Ik krab mijn pukkeltjes open!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

Ik krab mijn pukkeltjes open!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 11:57

Iedereen heeft ze wel eens: pukkels/puistjes/bobbeltjes etc. Alleen heb ik de rare gewoonte om, als er maar iets op mijn gezicht zit er aan te gaan peuteren. Het gevolg is dus dat ik altijd korstjes heb en dat dichtsmeer met foundation. Meestal word het dan nog erger.. Heeft iemand misschien tips om ervoor te gaan zorgen dat ik dat niet meer ga doen? :+

Palmera

Re: Ik krab mijn pukkeltjes open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:58

De weinige pukkels die ik heb krab ik ook altijd open.... :D

x_Jeanine_x

Oke, ik lees mee :o
Ik doe het soms ook... maar ik heb ook eczeem in me gezicht...
maar smeer het niet dicht met foundation...

Juangi

Denken aan de gevolgen, wat als het gaat ontsteken, hoe je huid er uit gaat zien enzo.

Heb er zelf ook last van, mn gezicht is een slagveld... :') Olijfolie erop smeren helpt om het heelproces te versnellen, en vaseline zorgt ervoor dat de korstjes snel loslaten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:59

Ik lees eventjes mee :Y) maar ik weet wel dat foundation juis niet goed is. Dat maakt het vaak niet mooier, en maakt dat het wondje ook nog langzamer geneest.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:00

als je al een vette huid hebt zou ik zeker geen olijfolie er opsmeren. Bovendien is je gezichtshuid al zo kwetsbaar, dus ik zou daar een beetje mee uitkijken!
Geen chocolade en varkensvlees meer eten kan pukkeltjes voorkomen :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:01

Maar chocola, is eens in de maand, zoooo ongelovelijk lekker...
ben nu een beetje op me eten aan het letten... dus kijk ff :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:02

kistaah schreef:
als je al een vette huid hebt zou ik zeker geen olijfolie er opsmeren. Bovendien is je gezichtshuid al zo kwetsbaar, dus ik zou daar een beetje mee uitkijken!

Olijfolie voed je gezicht, en kan ook gewoon op de wondjes zelf worden gebruikt nadat er een korstje opzit. Dat van chocolade en varkensvlees is een fabeltje hoor! Alleen als je licht allergisch voor bent kan het puistjes opleveren. ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

heb het ook amper, naja nu toevallig een. (heel sexy tussen je mond en je neus *ahum* ) en ik heb ook de gewoonte er aan te zitten :P Precies hetzelfde heb ik met mijn konijn, echt een neiging om haar wondje open te krabben maar dat is stom doe ik ook niet hoor :Y) want dan gaat het bloeden bij haar :(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

ik heb niet zovaak pukkeltjes maar als ik er 1 op voel komen dan wordt ie al opengekrabt maar bij mij zitten ze altijd beetje bij de haar grens dus valt het niet zo op. smeer er eigenlijk nooit wat op, des te sneller geneest het.

zou proberen om er toch niet aan te zitten, de gevolgen zijn vaak erger, omdat je er vaak lidtekens aan overhoud en als het echt zichtbaar in je gezicht is dan is dat toch zonde. gewoon goed elke dag je huid reinigen met een tonic dan is de kans op puistjes ook kleiner.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:06

ik doe het ook.
je hebt bij de hema tonic depper get down tekoop is maar een paar euro.
elke keer dat ik het open heb gekrabt smeer ik dat er op
branden dat het doet. zo blijf ik er sneller af en je puisten gaan er sneller van weg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:13

klap op je hand geven als je er aan wilt zitten :+
Ik zit er nooit aan, maar heb dan ook bijna nooit pukkeltjes. Smeer er ook niets op aan make-up. Enige wat ik gebruik is een komkommer lotion en een reinigingslotion en zo blijft mijn huid eigelijk best mooi :) en heb nu ook een dag en nacht creme van Olaz die werkt ook heel fijn :)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:13

allen is het ook niet echt goed om tonic op een open wondje te smeren.. dacht ik tenminste :P

ik krabbel ze ook altijd open.. gelukkif heb ik er niet zo heel veel ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:39

Juangi schreef:
kistaah schreef:

Olijfolie voed je gezicht, en kan ook gewoon op de wondjes zelf worden gebruikt nadat er een korstje opzit. Dat van chocolade en varkensvlees is een fabeltje hoor! Alleen als je licht allergisch voor bent kan het puistjes opleveren. ;)

Sinds een aantal maanden eet ik geen varkensvlees meer en inseens is mijn acne zo goed als verdwenen. De dokter werd er moedeloos van, niets werkte. Maar sinds ik geen varkensvlees meer eet is het bijna allemaal weg ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:14

Waarschijnlijk heb je dan een lichte allergie ervoor ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:16

Nee hoor :) Maar ga die discussie niet met je aan :) Daar ben ik namelijk wel opgetest.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:20

Ik heb voor mijn puisten en pukkels etc. nu 2 kuren gehad via de huisarts. De eerste werkte niet. De kuur die ik nu volg werkt wel.
Bij mij is het lange tijd zeer heftig geweest, en tja ik krab ook altijd alles open.. Dus dat zag er niet echt uit.:p

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:44

Ik krab pukkeltjes of puistjes niet open, maar schaafwondjes en muggenbulten altijd. En als er dan weer een korstje opzit krab ik ze weer open. Echt slecht, want nu heb ik allemaal vlekken op m'n armen van littekens van muggenbulten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:48

Mij is verteld dat geen chocola eten over het algemeen onzin is, in die zin dat vet zorgt voor pukkels dus niet alleen chocola ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:11

In een ander topic werd aangeraden vitamine B te slikken! Dan zou je minder last hebben van pukkeltjes en onzuiverheden + een fijne huid waardoor je dus minder hoeft te krabben :D

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:13

Ik leef over het algemeen echt niet gezond dus natuurlijk is dat de grootste oorzaak :o En het gekke is, dat ik het wel wéét maar soms kan ik de verleiding gewoon niet weerstaan..

Ik gebruik eigenlijk iedere dag foundation omdat ik van mezelf een hele bleke huid heb. Ik heb nu een pomplesje van Max Factor en die is erg goed vindt ikzelf.. eerst had ik die van Essence maar daar kreeg ik alleen maar pukkeltjes van..

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:14

ik zit er idd ook altijd aan te klooien .. ( heb nooit puisten/plekjes maar als ik ze dan heb .. oehh dan moeten ze ook weg :P )

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:15

Bij mij helpt voldoende slaap, genoeg drinken en gezond eten om mijn huid te verbeteren en zo pukkeltjes te voorkomen. Misschien is dat nog wel het verstandigste. Kun je ze niet meer open krabben ook ;)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:18

Juangi schreef:
kistaah schreef:

Dan zijn er vast heeeeeeel veel mensen licht allergisch. Het is algemeen bekend dat, zeker varkensvlees niet goed voor je is.
En als je al een vettige huid hebt en ook nog eens olijfolie opsmeert dan werkt het alleen maar averechts, net als een te vettige creme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:43

[LZP] > [MW]