwd naar jullie verhalen!

ps,ik ben niet zo'n schrijver op bokt,en nu ik weer slecht zie(en het licht van de computer aan de ogen pijn doet)zal ik denk ik niet vaak reageren,mijn excuus daarvoor,is dus niet onverschillig bedoeld.Ik ben weet ik al niet hoe lang bezig dit te schrijven!!

groetjes anjo.
Laatst bijgewerkt door Mars op 06-02-10 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Caps uit de titel gehaald

HannahFrouk

Re: Regenboogvlies ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:03

Het zou wel een goed idee zijn om te druppelen met Euphrasiadruppels. Ik weet niet of homeopatische druppels wel zin hebben als je ook een corticodruppel gebruikt (een van die twee is toch een corticosteroid? Dat is eigenlijk niet te combineren met homeopathie). Euphrasia kun je ook als fytotherapie gebruiken en dan heb je daar geen last van, het is ook verzorgend voor het oog en vermindert de irritatie.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:48

Zorg dat je door wordt gestuurd naar een oogarts.

Mijn moeder is blind geworden door een regenboogvlies ontsteking. De HA had haar daar te lang mee door laten lopen. Het was als zover dat er niets meer aan gedaan kon worden.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:33

Bij mij is alles begonnen met een regenboogvliesontsteking.
Inmiddels ben ik 2 staar operaties verder en een operatie (2x) om een zogenaamd "luikje" in mijn oog te maken zodat mijn oogdruk minder word (glaucoom).
Mijn zicht is nog 20% aan beide ogen.

vuurvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:49

Zo dat is vreselijk,ik ben ook heel bang dat mijn ogen slecht worden.kreeg je de rbvo in 1 oog of tegelijk in beide ogen.
Wanneer begon het bij jouw?

sterkte,

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:21

Bij mij is het in beide ogen begonnen.
De regenboogvliesontsteking (leuk galgje woord) is over gegaan en nu is het uveitis.
En doordat ik een oogarts had die maar bleef proberen (hij dacht mijn ogen wel goed te kunnen krijgen) heb ik nu zo weinig zicht.
Ik mag ook geen auto meer rijden en dat vind ik nog wel het ergste van alles.

Bij mij begon het ff denken hoor (is al heel lang geleden want ik zat geloof ik nog op school) zo rond mijn 17e. Het is ook een tijd weggeweest maar helaas heel heftig terug gekomen.
Ik ben ook gezegend met het hlab 27 gen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:25

Ik heb het 4 x gehad, waarvan 1 x zo erg dat ik 3 weken blind was met mijn rechter oog. Is gelukkig weer goed gekomen. Deed vreselijk zeer, tot ik van de oogarts het advies kreeg om 4 x per dag 2 Paracetamol te nemen. Hij vroeg eerst wel of ik een sterke maag had. Ik voelde de pijn wegzakken............ Maar ben sinds die tijd wel erg gevoelig voor licht en heb veel vaker een bril op. Het heet Irisitis trouwens.