Meer mensen met alopecia androgenetica?! kaalheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Meer mensen met alopecia androgenetica?! kaalheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:45

Na aanleiding van dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1234663
Ben ik bij de dermatholoog geweest, waaruit dus bleek dat ik alopecia androgenetica heb.
Zijn er meer mensen hier of ken je iemand die dit heefd, hoe ervaren jullie het, gaat het snel bij jullie, bij schijnt het al redelijk snel te gaan.

Ik hoop dat zich er meer mensen willen hun ervaring willen delen, vooral ook omdat het niet zo vaak voor komt, bij jonge mensen
Bij mij begon het rond mn 16de, ben nu 25, (word volgende maand 26)

groetjes

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:59

Mijn moeder had ook zoiets, in een iets andere vorm(Alopecia Areatea), maar toch.
Bij mijn moeder kwam het door de stress, zij heeft een tijdje een haarstukje gedragen(Zij had ook gedeeltelijk kale plekken.), Er is geen medicijn voor, het is gewoon overgegaan door minder stress, en rust. Ze heeft mij verkocht( :') )
I'm just kidding :+
Mischien dat ze er bij jouw wel wat aan kunnen doen? :(:) Er zijn veel verschillende vormen van!

Duimen :(:)

oOoKellyoOo

Re: Meer mensen met alopecia androgenetica?! kaalheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:06

Ik heb net die vorm wat niet overgaat, maar in de loop van de tijd wel erger word, het is nu nog maar de vraag of het snel blijft gaan of dat het dalijk evt met behulp van minoxidil te kunnen vertragen , maar hij zei erbij dat het per persoon verschillend is

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:51

Verder niemand hier?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:53

Mijn broertje heeft Alopecea Areatha. Dus ook een vorm die nooit over gaat, maar met meer of minder stress etc. erger of minder erg kan worden.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:08

Hi!

Ik meld me :) Allereerst wat ontzettend rot voor je, heel veel sterkte! Het is vooral psychisch een rotziekte!
Ik heb zelf Alopecia Areata. Al zo lang als ik me kan herinneren. Heb op mijn 3e een eerste kaal plekje gekregen (3 maanden nadat mijn vader door Alopecia binnen een maand helemaal kaal was geworden, en de artsen maar volhouden dat dat toeval was! Ach het is al een tijdje terug he :) ) Tot mijn 18e zo een beetje steeds wel kale plekken op mn hoofd gehad, maar kon het nog altijd wel redelijk goed verbergen. Jammergenoeg is in de zomer van 2006 alles ineens hard gaan uitvallen en ben ik nu alweer 3 jaar helemaal kaal...
Minoxidil heb ik nooit gebruikt, zaten voor mij teveel bijwerkingen aan (tenminste mij werd toen verteld over exceem etc, ik vind dat het ene probleem vervangen door het andere...) Wel heb ik nog een tijd lichttherapie gehad en dit werkte wel redelijk! Ook heb ik hormooninjecties gehad (toen in het Bronovo) die tot dan toe bij praktisch iedereen heel goed aansloegen. Bij mij jammergenoeg niet! Dik balen! Inmiddels vind ik het wel prima, heb geen zin meer echt actief ermee bezig te zijn, ik wacht gewoon rustig af tot het moment daar is dat ze een pilletje of wat dan ook ertegen hebben :) Ze maken de laatste tijd wel redelijk wat vorderingen met onderzoek!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:16

Ik meld me ook, heb sinds een paar maanden een flinke kale plek achterop m'n hoofd. Ben ermee naar de huisarts geweest en vervolgens naar de dermatoloog, maar ze kunnen me verder helaas niet helpen. Volgens haar komt het na een tijdje vanzelf terug, dus daar wacht ik momenteel op. Het lijkt wel steeds groter te worden, maar ik probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, want echt gelukkig word ik er niet van..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:00

Ik heb het ook. Wist de juiste benaming niet goed, heb even gegoogled en het is inderdaad wat ik heb; hormonale (erfelijke) haaruitval.. Ik neem er sinds mijn vijftiende de pil voor maar ik heb nu toch 'inhammetjes' (er hangen nog kleine, kortere haartjes).. Mijn ouders hebben er beide last van. M'n moeder heeft ook 'inhammetjes' en m'n pa heeft grote kale plekken.
Wat ik bij jou wel lees is dat je zegt dat het "redelijk snel gaat", bedoel je daarmee het kaal worden? Vrouwen hebben niet zo veel kans om echt kaal te worden hoor.. (Bij vrouwen is de kans op algehele kaalheid veel kleiner dan bij mannen, vooral vanwege de verschillen tussen mannen en vrouwen in zowel de haargroeicyclus als de gevoeligheid voor mannelijke hormonen in het bloed, zie http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1027966609 en diverse andere bronnen)
Ik ben er ook bang voor, om ooit kaal te worden.. Maar die kans is dus wel niet zo groot. Want een dikke bos haar heb ik niet meer (en dat had ik wel!). Al heb ik nu wel de indruk dat m'n haaruitval geleidelijk aan het stabiliseren is (ik neem ook nog vitaminen). Maar sowieso wel opletten met ongezond eten. Dat kan de haaruitval nog verergeren.