's Nachts vaak wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

's Nachts vaak wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:08

En om een hele stomme reden... Ik heb het de laatste tijd heel erg...
Het eerste deel van de nacht slaap ik als een trein, totdat ik wakker word omdat ik naar de wc moet.
Ik slaap zo weer in, maar ben daarna elke twee uur wakker, omdat ik zogenaamd naar de wc moet.
Ik dacht dat het aan de kou lag, maar dat is niet zo.

Wie herkent dit? En wat heb je er aan gedaan?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:09

Ik herken dit wel ja, maar toen was ik zwanger :=

Ash_

Re: 's Nachts vaak wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:10

Ik herken dit ook heel erg. Als ik 1 keer wakker ben geweest blijf iik onrustig slapen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:11

samantha21 schreef:
Ik herken dit wel ja, maar toen was ik zwanger :=

Nou, dat ben ik niet _O-

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:14

Het is misschien heel stom, maar ik slaap een stuk beter sinds ik een nieuw dekbed heb. Misschien is dat een idee? Misschien kan je ergens nog een mooie in de uitverkoop scoren!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:18

Pistasche schreef:
Het is misschien heel stom, maar ik slaap een stuk beter sinds ik een nieuw dekbed heb. Misschien is dat een idee? Misschien kan je ergens nog een mooie in de uitverkoop scoren!

Ik was al wel van plan m'n andere dekbed er weer op te doen. Ik heb er nu een hele dikke katoenen op, die heel klam aanvoelt als ik in bed stap. Het andere dekbed is wat zachter. Ga dat inderdaad proberen!
En anders maar eens op zoek naar wat nieuws.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:37

Slaap nu al een week onder het andere dekbed... Helpt geen zier...
Nog meer oplossingen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:39

Klinkt heel bekend.
Afgelopen nacht nog, ieder uur heb ik voorbij zien komen op de wekker. En dat komt helaas niet zelden voor. Zou er ook graag vanaf komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:40

Moet je dan ook ieder uur naar de wc?
Want ik slaap zo weer verder, dat is geen enkel probleem....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:42

Zorgen dat je de eerste keer extra goed uitplast, en zorgen dat je 1/2 uur voordat je naar bed niet meer drinkt, en naar de wc gaan voor je gaat slapen.
Eigenlijk de simpele dingen doe je bij kinderen ook doet om er voor te zorgen dat ze niet naar zo vaak naar de wc hoeven 's nachts.
Misschien dat je blaas dan wat tot rust komt en je 's nachts niet wakker ligt van het "moeten plassen" gevoel.

Let er overdag ook eens op, heb je er dan miss ook last van? En zo ja, laat het dan ook een keer nacheken door de doktor.
Een drang om te plassen maar niet kunnen is een van de tekenen van een blaasontsteking bijv.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:44

Nee, ik hoef nooit naar de wc in de nacht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:45

Lolleke schreef:
Zorgen dat je de eerste keer extra goed uitplast, en zorgen dat je 1/2 uur voordat je naar bed niet meer drinkt, en naar de wc gaan voor je gaat slapen.
Eigenlijk de simpele dingen doe je bij kinderen ook doet om er voor te zorgen dat ze niet naar zo vaak naar de wc hoeven 's nachts.
Misschien dat je blaas dan wat tot rust komt en je 's nachts niet wakker ligt van het "moeten plassen" gevoel.

Let er overdag ook eens op, heb je er dan miss ook last van? En zo ja, laat het dan ook een keer nacheken door de doktor.
Een drang om te plassen maar niet kunnen is een van de tekenen van een blaasontsteking bijv.

Daar let ik ook heel goed op, maar ik heb het idee dat het tussen m'n oren zit. Dat ik gewoon denk: "Goh, moet ik misschien nog plassen?" Dat had ik vanochtend wel, ik ging met m'n vader schaatsen en dan bedenk ik in de auto, terwijl ik een kwartier daarvoor nog naar de wc ben geweest, of ik misschien nog moet plassen? Uiteindelijk ging ik pas 's middags na het eten naar de wc...

Ik drink 's avonds erg weinig, doordeweeks drink ik ongeveer anderhalf uur voor ik op bed ga niets meer... In het weekend soms wat korter daarvoor... Ik drink wel vaak even een slokje uit de kraan, 's nachts en voor ik op bed ga.

Blaasontsteking is het niet, hooguit wat kou op de blaas van het schaatsen, maar dan houdt het wel erg lang aan, want pijn doet het plassen absoluut niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:46

Silence schreef:
Nee, ik hoef nooit naar de wc in de nacht.

Oké, ja daar gaat het dus om :+
Als ik een nacht wakker lig, dan haal ik die slaap de volgende nacht wel in. Komt alleen zeer weinig voor, omdat ik nogal actief ben overdag...