Wat te doen bij een navelbreuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Wat te doen bij een navelbreuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:19

Hallo,

Ik had er al een keer een topic over aangemaakt, maar kreeg toen geen reactie's.
Daarom probeer ik het nu weer een keer.

Ik heb al en tijdje last van een navelbreuk en moet er woensdag ook voor naar de ha.
De assistent zei dat ik maar eens langs moest komen om het te laten nakijken.
Toen ik vertelde dat ik er al een poosje last van had, maar als er dan zo'n bult naar buitenkwam ik die gewoon terug drukte benadrukte ze het nog maar eens dat ik maar eens langs moest komen.

Zijn er meer mensen die dat hebben en wat deden ze toen bij jullie ertegen?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:02

Ik heb zelf altijd een hekel aan mensen die al na een min. of vijf roepen van NIEMAND???

Maar ik begin te twijfelen of het misschien niet zo vaak voor komt een navelbreuk.
Ik dacht altijd van wel.
Maar de vorige keer kreeg ik geen enkele reactie en nu heeft er ook niemand gereageerd.

Anders moet ik maar eens ergens anders verder speuren, ha, ha.

Bienotje

Re: Wat te doen bij een navelbreuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:07

Google :)

Blijkbaar is het bokt-publiek niet zo bekend ermee. Er zijn ook verschillende medische fora waar je vragen kunt stellen en ervaringen van anderen kunt lezen/ vragen. Daar heb je waarschijnlijk meer succes!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:11

Heb al veel gegoogle'd (of hoe je het ook schrijft).
Maar er staat bijna overal hetzelfde.

De rede dat ik er meer van wil weten is dat ik al heel erg met mijn rug en knieën zit en dit komt er ook nog eens bij en ik vraag me af hoe erg het ongeveer is dat ik er nog een poosje mee wacht en als je je eraan moet laten helpen, hoelang duurd het dan voordat je er geen rekening meer mee hoefd te houden.

Beland van het 1 in het ander.
Het is ook wat. ;(

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:41

Ik was bij de huisarts omdat ik een moedervlek in mijn navel weg wilde laten halen.
Toen dacht de huisarts te voelen dat ik een navelbreuk had. (Ik had er zelf nooit iets van gemerkt). Hij raadde aan om het operatief dicht te maken. Dus ik werd geopereerd. Alleen toen de chirurg me open had gemaakt, kwam hij tot de conclusie dat ik helemaal geen navelbreuk had. :+
maargoed, je kan je er dus voor laten opereren.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:17

Ik ben geopereerd aan een navelbreuk toen ik tien jaar was, had ruzie gehad met een 'vriendinnetje' en zij gaf me een trap in mn buik waardoor er ook een scheurtje naast kwam. Ik heb er wel een mooiere navel voor terug gekregen, eerst stond ie helemaal naar buiten en nu gewon normaal, ik heb wel twee littekens daar zitten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:22

Hoe erg een breuk is of kan zijn, hangt van verschillende dingen af. In een ernstig geval zou je darm erdoorheen kunnen komen, klem kunnen komen te zitten en afsterven. Ik denk dat je je gevolgen van zoiets wel voor kan stellen?

Mijn moeder heeft meerdere breuken, de eerste keren hebben ze er via een klein sneetje een matje ingedrukt (dagopname). Voor zover ik weet is dat de normale procedure bij een breuk. Helaas heeft mijn moeder meerdere breuken en kwamen er steeds breuken bij, waardoor ze de boel nu aan alle kanten vastgezet hebben. Dat ging via een gewone operatie.

Ik zou er geen risico voor willen lopen, het is echt een hele kleine ingreep, het risico wat je nu loopt is veel groter. Qua herstel loop je dezelfde dag alweer rond, wel moet je ongeveer een week (geloof ik) voorzichtig zijn met het tillen van zware dingen. Maar ga gewoon naar de huisarts, die stuurt je hoogstwaarschijnlijk door naar een chirurg. Praat er met zo'n arts over, dan kan je altijd nog besluiten het uit te stellen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:13

Vraag het nog eens na bij de HA, voel je je er niet gerust op, vraag dan of je een consult bij een chirurg mag. Mijn broertje heeft mijn mama vanuit de buik een navelbreuk geschopt, en die zit er nog steeds ;)

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:50

ik heb zelf ook een navelbreuk, overgehouden van mn zwangerschap. je kunt dit laten opereren, dan wordt er gekeken hoe groot de breuk is. in de meeste gevallen krijg je een matje geplaatst.
dit gaat iid via dagopname en je moet daarna een tijdje rustig aan doen.
ik ga ook eerdaags een afspraak maken om onder het mes te gaan.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:51

wat is navelbreuk als ik vragen mag ?

