Ervaringen medisch matras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Ervaringen medisch matras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 14:10

Ik heb al jaren rugpijn.
Ook heb ik last van mijn schouders, nek en knieen door jarenlang van jongs af aan stallen te hebben gemest en paard te hebben gereden. Maar dit is meer plagend, mijn rug kan ik echt soms niet van slapen.

Ik heb al verschillende therapeuten gezien, maar dit heeft niet veel geholpen.

Hebben jullie ervaringen met http://www.medischmatras.nl/
Ik wil me er wel eerst in verdiepen voordat ik een matras van 1000 euro aanschaf :)

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:12

ik heb ook een speciaal matras, weet niet of dat 1 van die matrassen is, maar moest het van het ziekenhuis.
ik wordt niet mee wakker met pijn in me rug enzoo, maar als ik op een ander matas slaap heb ik naar 1 of 2 nachten niet heel veel meer pijn dus weet niet zoo goed of het werkt.
wel slaap ik sinds dit matas de hele nacht door, dat was vroege wel anders.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:16

geen speciaal matras hierzo, maar wel een 'rug/nek/schouderpatientje' en mag ik vragen welke therapeuten je allemaal gezien hebt?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:16

Intressant.
Ik heb ff geen tijd om na te zoeken maar op de site staat dat het feitelijk een matras van memory foam is. Traagschuim.
Om andere redenen had ik me pas terug verdiept in memory foam en vnl de nadelen daarvan. Oa problemen met warmte.
Nog korter door de bocht, memory foam is uhm .....tja ik vind het troep.
En een matras voor 1000 euro van dat spul, zal er vast een diamant in verstopt zitten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:17

Wij hebben nu een jaar of 5 een Tempur matras, dat is ook van traagschuim.

Het is even wennen in het begin, maar ik zou echt nooit meer anders willen hoor! Minder rug en nekpijn en mijn man die regelmatig hoofd en rugpijn had, heeft dat nu niet meer.

Zorg er wel voor dat het kwalitatief goed spul is. Je hebt traagschuim en je hebt traagschuim, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:24

Ik heb zelf een M-line matras en die was ook erg duur. Hiervoor heb ik jarenlang op een goedkoper en veel harder matras geslapen maar dit matras bevalt veel beter. Mijn spieren zijn veel minder stijf bij het wakker worden. Enige nadeel is dat het matras maar 1zijdig te gebruiken is. Je kunt hem in feite niet omdraaien.

Mist

Re: Ervaringen medisch matras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:07

Ik heb sinds 1.5jr een matras van medicomfort, het is wennen maar absoluut de moeite waard. Enige nadeel is dat het warmer is dan een gewoon matras.

Ik heb ook heel erge rugklachten gehad in het verleden, vnadaar dit matras.

Sientje

Re: Ervaringen medisch matras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:18

Traagschuimmatrassen hoeven niet zo duur te zijn hoor. ;) Ik heb ze zelf, en het ligt echt heerlijk! Zou dus als ik jou was op zoek gaan naar een matras met traagschuim, maar dan een pietsie goedkopere uitvoering.