agressief? hoe word jij rustig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

agressief? hoe word jij rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:33

ik weet niet of het hier goed staat.

ik heb wel eens een periode dat ik heel agressief kan worden, zoals ook vandaag. ik had ruzie met me zus en had de neiging om alles tegen haar kapot te slaan en gooien ben uiteindelijk ook op haar afgerend. we hadden ruzie maar zij bleef doorgaan. ik ben hierna gaan lopen met me hond. het was hartstikke donker maar oké. ik vroeg me eigenlijk af wat jullie doen als jullie zo'n bui hebben. ik vind het namelijk best wel moeilijk op zo'n moment en kan haar op zo'n moment ook niet negeren
Laatst bijgewerkt door iefke op 02-02-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout uit titel

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:34

Sporten, bewegen, alles waarvan je gaat zweten.
Dat werkt bij mij het beste.

Oh en oefenen om het wat beter onder controle te krijgen, ik kan mezelf stukken beter beheersen dan een aantal jaar geleden.

Patriciavt

Re: agressief? hoe wordt jij rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:37

Ik kan je helaas geen tips geven die bij mij werken, aangezien ik zelf echt mega nuchter ben := *héél handig*

Wat ik in mijn werkomgeving veel gebruik als iemand agressief is, is afzonderen. Even de tijd voor jezelf nemen om weer tot rust te komen of een plekje waar je even kan schreeuwen/gillen/tegen iets aan trappen zonder dat je daar iemand bij bezeerd. Dus ik denk dat je het prima hebt gedaan door even met de hond te gaan wandelen :j

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:38

Dat heb ik ook wel eens, dat ik uit elkaar knap van woede....

Ik doe zelden aan emoties, wat dan ook. Ben zeer nuchter van aard.

En krop alles op, ook als boos ben. En 2/3 keer per jaar moet die woede eruit.... meestal blijft het erbij dat ik sta te snuiven en schreeuwen van woede.... dan pak ik de honden ga ik kilometers en kilometers lopen, tot ik mijn woede kwijt ben.

Dan ga ik naar huis en is het klaar :)

Mijn vader moest hier heel erg aan wennen... hij is mijn zus gewent die om het minste geringste al jankt.... en die wou er altijd over praten en praten en nog meer praten.

Na mijn 1e woedeaanval ging hij constant vragen wat er is... en maar door blijven vragen... ik zei direct dat hij NIET tegen mij moet praten als ik een woede aanval heb. Want dan word het erger. En dat heeft hij gemerkt. 2e woedeaanval hielt hij verstandig zijn mond dicht en liet mij rustig razen en snuiven.

2 keer gebeurt in 1,5 jaar...

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:39

Ik heb ooit op agressietraining zo een thermometer gehad, van 0 tot 5. Dan moest ik kijken in welk stadium wat gebeurd, wanneer ik geirriteerd raak, wanneer ik voel dat ik boos begin te worden, het moment dat ik echt boos word en het moment dat het gewoon zwart voor mijn ogen word (blinde woede...)
Misschien kan je zoiets een keer voor jezelf maken om bewuster te worden van jezelf, hoe jouw boosheid op gang komt. Dan kan je misschien al op een eerder moment iets doen om het niet uit de hand te laten lopen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:52

Ben zelf ook zo, alleen houdt het bij mij niet op totdat ik me volledig afgereageerd heb. :+ Er zijn mensen die echt alles tegen mij kunnen zeggen, ik zal nooit kwaad worden. Maar er zijn mensen die gewoon 1 ding verkeerd zeggen (en daar heb ik dan al vaker problemen mee gehad) en ik voel die woede gewoon al aankomen.

Zo had ik het eens bij een meisje wat ik niet eens kende, had gewoon wat dingen over haar gehoord enzo. Begon ze over me te praten toen ik langs loop, ik zei wat terug blabla. Kreeg ruzie met d'r, spuugde ze naar me. Nouuuuu ik was kwaaaaad. Die heeft echt geluk gehad dat ze weg is gelopen, ik stond op het punt om eens flink uit te halen. :o

Dat ik zo boos ben geworden is ongeveer 3x gebeurd, allemaal sinds de middelbare school. Al die keren was het zo erg dat ik nog een halfuur er na nog gewoon ontzettend kwaad was, dat mijn handen gewoon toen nog trilden van woede.

