en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

booster

en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:45

ik schijf nooit zulke verhalen op bokt maar voel me zo klote hierdoor.

me zoontje is 4 jaar en zit al een aantal maanden op school.
hij heeft een broekplas probleem(hij is gewoon zinnelijk) hij kan makkelijk om de 10 minuten naar de wc moeten om te plassen en dan plast hij ook echt.
al bij de dokter geweest hebben ze suiker geprikt en urine onderzoek gedaan daar zat beetje bloed bij (is vaker bij mensen) nu is hij door verwezen naar een kinderarts die hem gaat onderzoeken om erachter te komen waarom hij zoveel plast en of het broekplas probleem op gelost kan worden.
op school plast hij bijne iedere dag 2 x in zijn broek.
nu wouden ze dat ik hem een luier naar school aan deed heb aangegeven dat ik wil wachten tot ik bij de kinderarts ben geweest en dan kijken wat hij zou zeggen erover.
had ook met de huisarts overlegt en die zei ook om geen luier aan te doen ivm stumeleren om in de luier te plassen en dat hij zo misschien gestraft wordt omdat hij totaal geen luier aan wilt.
dit heb ik ook op school aangegeven maar ze vinden dat wij en de huisarts ongelijk hebben en hij moet een luier aan.
ik heb nogmaals gevraagtof ze nog 3/4 (school) dagen ermee wouden wachten tot ik in het ziekenhuis was geweest maar dat wouden ze niet
nou heb je dan nog keus nee hellaas niet.
heb vandaag met veel verdriet en woede me zoontje met een luier naar school gestuurt alleen omdat ze te beroerd zijn om nog enkele dagen te wachten tot we weten wat het kan zijn of wat er aan de hand is.

bedankt voor het lezen en sorry voor de lange tekst weet ook niet of het wel of niet goed staat maar omdat hij onderzocht werdt dacht ik dat het hier bij moest

laura1987

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:48

Wat een vervelend probleem! Zowel vervelend voor school als voor je zoontje en jou.
Aan de ene kant snap ik wel dat school liever wil dat hij een luier om heeft i.v.m het rommelruimen. Maargoed ik neem aan dat dit probleem al langer speelt, dan maken die 3/4 dagen ook niet meer uit.
Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis iets vinden en wordt het snel opgelost!
Sterkte!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:49

Dan laat je hem die paard dagen toch thuis, ze lijken wel gek.
Zelfs op een creche mogen ze zonder luier komen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:49

Ik begrijp heel goed dat je geen luier om wilt doen, voor het zelfde geld kan je dadelijk op nieuw beginnen.
Misschien ben ik dan heel erg maar als de school niet mee wilt werken zou ik hem die paar
dagen thuis houden als dat zou kunnen.
Dan maar niet naar school als ze zo moeilijk doen.
En ik hoop voor je dat het snel opgelost is.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:50

Pardon ??? wat is dit voor school ?
Ik zou woedend zijn en dit echt niet accepteren :n
Hopelijk kan de kinderarts jullie verder helpen, want dit is niet leuk zo zeg :(:) ik zou hem ook over de school vertellen, is er geen klachtencommissie waar je zoiets kwijt kunt ? ik denk namelijk echt niet dat hun dit kunnen bepalen 8)7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:51

Oh, wat vervelend, zeg.
Wat jammer dat je geen begrip van school krijgt.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik hem ziek zou melden, hij is nog niet leerplichtig en zo te horen ben je bang, naar mijn persoonlijke mening terecht, zou ik ook zijn, dat hem dit geestelijk schaadt.
Ik heb verder geen tips voor je :(:)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:52

Kunnen ze op school niet een wekkertje zetten ofzo dat hij om het kwartier eventjes gaat plassen..
Alhoewel, met die onderbezetting van tegenwoordig zal dat ook wel weer onmogelijk doen.
Ik had hem inderdaad ook thuis gehouden!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:52

ik snap school ene kant ook wel 23 kinderen in de klas 1 juf en dat als ze hem moet verschonene datze niet alle 23 kids in de gaten ken houden.
hem thuis houden zou ik kunnen doen alleen me zoontje is zo gek op school toen hij pas ziek was vondt ie het zo erg dat ie niet naar school mog dus denk ik van zo wordt hij gestraft omdat hij in zijn broekplast (ben bang dat hij dat zo ziet)

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:53

Met 4 is hij nog niet leerplichtig, dus je kan hem gewoon thuishouden (als dat zou lukken met werk)

Sterkte en hoop dat het snel is opgelost!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:54

tja, heel vervelend maar toch ook begrijpelijk vanuit de school, maar inderdaad waarom niet even thuislaten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:55

Ik zou hem ook thuis houden die paar dagen, als de school niet mee wil werken.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:56

op school zetten ze een wekkertje voor hem om de 30 minuten en dan komt hij meestal al van te voren ik moet plassen (staat hij ook te springen omdat hij nodig moet)
en als het wekkertje dan gaat dan gaat ie ook weer plassen maar vraagt de juf moet je plassen ( als de bel van wekker gaat) en hij zegt nee dan laten ze hem ook niet gaan terwijl het dan zo belangrijk is om hem * te verplichten* toch te gaan omdat anders hij toch in zijn broekplast omdat hij het 5 minuten later weer niet op ken houden omdat hij zo moet plassen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:57

en hij mag 5 min. later niet gaan dan?