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:32

Ik heb het helaas ook, tenminste dat zij een arts ;).
Ik heb het altijd onverwachts en ik kan er helaas niks aan doen.
Ik heb het gevoel dat er 1 draad loopt tussen mijn navel en ergens onder in m'n buik,
en die word dat korter getrokken, dus ik kan dan ook niet meer rechtop lopen ;).
Ik vind het zeer pijnlijk en vooral vervelend, zeker omdat je het op de rotste momenten
kunt krijgen ;).
Ik doe er eigenlijk niets aan, het gaat meestal na 20 minuten wel weer weg maar toch zit
je een lange tijd met een pijne navel ;).

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 22:13

naomi_s schreef:
ik heb zelf ook een navelbreuk, overgehouden van mn zwangerschap. je kunt dit laten opereren, dan wordt er gekeken hoe groot de breuk is. in de meeste gevallen krijg je een matje geplaatst.
dit gaat iid via dagopname en je moet daarna een tijdje rustig aan doen.
ik ga ook eerdaags een afspraak maken om onder het mes te gaan.

Ik ook.
Voor de derde keer voor mijn rechterknie, dan moet nog waarschijnlijk mijn linkerknie en morgen ga ik voor de zoveelste keer naar de ha. voor mijn rug.
En dan nu ook voor de navelbreuk.
Hel lijkt wel een grote beurt, ha, ha.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:29

maar...kinderen krijgen is zooo leuk....hahahaha
je krijgt er gelijk een reeks klachten bij.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 10:31

Zo ben terug van de ha.
Moet wel een afspraak maken bij de chirurg.
Dinsdag kan ik daar al terecht.
ben beniewd, beland van het 1 in het ander.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:39

Morgen heb ik een afspraak om zes uur bij de chirurg.
Vind het wel wat spannend.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:52

Is het een grote breuk?
gaan ze het maken door er een matje op te plaatsen of het gewoon dicht te hechten?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:53

Anne_Sea schreef:
Is het een grote breuk?
gaan ze het maken door er een matje op te plaatsen of het gewoon dicht te hechten?

Geen idee, hoor ik morgen allemaal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:18

Succes vandaag!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:27

Ik had zelf een bovenbuiksbreuk, en ben daar nu 3 keer aan geopereerd. Ze hebben het bij mij eerst 2 keer de buikwand onderhuids dichtgehecht, maar dat hielp niet, de buikwand bleef scheuren. Bij de 3e operatie hebben ze er een matje geplaatst en nu heb ik geen pijnklachten en bobbeltjes meer.
Hier staat info over de navelbreuk en de buikwandbreuk.
http://www.heelmeester.nl/folders/buikwandbreuken.htm

Succes vandaag!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:34

Hoi,

Nou ik ben bij de chirurg geweest en hij zei dat ik wel een klein navelbreukje heb maar de grootste breuk zit er net boven.

7 April word ik daaraan geholpen, omdat mijn vriend dan vrij is en hij dan oor de dieren kan zorgen.
Ik krijg dan ook zo'n matje.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 02:00

Mijn moeder heeft een navelbreuk gehad en is er vorigjaar in januari aan geopereert, 's middags is ze naar de dokter geweest en 's avonds lag ze al op de operatie tafel, omdat de dokter hem dus niet terug kon drukken, daarom is ze er dus met spoed aan geopereert, anders kon ze echt heel veel pijn krijgen als ze het niet deed, ze hebben het echt keurig netjes geopereert, het ziet er ook mooi uit bij mijn moeder

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:27

Oké want daar maakte ik me ook een meetje druk om of het wel mooi leek als je daaraan geholpen was.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:59

Dat kan ik me best voorstellen dat je je daar druk om maakt