last van de buik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

last van de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:34

nee ik ben niet zwanger :Y) dat als eerste. Ik heb een heel erg drukkend en opgeblazen gevoel, niet zozeer
zoals ze beschrijven op die reclame´s van activa, maar het doet echt pijn met uitademen, ik kan mijn adem
niet goed inhouden (vb, als je zogenaamd dun wil lijken, ik kan mijn buik amper intrekken, ook als ik bijna niets
heb gegeten) en ik heb last van winderigheid :Y) Iemand enig idee wat het is? want om nou meteen naar de
HA te gaan vind ik niet zo slim. Al ga ik er zoiezo heen volgende week hoor, voor mijn oren als die pijn aan
blijft houden (ik heb slappe trommelvliezen. nogal gevoellig zooitje) maar dat wou ik dus even aankijken...

dus... iemand die iets weet?

Krieltje

Re: last van de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:39

Misschien een spastische darm? Ik weet niet hoelang je dit al hebt, het kan ook zijn dat je iets hebt gegeten waar je darmen niet goed tegen kunnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:41

nee ik heb het ook als ik niet gegeten heb, het wisseld heel erg, soms blijft het een tijd weg, maar heb het nu weer een paar dagen... ik weet niet of het een spastische darm is ? de HA heeft wel eens gezegt dat ik het had, aar dat is alweer een jaar geleden ofzo

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:41

Ik heb hier ook last van.. ik houd it topic in de gaten :D

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:43

Wat je eens zou kunnen proberen is stoppen met koemelk producten.
Intolerantie of allergie voor koemelk uit zich vaak in je slijmvliezen waar je oren ook onder vallen.
Je geeft aan dat je opgeblazen bent en last hebt van winderigheid. Ook je darmen bestaan uit slijmvliezen.

Zelf heb ik ook een koemelk intolerantie en merk het direct als ik weer (te veel) melkproducten neem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:50

mijn oren hebben er niets mee te maken, mijn hele leven lang heb ik er al last van en als ik verkouden ben (wat ik ben) is het heftiger. heb ook meerdere malen buisjes gehad.

Ik drink daarbij ook al mijn hele leven koemelk, veel ook, dus dan zou het mij logisch lijken dat ik er dan altijd last van heb en niet dat ik dan om de zoveel tijd er last van heb? al drink ik dan de laatste dagen veel vitamine C limonade omdat ik verkouden ben en geen extra slijm wil krijgen dankzij melk hihi

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:52

Ik volg even, hier heb ik ook wel eens last van.
overgens drink ik amper koemelk..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:12

Als je HA heeft gezegd dat je een spatische darm hebt dan denk ik inderdaad dat het daaraan ligt. Dat is iets wat niet meer weggaat namelijk, dus dan kan het goed zijn dat je er soms wel en soms geen last van hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:15

nee ze dacht meer aan een spastische darm, maar nooit echt gezegt dat ik dat definitief had, ik had een buik die heel onrustig was, maar denk dat dat meer kwam door mijn eetpatroon, werkte teon nog bij de burger king hahaha

maar ik kon zelfs toen nog mijn buik intrekken, nu is die gewoon echt opgeblazen en pijnlijk..

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:16

spastische darm heb je wel medicijnen voor nodig hoor! Anders is het ondraagelijk, correctie, kan het ondraagelijk zijn of worden! En is goed te behandelen dus waarom niet.
Kan ook zijn dat je gal niet voldoende werkt of de verkeerde kant op werkt, meld dit even bij je HA is ook makkelijk te verhelpen. Je gal hoort namelijk richting je darmen te werken, maar bij sommige werkt het eerst richting de maag wat pijn en zwelling van de buik kan geven wat je al aangaf.
Succes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:19

okej! Ja ik ga dan nog een keer naar de HA en vragen of ik het nou heb, want heb nooit echt duidelijk gehoord dat ik het had en al helemaal geen medicatie gekregen. Volgends mijn ouders zou het `verzuring van het lichaam` zijn omdat ik volgends hun vre-se-lijk ongezond eet, wat dus totaal niet zo is (met een pure fruitsmooty voor haar neus hihi ) zij vinde mij nogal dik.. Ook houd ik trouwens erg veel vocht vast en schommeld mijn gewicht echt dramatisch, zelfs met 1 week verschil van 5KG..

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:24

Citaat:
mijn oren hebben er niets mee te maken, mijn hele leven lang heb ik er al last van en als ik verkouden ben (wat ik ben) is het heftiger. heb ook meerdere malen buisjes gehad.

Ik drink daarbij ook al mijn hele leven koemelk, veel ook, dus dan zou het mij logisch lijken dat ik er dan altijd last van heb en niet dat ik dan om de zoveel tijd er last van heb?

