Knieoperatie aan de miniscus!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Knieoperatie aan de miniscus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:27

Hee bokkers!

Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd en er was een topic, alleen al van vorig jaar zomer, wist dus niet of ik deze weer naar boven zou moeten schoppen :o
Vandaag heb ik dus een knie-kijkoperatie gehad, zit nu met een dik ingepakt been en wat gevoelige sneetjes...
Over 2 weken moet ik weer goed kunnen lopen zegt de dokter, ik hoop zo dat het allemaal vlekkeloos verloopt :)
Nu is mijn vraag:

zijn er toevallig nog meer bokkers die hier ervaring mee hebben (gehad), nog tips hebben oid? :) Het is m'n allereerste échte operatie en vond het toch wel een beetje spannend! :D

Dankjewel!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:19

Wat is er precies gebeurd?
Is je hele meniscus weggehaald of een stukje? Alleen gekeken of wat deden ze?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:19

De miniscus was van voor naar achteren gescheurd en een stuk is weggehaald. (2 cm lang en nog geen 1 cm breed)
Gekeken en dus ook meteen ingegrepen, nu gehecht... :)

Hilde_92

Re: Knieoperatie aan de miniscus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:26

Ik ben morgen, twee weken geleden ook geopereerd aan mijn knie.
Bij mij zat er ook een grote scheur.. ze hebben kraakbeen verwijderd en een deel miniscus. Ook zijn ze erachter gekomen dat mijn kruisband finaal is afgescheurd. Ik moet dus nog een kruisband operatie ondergaan
Ik heb gister alweer paardgereden.. heb op 't moment best veel last, maar ik zet me er gewoon doorheen. Ik kan er niet tegen als ik niks kan. O:)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:30

Wauw, dat klinkt niet zo fijn! :oo Sterkte nog! Pfff, ik vind dat ook he-le-maal niets om wel naar m'n paarden te kijken maar niets te mogen doen.
Maargoed, als ik nu even slim ben houd ik me nu kalm en kan ik over enkele weken weer VOLLUIT :)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:33

Hopelijk ben je van je probleem af, wat waren trouwens je klachten?
Opzich valt het nu allemaal wel mee met die kijkoperatie, vind je ook niet O:)
Ik zag er best tegenop, maar het viel me reuze mee.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:36

Mijn knie ging op slot zitten, bleef zo staan, boog soms zwaar... Soms ook helemaal NIETS aan de hand.
Maar, eerlijk is eerlijk, als ik er nog langer mee bleef zitten zou het nog zwaarder worden om te opereren!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:38

Nou hopelijk ben jij van je probleem, ik krijg nog een lekkere operatie..
Succes ermee he!
Je zit vast zo op je paard.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:39

Ik hoop het. De operatie viel mij btw ook enorm mee, sterker nog, ik vond het LEUK! Ik kon meekijken op een scherm, was plaatselijk verdoofd en voelde me enorm 'high' leek het wel..! _O-

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:46

Ik ben onder narcose geweest O:)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:48

Wou ik eerst ook.. maar mijn doktoren waren toch wel érg leuk en wou het ook meemaken! Mocht de miniscus (dat deel wat eruit ging) vasthouden en in knijpen.. tsja, je krijgt 1 kans! :)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:57

Was die ruggenprik niet vervelend?
Hoe voelt zo'n deel, echt grappig lijkt me dat.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:59

Ik kreeg geen ruggenprik! :n Alleen een liesprik en 1 in m'n bil :+ Eerst met stroomstoten om de juiste zenuw te raken (been spartelde) en toen ingespoten. Toen via arminfuusje (zo'n open dopje) werd ik volgespoten met verdoving, dat voelde wel goed! :=
Ik heb me vermaakt, enorm ontspannen sfeer, muziekje op de achtergrond.. meekijken op het scherm, vond het boeiend om de binnenkant van mijn knie eens te kunnen zien! :)

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:03

nou ik ben vorig jaar aan mn miniscus geopereerd en rij nog steeds niet , ik denk dat het bij ieder mens verschillend is, ik vind het trouwens knap dat jij met een gescheurde kruisband uberhaupt nog kan rijden..

IK heb een trap gehad van mn eigen paard , geeneens zo heel hard maar mooi miniscus aan gort,tevens gescheurde kruisband, ik ben 2 keer geopereerd en de miniscus operatie viel mee qwa pijn ,maar de kruisband operatie is andere koek , dit is vorig jaar augustus gebeurd en nog kan ik niet rijden of lange stukken lopen , na de miniscus operatie trouwens ook niet ,

heel veel sterkte

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:13

Ik zal het je leuker vertellen.. ik heb een jaar rondgelopen met een afgescheurde kruisband.
Ik heb gesprongen, paarden zadelmak gemaakt, maar ik ging er bij het minst of geringste zo hard doorheen.
Mensen namen me niet serieus, ik ben zelfs een keer uitgelachen toen ik weer eens liep te kermen van de pijn.
Ze wilden me in het ziekenhuis naar huis sturen, omdat ze dachten dat het met mijn leeftijd te maken had.
Ze waren er in het ziekenhuis flink van geschrokkken en ze gingen meteen anders met me om.
Ik had ook klasse 3 van 1 t/m 3, dus dat betekend gewoon echt geen eer meer aan te behalen.