pijn in linker borst.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

pijn in linker borst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:46

Zijn er meer mensen die bekend zijn met pijn aan de linkerborst. Heb heel de tijd een soort wazige pijn en voel me nogal onrustig.
pijn komt en gaat met vlagen.

Moet erbij zeggen dat ik vanacht weer niet heb kunnen slapen door die gek boven mij dus wie weet vermoeidheid???

ben vooral opzoek naar meer mensen die dit hebben of mensen die weten wat dit kan wezen.

Iris82

Re: pijn in linker borst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:50

Nou hier nog eentje die dat met enige regelmaat heeft. :)
Het is ook altijd links en nooit rechts.
Maar een verklaring heb ik nog niet gevonden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:53

Is gewoon heel vervelend. Vaak daarbij dizzie en niet lekker.
zit er ook gewoon helemaal doorheen.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:55

Bel gewoon de huisarts, die kan het je vertellen en eventuele onrust wegnemen. En als het wel wat is, kan je meteen verder...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:57

Ik heb meestal ook wat pijn onder in mijn borst ook links,bij mij zit er dan een longontsteking aan te komen...Zou toch even bij de HA langsgaan, omdat je je al niet fit voelt..Best kans dat je wat onder de leden hebt..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:58

huisarts is altijd als je hem nodig hebt op vakantie.daarnaast neemt hij vaak verkeerde conclusies. Poos geleden had ik last van verstopte oren. Was volgens de huisarts vocht achter de oren. maar na een audiotest blijkt het dat ik gewoon slechthorend ben.

dus die huisarts laat ik voorlopig achterwegen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:45

Ik heb het ook erg vaak, mijn ervaring is is dat 't vaak lucht is, onopgemerkt. Ik krijg er ook altijd paniek bij omdat er een hartziekte zit in m'n moeders familie. Maar volgens de dokter is er niks aan de hand. Nou ja, dat geloven we dan maar he?

Zolang je linkerarm geen pijn doet heeft 't (meestal) niet zoveel met je hart te maken. Ik heb het ook weleens aan de rechterkant en het voelt precies hetzelfde en daar word ik ook duizelig van.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:19

Ik heb het ook! Maar niet altijd, het is net zo 'vaag' als bij jullie! Eerst dacht ik dat he teen spier in mijn borst was en heb ik er voltaren op gesmeerd, hielp helemaal niks. haha Zou het niet kunne komen doordat je borst groeit? Ik weet niet hou oud jullie zijn. Ik heb het meestal links ook een keer naar mijn arm toegehad. En ook een keer rechts. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen (haha) Mischien heeft het te maken met de pil want da tkan een bijwerking zijn. Of met het ongesteld worden?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:22

kan ook heel goed te maken hebben met menstruatie hoor ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:25

@Loody heb jij er last van? Slik je de pil? En zo ja, heb je er vaak last van...Ik ben nogal benieuwd!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:28

Ook ik heb er last van.
Ik ben paar jaar geleden daarvoor naar de huisarts gegaan.
Hij luisterde even naar mijn hartslag en ik moest meer sporten van hem.
Maar zei tegen hem dat ik dan juist last kreeg vooral met gym toen.
En toen gooide hij het op stress.
:?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:29

apple01 schreef:
Ik heb het ook! Maar niet altijd, het is net zo 'vaag' als bij jullie! Eerst dacht ik dat he teen spier in mijn borst was en heb ik er voltaren op gesmeerd, hielp helemaal niks. haha Zou het niet kunne komen doordat je borst groeit? Ik weet niet hou oud jullie zijn. Ik heb het meestal links ook een keer naar mijn arm toegehad. En ook een keer rechts. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen (haha) Mischien heeft het te maken met de pil want da tkan een bijwerking zijn. Of met het ongesteld worden?

Ik heb het ook heel vaak, en het trekt altijd naar mijn linkerarm toe. Ben er al voor naar de huisarts geweest, maar mijn hart was prima. En als het iets met je hart zou zijn, dan zou je een druk voelen en midden op je borst als ik het goed heb. Soms kan ik ook geen ademhalen omdat het dan pijn doet, als ik dan even rustig wacht lukt het weer.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:32

