Vingers kraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Vingers kraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:21

Hey!

Ik heb een verschikkelijk slechte gewoonte ;( ik kraak echt constant mijn vingers..
Niet alleen mijn 'kneukels' maar ook de kootjes.
Ik doe dit onbewust, zeker om het kwartier.. :?
Nu zeggen anderen dat mijn vingers scheef staan.. En ik denk dat dit door het kraken komt.
Ik wil er heel graag vanaf geraken, en krijg hierbij wel hulp van mijn vriend, die mij elke keer zegt dat ik moet stoppen met kraken, maar hij is er natuurlijk niet constant om mij erop te wijzen..

Heeft er iemand tips om van mijn vervelende gewoonte af te geraken??!

fjordjes

Re: Vingers kraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:23

door iedere keer dat je het doet een euro (of weet ik veel) in een pot te stoppen? ik doe het trouwens ook hoor, maar volgens mij kunnen je vingers er niet door scheef gaan staan want het is een luchtbel die dan verspringt tussen je gewrichten.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:29

ik heb het dus ook, vooral mijn rechterwijsvinger en ik heb er nu dus gewoon last van, het doet nu ontzettend zeer.. ik denk dat dat ook met het kraken te maken heeft. Het is idd een hele vervelende gewoonte maar ik heb het ook niet door. Pas als ik het al gedaan heb denk ik Oneee doe nou niet!!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:30

Hier nog een verslaafde :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:30

ik doe het ook steeds, vooral als ik me verveel. Ik zou echt niet weten hoe k dit kan stoppen

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:31

er was hier al een topic over en daar werd toen gezegt dat het zoalang het geen pijn doet, het niet heel erg is om te kraken

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:33

Dat heb ik ook, ik kraak alles wat te kraken is, en dan denk ik : OOWW nee kip! stomme ik! |(
kinesist zei; tkan geen kwaad zolang 't geen pijn doet, maar bij mij doet 't dus wel pijn :?
wil er echt graag vanaf

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:33

Stephaniiee_ schreef:
er was hier al een topic over en daar werd toen gezegt dat het zoalang het geen pijn doet, het niet heel erg is om te kraken

welja idd dat zei kine tegen mij ook

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:35

Ik doe dat ook altijd (heel mijn lijf trouwens, vingers, nek, rug, tenen, knieen, ellebogen.) Het is echt een vervelende gewoonte, maar op een of andere manier lijkt het wel altijd op te luchten *kraakt tussen door even mijn vingers*. Door het erover te hebben heb ik gelijk weer overal last.
Maar volgens mij gaan je vinger er echt niet scheef van staan.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:37

aaaargh
'hate it when people do that!!!'
gewoon mee ophouden!
punt uit
;-)

ok genoeg rillingen over m'n rug gehad
als het een gewoonte is geworden is het dan een idee om die gewoonte te vervangen met een goede gewoonte?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:43

@ wessjuhh: zo voelt 't voor mij ook! ik kraak: schouders, vingers, knieen, tenen, enkels, polsen, mijn kaak.. dat is het..
Ik zou er gewoon graag mee stoppen, omdat het zowiso niet goed kan zijn voor je gewrichten (denkik dan)

@ Zidore: Zou er maar wat graag mee stoppen, maar ik doe ht onbewust

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:45

Ik kraak ook alles.. tenen, enkels, ellebogen, kaak, nek, polsen, knie, rug, heup, schouders.. alleen bij mijn vingers gaat het zeer doen..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:46

hoe vaak doe je het op een dag? en is het als je niks zit te doen? en hoe kraak je? door dubbel klappen of knijpen? even voor de beeldvorming hier.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:51

Zidore schreef:
hoe vaak doe je het op een dag? en is het als je niks zit te doen? en hoe kraak je? door dubbel klappen of knijpen? even voor de beeldvorming hier.

Wel, ik schat zo om het kwartier.. ik zit ook vaak te prusten aan mijn vingers als ze net (5min geleden ofso) gekraakt zijn, dus dan kraken ze niet meer.. Ik doe het gelijk wanneer, waar.. vooral tijdens de les, maar ook gewoon in de zetel.. zelfs nu terwijl ik op laptop zit..
ik kraak mijn kneukels door ze gewoon tegen elkaar te duwen, en kootjes door dubbel te plooien en duwen met andere hand..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:11

Ik doe het eigenlijk telkens, elke minuut wel een aantal keer. Zelfs als ik ga slapen en net wakker wordt :+ Ernstig..
Ik trek aan mijn vingers, knijp en draai _O-

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 22:12

Heeft er iemand tips om er vanaf te raken?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:25

ik denk niet dat er zo 123 een manier is om er plotsklaps vanaf te komen
van slechte gewoontes zoals nagelbijten, duimen etc. afkomen daar bestaat ook geen 'tovermiddel' voor helaas

Zoek een nieuwe gewoonte
Zoals exrokers meer gaan eten bijvoorbeeld. Maar wat zet ej er dan voor in de plaats. Dat mag je van mij zelf bedenken ;-), maar kies een onschuldige gewoonte. Steeds als je de neiging voelt om je botten te gaan kraken, kies dan voor de vervangende handeling. Pulk aan je haar, of knars lichtjes met je tanden. Of pak een kauwgum. Zo kun je de nerveuze energie kwijt zonder dat je botten het slachtoffer worden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:29

Hier nog eentje. Ik kraak mijn wijsvingers, elleboog, knieen nog maar heel af en toe (ging nogal de slechte kant op. Vocht, pijn o.a), tenen en héél soms mijn enkels.

Maar mijn wijsvingers doe ik echt ontelbare keren op een dag. Ik heb is geprobeerd om het niet te doen, is mij 1,5 uur gelukt en toen deed ik het automatisch zonder dat ik het doorhad.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 22:31

Heb vroeger nog op mn nagels gebeten, daar bestaan middeltjes voor (zo'n dingen met een vieze smaak). Maar voor vingers kraken niet. Ik ga dus eens op zoek naar een nieuwe gewoonte.
kauwgum mag niet op school, dus dat lukt niet :p
Ik denk dat dit misschien wel kan helpen, maar het probleem zit hem erin dat ik 't onbewust doe, en 't pas door heb als alles gekraakt is :p

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:35

Ooit heeft een of andere professor onderzoek gedaan waaruit bleek dat het niet slecht was! (hij heeft zich zelf als proefkonijn gebruikt geloof ik)
Het is wel een hele nare gewoonte, en ik als niet kraker vind het dan ook ontzettend irritant als iemand het doet.
Het afleren werkt het beste als je er van bewust bent.
DUS JULLIE ZIJN GOED ONDERWEG!

Wordt bewust van wat je doet, en hoe vaak. En probeer dan als je het wil gaan doen het niet te doen. (bv als je je hand vast pakt. denk na! nee ik doe het niet)
Maar makkelijker gezegd dan gedaan, anders had ik nu ook geen overgewicht ;)
Succes mensen!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 22:43

Bedankt iedereen! Meer tips en trics zijn altijd welkom!