Duizelig worden bij trap af lopen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Duizelig worden bij trap af lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 08:45

Dag dames (en ongetwijfeld een enkele heer),

Ik heb de laatste tijds iets erg vreemds. Ik word namelijk duizelig als ik de trap af loop. Het is niet de typische draai-duizeligheid, maar ik heb het gevoel dat er geen trap meer onder mijn voeten is. Hierdoor moet ik bij iedere stap goed voelen of ik de trede wel tepakken heb. Ik heb ook het gevoel dat mijn ene been dan langer is dan mijn andere...
Wat het misschien nog vreemder maakt is dat het pas aan het einde van de trap komt, niet bovenaan.. het zal dus geen hoogtevrees oid zijn.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb er namelijk erg veel last van en het heeft al meerdere keren geresulteerd in een bijna-valpartij omdat ik een trede miste.

Bedankt voor het lezen,

Anne

hetbommeke

Re: Duizelig worden bij trap af lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:52

Geen ervaring mee maar wel 2 tips:
- ga naar de huisarts om je hb te laten prikken, te laag hb gehalte in je bloed is bloedarmoede waar je misschien duizelig van wordt, alhoewel je dan ook vaak last hebt bij opstaan of omhoog komen.
- laat je ogen nakijken, misschien heb je gewoon een brilletje nodig. ook dat kun je via de huisarts regelen. of even bij een opticien binnenlopen.

Succes!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:13

Loop je niet erg snel de trap af? Adem je wel goed door tijdens het lopen?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:22

Hoe adem je tijdens het traplopen?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:17

Daar gaan we hier geen oplossing voor vinden :) Overleg eens met je huisarts.

Voor jouzelf als info die je mssn wat meer duidelijkheid geeft: het verlengen van spieren, zoals bij trap-af, is veel zwaarder dan het verkorten (trap-op). Duizeligheid merk je meestal bij trap-op, omdat we nu eenmaal niet om de zwaartekracht heen kunnen. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:27

Naar mijn weten adem ik gewoon normaal bij het traplopen. Ik ben een maand of 2 geleden nog bij de opticien langs geweest om mijn ogen te laten meten.
Iig bedankt voor de reacties.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:42

Of misschien een te lage suikerspiegel?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:40

Ik heb het alleen als ik de trap afloop, aan het einde. Als ik met beide benen op de grond sta, is het weg.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:28

Laat je eens testen op Pfeiffer.
Bij pfeiffer krijg je bij trap op en aflopen een duiselig en naar gevoel. Ik had het vooral bij het trap af lopen. Dan had ik echt het gevoel alsof ik elk moment door mijn benen ging zakken, ik moest idd ook zoeken naar de treden. Mijn benen gingen trillen en nouja, het was niet fijn.

Je kan je idd ook even je bloeddruk laten tjekken of kijken of je ijzer te kort hebt.

Ik zou zowiezo even naar de huisarts gaan en het probleem voor leggen, dan kan hij/zij je verder helpen. Waarscheinlijk zul je bloed moeten prikken! Succes er mee! :(:)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 22:45

Dankje voor je reactie, DarkDreamer! Daar heb ik wat aan. Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:46

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:50

ik gok te kort aan ijzer waardoor je bloedarmoede hebt, ik heb namelijk precies hetzelfde gehad, en ook 2x flauwgevallen dat me ouders me hebben gevonden, laat even bloedprikken,

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 10:14

Hoge bloeddruk zit aan beide kanten in de familie, dus heel stom.. maar het lijkt me dan niet dat ik een lage bloeddruk heb.. ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:52

Anne. schreef:
Dankje voor je reactie, DarkDreamer! Daar heb ik wat aan. Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de dokter!

Graag gedaan! Ik zou iig snel er naar laten kijken. Ik zelf heb te snel door gelopen met pfeiffer, hierdoor zijn de klachten gronisch geworden en nu kom ik er niet meer van af. Het is niet fijn voor je weerstand (ben snel ziek) en het ergste is nog, dat als ik een paar dagen niet goed slaap/eet of mijn dag nachtritme verschuif (uitslapen tot 1 uur op zaterdag bijvoorbeeld en dan om half 2 gaan slapen ofzo) kan het me al helemaal van slag maken. Dan krijg ik weer al die klachten als ik trap loop, verlies ik weer mijn eetlust en krijg ik gewoon alle pfeiffer symptomen terug.

Dus vandaar dat ik je echt aanraad om naar de huisarts te gaan. Het is echt geen pretje om op je 18de al zulke klachten te hebben :=.