Ik heb dit ook, sinds 1,5 jaar ongeveer. Bij mij is het heel verschillende, de ene keer links, dan rechts, dan weer aan beide kanten of juist heel erg tussen mijn schouderbladen.
In eerste instantie werd er gedacht aan een gekneusde rib. Op dat moment was dat de meest logische verklaring, had net een flinke val gemaakt. Op een gegeven moment werd de pijn echt heel heftig, heb toen flink veel pijnstillers geslikt, maar die haalden alleen de scherpe kantjes van de pijn af. De pijn bleef altijd zeurend aanwezig.
Ben bij de huisarts geweest, in het ziekenhuis (bloed geprikt, longfoto's, longarts, hartfilmpje, etc.) helemaal nagekeken en niets te vinden. Uiteindelijk bij de fysio gekomen en daar gaan trainen, dit leek te helpen, maar sinds de laatste maanden is de pijn weer helemaal terug. Maar wat het is? Geen idee... wist ik het maar!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:33

Oh dat heb ik ook heel vaak.
Heb toen een rustgevend iets van Vogel geprobeerd en toen ging het opzich wel goed. Maar ja ik vergeet nog al vaak wat, dus op een gegeven moment ook nooit meer die pilletjes gehad. Gaat de laatste tijd wel goed

Heel af en toe kan ik ook niet diep ademhalen, om te zuchten bijvoorbeeld. Dan ga ik echt door de grond.
Ben er eerlijk gezegt ook nog nooit mee heen geweest.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:34

Ik heb trouwens gehoord dat dit bijna alleen bij meisjes/vrouwen voor komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:38

Ik ben 27, dus groeiende borsten zal wel niet meer...
Ik heb ooit hier op Bokt gelezen dat het te maken heeft met je tussenribspieren die dan in de kramp schieten, meestal door een verkeerde houding. Dit omdat je borst zelf meestal niet zeer doet, maar net er achter.

Je hart zit veel meer naar het midden dus daar hoef je niet druk over te maken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:17

bij mij is t ook echt niet mn borst. die groeien niet meer bij mij. (bijna 20 jaar)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:55

Oh, bij mij wel. Maar de klachten die jullie omschrijven van zo'n steek net achter je borst. Dat heb ik ook wel eens gehad. Zou het verband met elkaar hebben? Wat denken jullie. p.s veel verschillende klachten en 'oplossingen' di eindt helpen van de HA

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:02

shadowflower schreef:
huisarts is altijd als je hem nodig hebt op vakantie.daarnaast neemt hij vaak verkeerde conclusies. Poos geleden had ik last van verstopte oren. Was volgens de huisarts vocht achter de oren. maar na een audiotest blijkt het dat ik gewoon slechthorend ben.

dus die huisarts laat ik voorlopig achterwegen.

Héél verstandig, vertrouw op de medische expertise van je medebokkers, zoals degene hierboven die je verzekerd "je over je hart geen zorgen te maken, die zit meer naar het midden" :o? Ooit gehoord van uitstralende pijn, zeker pijn uit interne organen wordt zelden gevoeld op de plaats van oorsprong.
Als je niet tevreden bent bij je huisarts moet je daar iets aan doen, geen bokker kan een zinnige uitspraak doen over de aard/ernst van je pijnklachten.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 16:10

IK moet zeggen dat ik bij dat berichtje gelijkdoorhad dat dat t niet was. IK weet wel dat t mn hart is alleen ik zou graag willen weten waarom dat ie zo raar doet. Heb ook regelmatig last van angst aanvallen. Tegenwoordig weet ik daarmee te handelen. vroeger niet. Of dit ook iets met dat hart te maken heeft ?? geen ideee??

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:03

apple01 schreef:
@Loody heb jij er last van? Slik je de pil? En zo ja, heb je er vaak last van...Ik ben nogal benieuwd!

Ik slik iid de pil...ik heb ook gehad dat ik last had van mijn linkerborst en ben zelfs er voor naar het ziekenhuis geweest om het te laten onderzoeken.
Was niets aan de hand :) had te maken met menstruatie en het is ook vanzelf weer overgegaan :)

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:22

Ik heb daar ook last van gehad, naar de fysio geweest en ben er sindsdien helemaal vanaf.
Er zat iets niet helemaal goed bij een rib, er waren maar een paar behandelingen voor nodig. Terwijl de huisarts niet wist wat het was dus die zitten er soms ook nog wel eens naast hoor.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:44

bij mij is het soms in mijn linkerborst, dan lijkt het of er een luchtbel in zit en dan kan ik niet diep inademen,pijnlijk en irritant!
is nu al lang geleden, maar mijn broer had het ook en heeft daar omega3 pillen voor gekregen :)
weet natuurlijk niet of het diezelfde pijn is..