Pijnlijke ribspier? heel irri het komt steeds weer terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Pijnlijke ribspier? heel irri het komt steeds weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 21:47

Iemand ervaring hiermee??

Ik heb het al jaren, heel erg irritant maar vroeger zo'n 10 jaar gelee weleens mee naar de HA geweest, had ik het af en toe, en dan moest ik even rustig zitten, want kon niet meer ademen want dat deed zo'n zeer. Vreselijke steken in je zij net onder mijn linkerborst, tis ook altijd daar.

Toen had ik het dus soms, en nooit zo lang, de HA heeft toendertijd gezegd dat het een ribspiertje zou zijn, en als ik daar nou vaker last van kreeg of als het langer aanhield, dat ik dan terug moest komen, want dan moest er verder naar gekeken worden.

Ik vrees dat ik nu maandag maar heen moet, want ik loop er nu al twee dagen mee, dat is nog nooit geweest, zo lang. Ik kan niet doorademen, maar de ene keer gaat het wel weer even goed, en dan moet ik gapen en dan komt er weer zo'n steek, meeeeeeeeeeeeen dat doet dan zo zeer...

voorheen hielp het dus als ik even rustig zat, rustig ademen, en dan langzamerhand trok het dan weg, was het over, en had ik er weer een tijd geen last van, maar dat helpt nu dus niet.
Ook als ik er nu op druk doet het opeens zeer? dat was ook nooit zo, maar nu wel... en het is ook maar echt op een klein plekkie, al straalt het ook door naar mijn linkerschouder, dat is ook weer nieuw.

Komt het iemand bekend voor?? Want de enige die het bekend voorkwam was mijn collega toendertijd '' oo dat begon bij mijn vrouw ook zo, en die is vorige week gedottert'' *slik*
Maar daar ga ik maar niet vanuit hé? ;)

Talisa

Re: Pijnlijke ribspier? heel irri het komt steeds weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:00

Waar zit het precies dan? Op de plek van je hart?
Want met doortrekking naar de linker schouder....denk je toch direct aan een hart-gerelateerd iets!

Ik zou zeker maandag weer heengaan, en als het erger wordt naar de huisartsenpost gaan. Als je daar belt met de melding "pijn op de borst en uitstraling linkerschouder/arm" roepen ze je gelijk binnen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 22:12

Ik weet het niet, waar je hart exact zit... :o
Het is een klein plekkie precies onder mijn linkerborst, naast waar je borstbeen in het midden van je borst eindigd... :D snappie?

Als ik daarop druk doet het zeer, en de steken komen daar ook vandaan. Het is geen druk op mijn borst, meer alleen die steken, maar met dieper doorademen doet het zeer

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:51

ik heb precies hetzelfde := ontzettend irritant, ben ook een paar keer van mijn paard afgedonderd toen het ineens kwam opzetten, het helpt bij mij als ik me helemaal uitstrek dus armen zo hoog mogelijk in de lucht houden, meestal verdwijnt het dan wel. De HA kon er bij niks aan doen, nog steeds niet trouwens. Hij zegt je groeit er wel over heen, ondertussen ben ik bijna 25 en heb het al vanaf mijn 9de ><

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:57

Je zegt dat het bij druk ook zeer doet? Google eens op syndroom van Tietze.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:36

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 10:42

kirri schreef:
ik heb precies hetzelfde := ontzettend irritant, ben ook een paar keer van mijn paard afgedonderd toen het ineens kwam opzetten, het helpt bij mij als ik me helemaal uitstrek dus armen zo hoog mogelijk in de lucht houden, meestal verdwijnt het dan wel. De HA kon er bij niks aan doen, nog steeds niet trouwens. Hij zegt je groeit er wel over heen, ondertussen ben ik bijna 25 en heb het al vanaf mijn 9de ><

Ja precies!!!
Ja bij mij hielp dat ook altijd, maar nu dus niet zomaar meer. Vandaag is het trouwens alweer een stuk minder, mag ook wel na 2 dagen steken..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:43

Paula schreef:
Je zegt dat het bij druk ook zeer doet? Google eens op syndroom van Tietze.

idd, dit heb ik ook en het kan verdomde zeer doen ;)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:17

Ik ben 2 weken geleden hiervoor ook naar de HA gegaan. Had het een hele lange tijd niet gehad tot het plotseling op kwam zetten en er wel een minuut last van had en de dag daarop weer. Bleek inderdaad een ribspier te zijn waar ik afentoe kramp in krijg. Niks aan te doen, maar het doet zo verdomd veel pijn :=

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:03

oke, nou dan hoef ik maandag niet naar de HA toe ook. jammer dat er niet iets is wat ertegen helpt!!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:59

Als het heel lang aanhoudt zoals bij jou, dan zou ik toch wel even langs de HA gaan. Ze heeft naar mijn longen geluisterd, de aanval maar heel kort duurt en ik k geen andere klachten heb, was er geen reden om verder te kijken.
Maar misschien heeft het nu een andere oorzaak omdat het zo lang aanhoudt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:24

klinkt idd als syndroom van Tietze.
dit kan lang aanhouden, en in vlagen ineens weer opspelen.
ergpijnlijk he?!

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:37

heb je wel eens gezocht op syndroom van de zwevende/onderste rib.
Ik heb namelijk een tijdje steken achter mijn ribben gehad en toen werd dit syndroom vastgesteld.
mij werd uitgelegd dat er als het ware een spier of bloedvat klem komt te zitten tussen je ribben en dat deze een pijn veroorzaken.

Heel diep inademen (doet wel even pijn) hielp bij mij trouwens heel goed om de pijn tijdelijk weg te krijgen.

zoals jij het beschrijft lijkt jou pijn hoger te zitten maar je kan natuurlijk altijd even kijken.

Succes :(:)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:31

ikkemetwikke schreef:
klinkt idd als syndroom van Tietze.
dit kan lang aanhouden, en in vlagen ineens weer opspelen.
ergpijnlijk he?!

Heb jij het syndroom van Tietze?

Hoe zijn ze daar achter gekomen dan, ik lees dat het niet in bloedonderzoek te zien is.

Heb nu de hele dag geen last gehad, alleen erop drukken voel ik nog meer dan anders.. Nou maar niet erop drukken dan he?

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:49

mijn zus heeft het ook
ze loopt er al jaren mee ( ik geloof 12 jaar )
ze is al meerdere keren hiervoor bij de HA geweest maar die kan ook geen oorzaak vinden ..