temperatuurschommelingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

temperatuurschommelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:46

aahja, ik heb nu al een aantal jaar daar ineens last van gekregen

temperatuurschommelingen, soort van opvliegers oid. Heb het dus voornamelijk als ik stress, dan word ik helemaal warm, ga ik zweten, krijg vervolgens koude rillingen (voelt als ik 40 graden koorts heb). Soms gaat het de hele dag zo door. Het is zoo irritant, maar kan er eigenlijk weinig over vinden. Heb het niet al mijn hele leven gehad, dus weet niet of het een normale fysieke reactie is . Herkennen mensen het? En is er uberhaupt iets aan te doen :+ ?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:14

Duss.. Hoe oud ben je? :D

Anoniem

Re: temperatuurschommelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:21

17 :')
Overgang is dus nog niet helemaal logisch O:)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:49

Je gaat dood.

Kan nog wel wat jaartjes duren.

}:0

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:49

Klinkt als een hormonaal probleem.
Ik zou het even laten onderzoeken , voor je eigen gemoedsrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:53

slokkie schreef:
Je gaat dood.

bedankt voor dit nieuws en de informatie.. Is echt een verrijking van mijn leven op dit moment!
Ik heb niet echt het gevoel dat ik dood ga op dit moment :') Maar irritant is het wel..

Bloed is wel eens getest, TSH was toen iets te laag wat zou kunnen duiden op een snelwerkende schildklier (past ook wel bij het beeld van ' opvliegers' ) Ben toen doorverwezen naar een endocrinoloog, maar die mocht mij niet behandelen omdat ik geen 18 ben, dus moest ik eerst een doorverwijzing hebben van kinderarts. Toen ik bij de kinderarts was, was mijn bloed echter helemaal in orde :+ (en ik was 20 kg aangekomen, wat niet echt bij het beeld een overactieve schildklier past) Dus die doorverwijzing heb ik nooit gekregen.

Maandje of 3 geleden is mijn bloed weer getest en toen was mijn TSH ook prima, FT4 ook.
Dus ik weet niet in hoeverre je nog meer hormonale problemen hebt. Maar in 't ziekenhuis hebben ze me iig niet door willen sturen naar een endocrinoloog.. (dat is wel al een jaar geleden)

Sindsdien schuif ik het dus maar af op stress, maar dan nog kan ik er niet echt iets over vinden dat het een gebruikelijke reactie is op stress oid... :Y)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:09

Menino schreef:
slokkie schreef:
Je gaat dood.

bedankt voor dit nieuws en de informatie.. Is echt een verrijking van mijn leven op dit moment!
Ik heb niet echt het gevoel dat ik dood ga op dit moment :') Maar irritant is het wel..

Bloed is wel eens getest, TSH was toen iets te laag wat zou kunnen duiden op een snelwerkende schildklier (past ook wel bij het beeld van ' opvliegers' ) Ben toen doorverwezen naar een endocrinoloog, maar die mocht mij niet behandelen omdat ik geen 18 ben, dus moest ik eerst een doorverwijzing hebben van kinderarts. Toen ik bij de kinderarts was, was mijn bloed echter helemaal in orde :+ (en ik was 20 kg aangekomen, wat niet echt bij het beeld een overactieve schildklier past) Dus die doorverwijzing heb ik nooit gekregen.

Maandje of 3 geleden is mijn bloed weer getest en toen was mijn TSH ook prima, FT4 ook.
Dus ik weet niet in hoeverre je nog meer hormonale problemen hebt. Maar in 't ziekenhuis hebben ze me iig niet door willen sturen naar een endocrinoloog.. (dat is wel al een jaar geleden)

Sindsdien schuif ik het dus maar af op stress, maar dan nog kan ik er niet echt iets over vinden dat het een gebruikelijke reactie is op stress oid... :Y)

Met weinig informatie wordt de diagnose ook ruim.
Ben je op ijzer tekort getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:30

ja...
Alle standaard dingetjes zijn eigenlijk wel getest volgens mij :) (schildklier, pfeiffer, bloedarmoede etc. )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:59

Kan ook zeker stress zijn, maar een boktdinnetje van me heeft een gezwel op de hypofyse, en heeft ook van die schommelingen in temp dus.

Dus reden genoeg het eens goed te laten uitzoeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:02

Heb je alleen schommelingen in je gevoels temperatuur..
Of ook echt in je lichaamstemperatuur??