en niet verkeerd bedoelt, maar ik spiekte even in je profiel, heb jij op je 19e al kinderen gekregen?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:58

ik heb er wel aan zitten denken hem thuis te houden inderdaad maar ben bang dat hij dan denkt dat hij straf heeft voor het broekplassen hij is nu naar school om 3 uur moet ik hem weer ophalen dan ga ik met hem thuis ook praten hoe ging het enzo en wat hij er van vondt merk ik echt aan hem dat hij er moeite mee heeft of dat hij in zijn luier geplast heeft gewoon zonder moeite te doen om naar de wc te gaan (als gemakzucht) dan houd ik hem thuis tot ik meer weet

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:59

Maartje1990 schreef:
en hij mag 5 min. later niet gaan dan?

en niet verkeerd bedoelt, maar ik spiekte even in je profiel, heb jij op je 19e al kinderen gekregen?

dan mag hij gaan maar is het weer te laat want dan heeft hij hoge nood.
ik was 19 toen ik de kleine kreeg ja.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:00

Pas geleden was er op tv een stukje over mensen die extreem vaak per dag moesten plassen, die blaas werd overgestimuleerd.

google daar anders eens op, misschien heb je er iets aan als je met je zoontje naar het ziekenhuis gaat.

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:02

jeetje wat vervelend zeg!

is wel te begrijpen dat ze hem op school niet telkens kunnen verschonen maar het is wel heel vervelend dat ze het niet even tot de uitslag vol kunnen houden.

kan me voorstellen dat je hem ook niet thuis wil houden als ie het op school zo leuk vind, word het alleen maar vervelender van voor hem.

heeft hij nu een gewone luier om? mijn dochter (3 en een half) heeft 's nachts zo'n luier broekje om. lijkt meer op een onderbroek als een gewone luier. zijn hele stoere van, met motors en auto's en tegenwoordig zelfs in boxershort idee. misschien dat hij het dan wat minder erg vind om een luier om te hebben.

hopelijk word het probleem snel opgelost!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:02

risky schreef:
Pas geleden was er op tv een stukje over mensen die extreem vaak per dag moesten plassen, die blaas werd overgestimuleerd.

google daar anders eens op, misschien heb je er iets aan als je met je zoontje naar het ziekenhuis gaat.

dank je voor de tip ga zeker even er meer over lezen en aan de kinder arts voorleggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:02

Maar voelt hij zich niet doodongelukkig als hij op school in z'n broek geplast heeft? Is dat eigenlijk niet een grotere vernedering dan hem die paar dagen thuis houden? Ik zou hem gewoon thuis houden tot je in het ziekenhuis bent geweest. Dit is geen doen zo, niet voor je zoontje en ook niet voor school.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:04

franka schreef:
jeetje wat vervelend zeg!

is wel te begrijpen dat ze hem op school niet telkens kunnen verschonen maar het is wel heel vervelend dat ze het niet even tot de uitslag vol kunnen houden.

kan me voorstellen dat je hem ook niet thuis wil houden als ie het op school zo leuk vind, word het alleen maar vervelender van voor hem.

heeft hij nu een gewone luier om? mijn dochter (3 en een half) heeft 's nachts zo'n luier broekje om. lijkt meer op een onderbroek als een gewone luier. zijn hele stoere van, met motors en auto's en tegenwoordig zelfs in boxershort idee. misschien dat hij het dan wat minder erg vind om een luier om te hebben.

hopelijk word het probleem snel opgelost!

ik heb gisteren die luier boxershorts gehaalt dacht dan is het toch een soort onderbroek maar me zoontje is heeeeeel bewegelijk en toen scheurde het boxershort steeds dus ik hem hem nu een gewoon luierbroekje aan gegeven en voor de zekerheid zo een koxershort luier in de tas gedaan. (boxershorts luiers zijn uit het arsortiment genomen en deze haden ze toevallig nog liggen)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:06

Lekker thuis houden. Als je bang bent dat hij het als straf ziet, kun je vertellen dat het vakantie is en dat alle kindjes thuisblijven.
Succes verder met je zoontje.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:06

maikeltje schreef:
Maar voelt hij zich niet doodongelukkig als hij op school in z'n broek geplast heeft? Is dat eigenlijk niet een grotere vernedering dan hem die paar dagen thuis houden? Ik zou hem gewoon thuis houden tot je in het ziekenhuis bent geweest. Dit is geen doen zo, niet voor je zoontje en ook niet voor school.

hij vindt het heel erg dat hij in zijn broek plast en je hebt ene kant wel gelijk die paar dagen thuis houden daarom wil ik vandaag even aankijken hoe het gaat en wat hij er van vindt na een school dag werkt het niet dan blijft hij thuis tot ik meer weet en kan ik hem evt vertellen dat hij vakantie heeft

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:07

en een briefje van de huisarts helpt niet? wat vervelend. al snap ik de kant van de school op zich ook wel... vervelende situatie! succes iig volgende week bij de kinderarts!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:11

zij schreef:
en een briefje van de huisarts helpt niet? wat vervelend. al snap ik de kant van de school op zich ook wel... vervelende situatie! succes iig volgende week bij de kinderarts!

ik hem de school 2x toegezegt dat de huisarts het niet mee eens is om een luier aan te doen en de school zegt komt de huisarts jou kind verschonen.
en de huisarts heeft zeker niet in de gaten hoeveel kinderen er in een klas zitten.

ik snap dat erveel kinderen in de klas zitten (groep 1 en 2 zitten in 1 klas) en dat als je een kind moet verschonen het een werkje is maar dit gaat al een aantal maanden zo en ik denk zo wacht dan die paar dagen nog ermee tot we meer weten en dan kunnen we altijd kijken wat we kunnen doen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:12

Gewoon thuishouden :) (zoals Jenny_B al zei: als dat kan met werk) Verder veel sterkte met dit vervelende probleem..!!