Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ook hypermobiel dus
Klap regelmatig dubbel met enkel/knie en ook mijn schouders moet ik mee oppassen. Verder te veel druk op polsen en ellebogen moet ik ook mee oppassen. Of eigenlijk met alles wel.
bobolien schreef:ik heb het in mijn knieen en moet echt opletten dat ik me knieen niet overstrek
want dan zak ik er zo doorheen doet veel pijn vooral als ik moe ben paardrijden gaat redelijk maar als mijn beugels niet helemaal
goed zitten krijg ik last van mijn enkels en gaan dan dubbel

KDS schreef:ik ben ook wat hyperflexibel in euhm... nouja waar niet.
Gelukkig met veel fysio wel enigszins op weten te lossen, nouja oplossen; minder last van, vervolgens heb ik wel veel last van constant gespannen spieren die dan vast gaan zitten (het een helpt je wel weer het andere probleem in haha)
Maar moet zeggen dat het paard verzorgen en alles wel goed gaat, rijden doe ik neit zo vaak; simpelweg omdat ik er genoeg naast te doen heb met het paard en op rijden niet echt de focus ligt.
Paardrijdn is niet ideaal voor je enkels, ik heb wel meeverende beugels en ik zit eigenlijk altijd door zodat ik mijn enkel niets hoef te gebruiken. Daarbij prober ik zo min mogelij op de computer te doen en als ik het doe met een pentablet omdat anders mijn polsen het niet trekken...
_Chendo_ schreef:Thats-me, wat een geluk dat het bij jou wel gaat met de omgang.
Ben je dagelijks met paarden bezig? (Ben vergeten in je profiel te spieken, zal zo even neuzen)

_Chendo_ schreef:bobolien schreef:ik heb het in mijn knieen en moet echt opletten dat ik me knieen niet overstrek
want dan zak ik er zo doorheen doet veel pijn vooral als ik moe ben paardrijden gaat redelijk maar als mijn beugels niet helemaal
goed zitten krijg ik last van mijn enkels en gaan dan dubbel
Dat probleem heb ik ook inderdaad met het rijden.
Het beste is om een beetje lang te zitten. Dan komt er in ieder geval niet zo veel druk op.
KDS schreef:nouja met een shire is het lastiger (veel rek en strek) toen ik met een shire werkte heb ik gewoon erop gelet dat ze vanaf het begin heel goed luisterde naar kleine bewegingen, je kan niets garanderen (zullen altijd nog wel een keertje wegspringen) maar het scheelt bij het werk van alle dag.
Doorzitten (toen mijn rug daar niet telkens alle kanten bij op schoot), of idd veringbeugels gelukkig heb ik een paard wat niet van poetsen houdt (gaat zwaar met mijn ellebogen) en tja, het klinkt nu allemaal wat sukkelig maar het is voor mij gelukkig te doen, ook een kwestie geweest van spieren trainen om alles bij elkaar te houden.

Dat lijkt me nog een stuk lastiger