Dat is dus een misvatting. Een intolerantie bouw je op. Bij een allergie klopt het wat je zegt maar een intolerantie gaat heel langzaam tot je op een gegeven moment klachten krijgt.

Wat jij hierboven schrijft is exact waar ik ook last van gehad heb. Altijd oorontstekingen, buisjes, operaties en ellende. Pas veel later (begin 20) kreeg ik ook last van mijn darmen. Ik zou je toch aanraden eens te testen of je last krijgt van melk. Wat heb je te verliezen? Gewoon 2 weken niets van melkproducten nemen en kijken hoe je darmen reageren. Kost je niets maar kan je wel een hoop opleveren als dat inderdaad het probleem blijkt.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:26

Ja dat zou dan toch heel goed spastische darm kunnen zijn, dan kan je gewicht ook per dag/week verschillen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:30

ik hou van melk haha dat is het probleem.

Ik zal kunnen vragen of dat zo is, maar vroeger dronk ik amper melk en ik heb altijd gewoon heel zwakke oren gehad, idd veel oorontstekingen (dan ook echt met snot uit mijn oren :') ) en dus veel buisjes. ik heb echt meerdere ziekenhuis bezoeken gedaan (zeg gerust vaak) en misschien is dit zelf al een keer getest, ik zal het aan mijn moeder vragen, want ze hebben echt zo´n beetje alles geprobeerd

Is er ook een test ofzo hiervoor? dat lijkt me in mijn geval toch wat handig, gezien ik echt dagelijks zuivel drink...

maar erg bedankt dat je zo meedenkt! Lijkt me alleen vreselijk om niks van zuivel te kunnen drinken... :=

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:30

Ik heb zelf ook medicijnen voor spastische darm, maar dan homeopatisch (antroposofische HA) ik heb magnesium pilletjes, en weleda filices/salices comp. (???) zijn druppeltjes in ieder geval :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:32

Vesceron schreef:
Ja dat zou dan toch heel goed spastische darm kunnen zijn, dan kan je gewicht ook per dag/week verschillen!

ja dat is hetgeen dat mij het meest zorgen maakt. ik was in 2 weken (3 jaar geleden) 10 kilo aangekomen. ik heb wel iets meer gegeten dan normaal, maar neit dat het 10 kilo erbij moet geven. Ik zat toen in Aruba. Ik heb nu dat ik dan bijvoorbeeld van de 69KG opeens naar de 64kg zonder iets anders te doen aan mijn eetgewoontes... en het komt er ook altijd weer bij |( ik schommel altijd tussen de 62kg en 70 kg, behoorlijk verschil

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:34

Een test hiervoor is er niet of je moet het in het alternatieve circuit proberen.
Maar trail en error lijkt mij het meest duidelijk. Dus gewoon even stoppen met melkproducten en als je opknapt is dat in ieder geval (een van de) boosdoener(s).
Van 2 weken zonder melkproducten ga je niet dood hoor ;).
Het wordt wel vervelend als je inderdaad op melk blijkt te reageren maar dan nog zijn er genoeg vervangers. Geitenmelkproducten, soyamelkproducten etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:35

geitenmelk producten en soya lust ik niet hihi, nou ik hoop dat ik dit al een keer heb gedaan := dan hoef ik het niet nog een keer te doen haha. ik ga volgende week woensdag een afspraak maken met de HA (eerder kan niet omdat ik stage heb van 10 tot 6 in amsterdam) en zal ik dit wel even ter sprake brengen

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:38

Lust je ook apro soya niet? Ik drink altijd die soja melk met bananensmaak, smaakt gewoon naar een bananenmilkshake! Alleen de 1e slok is een beetje vreemd maar het went, het wordt lekker.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:39

Een (huis)arts kan alleen testen op allergie, niet op intolerantie.
Mocht je intolerant zijn voor koemelk dan kan een huisarts hier bijna niet achter komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:45

klinkt als spastische darm...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:52

Sylke schreef:
Lust je ook apro soya niet? Ik drink altijd die soja melk met bananensmaak, smaakt gewoon naar een bananenmilkshake! Alleen de 1e slok is een beetje vreemd maar het went, het wordt lekker.

ik lust ook geen bananenshakes :Y) nee ik ben wat betreft drinken best wel kieskeurig :7
nou ik ga het allemaal maar met de HA bespreken over een week, kijken of die weet of ik
een spastische darm heb enzo. Maar als ik intolerant voor koemelk ben, dan moet ej dat
toch altijd merken? ik heb dus regelmatig dit opgeblazen gevoel maar wel met tussenpozen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:35

Ik heb ook een lactose intolerantie... en ik drink toch heel soms koeiemelk. De ene keer gaat dat goed en de andere keer weer niet. Ik heb net maar weer vezels gehaald...