..Nu ik dit zo lees, klink ik erg gevaarlijk. :Y)

Thenexttry

Re: agressief? hoe word jij rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:19

haha wat jij zegt klinkt me heel bekend :) zo kan ik ook zijn. zo iemand die een vriendin van mij was. zij praatte achter mijn rug om . zij is nogal makkelijk en praat snel mee met iedereen. ze had me al een keer H**R genoemd maar daar kijk ik en iedereen weet hoe ik ben dus dat ik totaal niet zo ben. ik ben zo iemand die als ik iets vind het ook gelijk zegt. maarja zei dus niet . dus ik hoorde dat gelijk erna van iemand dus ik ging naar haar toe om te vragen waarom ze dat zei. maar zei begon erover te liegen en we hadden al vaker ruzie gehad om zulke dingen en heb altijd gezegt dat mensen over mij mogen praten maar dat zodra ik erom vraag ze wel eerlijk moeten zijn en dan wordt ik ook niet boos. ( of ik moet erg opgefokt zijn ) maar ze had nu dus weer over me paard dingen gezegt waar ze geen verstand van had. zoals hij is te mager ( dit had ze tijd geleden gehoord omdat toen ik hem kocht hij te mager was ) dit is inmiddels niet meer zo maar OK zij zei het nog steeds. en dit ontkende ze weer . en toen werd ik zo aggressief en heeft ze een kopstoot gehad. daarna ben ik weggelopen omdat ik bang was dat ik door zou slaan en het zwart om me ogen zou worden. het is zo veel mensen kunnen en mogen alles tegen mij zeggen maar van bepaalde mensen kan ik het inderdaad niet hebben en helemaal niet dat ze dingen zeggen die niet waar zijn en er daarna niet eerlijk over zijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:27

Ik ga muziek luisteren vooral Dido hielp me vroeger heel erg.
Ik heb nu al jaren niet meer zo'n "aanval" gehad dus ik weet niet zo goed welke nummers ik nu zou kiezen maar muziek hielp altijd heel erg goed.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:27

Van nature ben ik geen agressief persoon, helemaal niet zelfs.
Alleen als ik het gevoel heb iemand of mezelf onrecht wordt aangedaan kan ik behoorlijk koken.
De laatste weken haald mijn teamleider het bloed onder m'n nagels vandaan, wat hij flikt bij collega's van mij is echt buiten proportie.
Deed hij maar eens zo idioot tegen mij dan zal ik hem, maar dat gebeurt dus niet, hij weet precies bij wie hij zich kan misdragen en dat maakt me nog kwaaier.

Met als gevolg dat mijn beste collega en tevens goede vriendin 2 wk geleden in huilen is uitgebarsten....ik had haar nog nooit zien huilen alleen toen dr moeder ernstig ziek in het ziekenhuis was opgenomen.
Ik kon op dat moment toen ik mijn lieve collega zo zag mezelf bijna niet meer beheersen en ben behoorlijk opgefokt naar zn kantoor gelopen in mn gedachten had ik hem al 3 keer in elkaar geslagen...eenmaal op zn kantoor bleek hij al naar huis te zijn gegaan.
Achteraf gezien is het maar goed dat ik hem daar niet meer aangetroffen heb want dan was ik nu mn baan kwijt geweest.....tot de dag van vandaag heb ik nog geen woord tegen hem gezegt....dat is ook maar beter ook want dan ik ontplof denk ik.
Als ik al agressief ben dan zakt dat vaak binnen enkele minuten weer doordat ik even wat leuks ga doen of het van me af klets met iemand.....maar wat er 2 wk geleden gebeurd is vergeef ik hem nooit en het kleine beetje respect wat ik nog voor hem had is compleet weg.

