Pijn in rug, nek en schouders....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Pijn in rug, nek en schouders....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:57

Hallo,

Ik heb al geruime tijd vaak last van mijn nek, rug en soms onwijs stramme schouders.
Al een tijdje geleden ben ik naar de fysio geweest omdat ik last had van mijn SI gewricht nadat ik was bevallen.
Toen heb ik ook aangegeven dat ik last had van rug, nek en schouders. We hebben toen oefeningen gedaan en zij vertelde mij dat ik
waarschijnlijk last had doordat mijn rugspieren en buikspieren te slap zijn :o Dus moet ik iedere dag eigenlijk oefeningen doen om deze te sterken.
Nu is dit niet echt voor mij weggelegd ^) Ik ga rustig 4 x in de week hardlopen, tennissen of whatever, maar op de grond liggen om oefeningen te doen, daar heb ik geen geduld voor.
Toen ik aan het hardlopen was, werd het wel minder had ik het idee, maar ik loop al de halve winter te kwakkelen en heb behoorlijk slaap tekort (kleine man haalt mij vaak uit mijn slaap en kan slecht inslaap komen).
Ik sjouw de hele dag met die kleine, dus dat helpt ook niet echt mee als je al snel last hebt.

Als ik bijvoorbeeld voor de tv zit, dan kan ik niet mijn rug recht houden, dat doet gewoon zeer en kost me veel moeite en ga daarom vaak met 2 benen aan een kant, om het te ontlasten. Dat schijnt ook niet zo goed te zijn. Ook achter de pc voel ik het de hele tijd en ben ik blij als ik 's avonds in mijn bed lig.

Nu is eigenlijk mijn vraag, wie heeft nog meer deze symptomen en heeft echt baat bij het doen van de rugspieroefeningen en buikspieroefeningen.
Zijn er ook mensen die regelmatig gemasseerd worden en helpt dit?
Ik zou er graag vanaf willen, want ik voel de hele dag een zeurende pijn in mijn nek rug en schouders, op dit moment helemaal, bah.

ik hoor het graag van jullie :j

Groetjes Jeannine

Fenn

Re: Pijn in rug, nek en schouders....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:31

Die oefeningen helpen waarschijnlijk wel. Als jouw rug- en buikspieren sterker zijn helpt dat om de boel stabieler te houden en heb je er minder snel last van. Let ook goed op jouw ademhaling, goed richting jouw buik ademen. Als het goed is zal je jouw schouders dan meer kunnen ontspannen.

Ik heb een tijd lang last gehad van mijn schouders, niet zo erg als jij, maar wel ontzettend irritant. Vergeet ook niet de pijnlijke spieren goed warm te houden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:55

Ik heb precies dezelfde klachten en precies dezelfde oefeningen als jij meegekregen. Vind het zelf inderdaad ook heeel moeilijk om ze te blijven doen. Ik merk zelf dat het heel belangrijk is om je bewust te zijn van je houding en goede stoelen en schoenen te hebben. Misschien is een Caesartherapeut een idee?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:28

ik ken je probleem maar al te goed.
ik loop ook al jaren te kwakkellen met me rug. soms is het echt erg en dan maakt het niet uit hoe ik zit sta of lig, dan blijft het zeer doen, alleen als ik dan echt op me rug gestrekt lig dan ontspant het.
ik moet ook oefeningen doen om de spieren sterker te krijgen, maar ook ik doe het niet zo vaak als het zou moeten, in het begin doe ik het netjes elke dag, maar dan verslonst het en dan merk ik dat het weer zeer gaat doen, vast gaat zitten etc, kan ik weer naar de fysio om het los te maken, weer oefeningen doen etc, het blijft een beetje in een kringetje gaan bij mij :P maar toch is het gewoon als je de oefeningen regelmatig blijft doen dat het zeker wel goed helpt.
ook ga ik wel eens naar een sportmasseur die de spieren weer lekker soepel kneed. dit helpt ook en is ook nog eens heerlijk lekker :D
maar dit is zeker geen oplossing, tis gewoon een kwestie van oefingen blijven doen en dan beloon ik mezelf met een massage waardoor me spieren nog lekkerder voelen. dus zit niks anders op dan toch maar op de grond te gaan liggen vrees ik.

[edit] en zorgen dat je goede schoenen hebt, en goed blijt lopen, ik moet van mijn fysio minimaal een half uur per dag wandellen, nou werk ik in de horeca dus wandel ik 10 uur per dag. eigenlijk moet je zo min mogelijk zitten,liggen,staan en gewoon de hele dag in beweging blijven.
en als je nou veel noet staan, blijf dan goed op twee benen staan, dus niet de neiging om te gaan hangen oid gewoon goed op twee benen blijven staan.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:05

Hmm, ik wist natuurlijk zelf ook wel dat ik er eigenlijk gewoon aan moet geloven *kreun*
Het zit precies nu onder mijn bhbandje en als ik die los doe, dan lucht het al op. (redelijke strakke sportbh)

Laatst moest ik 3 kwartier in de stoel bij de tandarts liggen. Nou, op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik liggen moest. Tot tranen aan toe en toen mocht ik even staan gelukkig, voel me dan zo een zeurpiet.

Wat is een ceasartherapeut?

Wandelen doe ik genoeg, want ik heb een hond :-)
Ik kan zo 6km hardlopen en nergens last van.

Verder loop ik nooit op hakken, maar meestal op mijn lowa wandelschoenen. Behalve met feestjes en verjaardagen natuurlijk haha.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:14

Ik heb ook net zo'n klachten als jij, alleen mijn schouders heb ik niet zo'n last van.
Meer men hoofd, nek en rug.
Ik ga wekelijks naar de kinesist, waar ik craniaal(ofzo) behandeld wordt, soms masseert ze me los of kraakt ze me los (hangt er al vanaf hoe scheef ik sta), en dan verder doe ik daar een goed uur oefeningen.
De meest belachelijke oefeningen soms maar ik merk wel dat het helpt!
Voor thuis krijg ik ook oefeningen mee en wanneer ik ze bvb 2 dagen niet gedaan heb voel ik dat enorm.
Doordat ik nog naar school ga is het voor mij niet evident om veel rond te wandelen, dus dat werkt al wat in mijn nadeel.
Mijn advies, gewoon je oefeningen doen, ik doe het soms ook tegen mij zin, zeker als ik ze thuis alleen moet doen.
Gelukkig heeft mijn vader ook rugklachten en doen we vaak samen oefeningen ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:14

En een orthueel manueel therapeut? Mijn zus, vader en moeder bezoeken haar ook :+ Zit in Bussum.