Ik heb al geruime tijd vaak last van mijn nek, rug en soms onwijs stramme schouders.
Al een tijdje geleden ben ik naar de fysio geweest omdat ik last had van mijn SI gewricht nadat ik was bevallen.
Toen heb ik ook aangegeven dat ik last had van rug, nek en schouders. We hebben toen oefeningen gedaan en zij vertelde mij dat ik
waarschijnlijk last had doordat mijn rugspieren en buikspieren te slap zijn
Dus moet ik iedere dag eigenlijk oefeningen doen om deze te sterken.Nu is dit niet echt voor mij weggelegd
Ik ga rustig 4 x in de week hardlopen, tennissen of whatever, maar op de grond liggen om oefeningen te doen, daar heb ik geen geduld voor.Toen ik aan het hardlopen was, werd het wel minder had ik het idee, maar ik loop al de halve winter te kwakkelen en heb behoorlijk slaap tekort (kleine man haalt mij vaak uit mijn slaap en kan slecht inslaap komen).
Ik sjouw de hele dag met die kleine, dus dat helpt ook niet echt mee als je al snel last hebt.
Als ik bijvoorbeeld voor de tv zit, dan kan ik niet mijn rug recht houden, dat doet gewoon zeer en kost me veel moeite en ga daarom vaak met 2 benen aan een kant, om het te ontlasten. Dat schijnt ook niet zo goed te zijn. Ook achter de pc voel ik het de hele tijd en ben ik blij als ik 's avonds in mijn bed lig.
Nu is eigenlijk mijn vraag, wie heeft nog meer deze symptomen en heeft echt baat bij het doen van de rugspieroefeningen en buikspieroefeningen.
Zijn er ook mensen die regelmatig gemasseerd worden en helpt dit?
Ik zou er graag vanaf willen, want ik voel de hele dag een zeurende pijn in mijn nek rug en schouders, op dit moment helemaal, bah.
ik hoor het graag van jullie
Groetjes Jeannine
maar toch is het gewoon als je de oefeningen regelmatig blijft doen dat het zeker wel goed helpt.

Zit in Bussum.