Door mijn werk heb ik dagelijks conflict situaties waarbij heen en weer gedreigd wordt tussen verschillende partijen, daar kan ik proff mee omgaan, maar als er ooit iemand met zn tengels aan een collega van mij komt dan bedenk ik me geen moment en begin ik alleen bij de gedachte al te koken dan is deze persoon echt de mijne...............ik ga er niet op los slaan, zo zit ik niet in elkaar maar er is niemand die het in zn hoofd moet halen om mij of een collega van mij iets aan te doen dan gaat deze persoon nog wat meemaken.
Laatst bijgewerkt door cissie op 02-02-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:31

meestal moet ik dan alleen gelaten worden ff op de fiets stappen of naar stal toe. en daar tot rust komen. of ff gooien en smijten met dingen en dan is het ook zo weer over.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:53

Mijn zus kan me soms zo vreselijk uit lopen dagen, en daar kan ik heeeel slecht tegen.
Dan sta ik keihard schreeuwen en met dingen te smijten, heb dr ook al vaak een keiharde klap gegeven uit woede toen was ik achter dr aangerend :=
Het beste kunnen ze me maar gewoon alleen laten dan ff :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:08

Ik heb echt super vaak ruzie thuis..
Maar ik loop dat altijd naar boven mijn vader komt me dan altijd achterna (iets wat je niet moet doen als ik boos ben)
Ik zet dan altijd muziek op maar ons huis is best wel geluidsgevoelig dus krijg daar ook altijd commentaar op..

Dan loop ik meestal naar buiten ga dan gewoon ergens heen lopen of fietsen.

En mijn broertje kan zo irritant zijn hij daagt me dan zo uit dat ik die woede gewoon voel beginnen en begin meestal dan te schreeuwen heb hem af en toe ook wel is een klap gegeven (helaas krijg ik die ook altijd 2x zo hard terug :+ maar daar voel ik op dat moment vrij weinig van)

Blijf dit even volgen of er nog goede tips voorbij komen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:10

schoonmaken want daar kan ik op dat moment al mijn frustratie's in kwijt......en naderhand ben ik dan bekaf ,maar heb wel een schoon huis ;)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:23

tussen me zus en mij is het nu al 3 dagen lang ruzie ze is 3 jaar ouder dan mij maar denkt hierdoor ook dat ze mij dingen kan zeggen waar ze niets mee te maken heeft aangezien we eerder ookal een keer sirieus hebben gevochten ( gelukkig dat ik niets had en zij zat onder de blauwe plekken ) ik weet het het klinkt gemeen maar toch. ik vraag haar dan niets meer te zeggen en ze zegt toch wat , dan schreeuw ik dat ze stil moet zijn . en begint weer bijdehand te doen.. ik ga liever niet naar stal als ik agressief ben dit omdat ik niet wil dat ik misschien onbewust vervelend doe tegen me paard omdat ik op dat moment niet echt bewust handel. tegenwoordig begin in als ik me agressie niet kwijt kan te huilen ( kan er ook niets aan doen ) maar dan kan ik pas stoppen als me agressie eruit kan . dus vandaag onderweg toen ik met me hond aan het lopen was tegen een paar paaltjes aangeschopt ( heb nu ook best last van me voet ) gelukkig dacht me hond dat ik wou spelen dus die is me aardig gaan opvrolijken

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:48

Ik heb het idee dat het bij mij ook vooral aan de leeftijd heeft gelegen. Echt heel agressief was ik nooit, maar ik kan mezelf in ruzies nu ook veel beter beheersen dan toen ik nog echt aan het puberen was. Ik werd verbaal nog wel eens agressief, vooral naar mijn ouders toe. Dat is nu gelukkig helemaal voorbij ;).

In de tijd dat ik er nog wel last van had, ging ik even totaal iets anders doen. Vooral bij mijn pony kwam ik echt tot rust :).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:58

Ik ben van nature vrij agressief en erg snel boos. Toen ik nog wat jonger was sloeg ik er meestal meteen op los. Ik kreeg dan een waas voor mijn ogen en alle kinderen wisten dan dat ze weg moesten wezen (ben namelijk best wel sterk). Nu loop ik gewoon weg van zo'n situatie en zeg ik dat ze me echt even met rust moeten laten. Dan ga ik een stukje lopen en als er iets onderweg is waar ik even gezellig tegenaan kan schoppen zonder het te slopen, dan gebeurd dat ook wel met wat gefrustreerde kreten. Nu ik ietsjes ouder ben heb ik het gelukkig wel beter onder controle. Ik kan tegenwoordig beter relativeren en trek me dingen een heel stuk minder aan.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:42

Als ik echt boos ben, dan ken ik mijn eigen krachten niet en voel ik ook niet echt bijzonderveel. Al ik vecht bijvoorbeeld.

Het enige wat helpt is om me heen slaan, schoppen. En als dat niet kan huilen en dan echt net zolang huilen tot ik niet meer kan. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:15

Zingen.
Lekker aggressieve liedjes uitkiezen en er op los brullen.
Oh, en al m'n woede verbaal uiten bij anderen op een klaag-manier. Dus niet dat anderen de dupe worden. Meestal iets van:"het is zooo ^&%$^@$%^# en @^#%^#@ en ik vind dat het allemaal #^%@#$^ en ik haat het, WHAAAA!!!!!!!!"

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:32

tegenwoordig minder als vroeger, maar ik kan heel snel uit m'n vel springen. En dan loop ik gewoon weg als ik al door heb dat 't fout gaat lopen (dat ik echt met dingen ga lopen smijten etc. ) maar soms (vooral m'n vader) snapt het niet als ik zeg LAAT ME MET RUST want hij blijft me dan lastigvallen boos doen op me tja... en op een gegeven moment vlieg ik dan alsnog uit m'n vel en begin ik boos te schreeuwen dat hij op moet rotten etc. en zelfs na dat ik (toen ik weer niet meer boos was) uitgelegd dat als ik wegliep ze me moesten laten weglopen omdat ik dat juist doe om niet zo boos te worden. Maar hij blijft 't doen en laat me niet met rust....

Ook m'n moeder wou me een keer tegen houden dat ik niet kon weglopen (om even op adem te komen) en toen ben ik uiteindelijk uit 't raam geklommen....

maar dat werkt wel bij mij... weglopen, mits ik met rust gelaten word

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:29

Ehm. Inzien dat het totaal nutteloos is?

Vroeger als puber wilde ik met alles gooien, vanalles kapotmaken, en er zijn ook wel wat dingen gesneuveld. Toen had ik mezelf echter al geleerd om naar boven te gaan, anders kostte het mij een paardrijles :+

Tegenwoordig kan ik me niet meer druk maken. Nou, druk maken misschien wel, maar ik blijft heel nuchter en rustig. :) Als je, je druk maakt of agressief wordt lost het niets op. Dan kan je soms alleen maar verder van huis zijn :) Ik zou me proberen af te vragen waarom je zo agressief wordt, en wat het je oplevert.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:33

Meestal ga ik janken maar dan wordt het alleen maar erger
bij mij helpt lezen erg goed
maar met me hondje wandelen helpt ook erg goed :o
ik herken het zussen :Y) :+
hahaa,

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:34

Ik ga mn ergernissen (hoe schrijf je dat.. :o? ) zitten opkroppen en ontzettend op mn kiezen bijten, heb nu dus ook kaakspieren waar je omheen moet lopen >;)
en de laatste tijd ook janken..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:38

Agressief word ik nooit, maar soms zijn er wel momenten waarop de frustratie hoog oploopt. Meestal trek ik dan gewoon m'n loopschoenen aan en ga een stukje hardlopen met wat harde muziek. Als ik niet gelijk iets actiefs doe in zo'n situatie, ga ik alleen maar meer nadenken en meer gefrustreerd worden en dat is nog erger :=

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:54

Over het algemeen ben ik nu zo dat ik gelijk zeg wat ik denk dus ik ben niet meer zo heel vaak woest. Maar als ik dan toch een keer woest ben dan smijt ik met deuren, vloek ik als de beste en maak ik andere hele gekke geluidjes. Gelukkig komt t niet zo heel vaak meer voor.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:01

Ik heb dit eens per 4 weken 1 dag lang..... :o
En toen ik net zwanger was van mijn tweede. Die eerste 3 maanden was ik stikchaggie.
Dus bij mij erg hormonaal, maar ik ben 36 dus.
Ik probeer altijd goed in de gaten te houden wanneer mijn "dag" weer aankomt en zorg dat ik het dan zo rustig mogelijk heb en zo stressvrij mogelijk.
Helaas voelen mijn kinderen op hun klompen aan wanneer het zo ver is en lijken dan ook echt op ALLE knopjes tegelijk te drukken op zo'n dag. }>